Tu máš "menší" rozpor s tým čo tvrdíš. Tým balastom čo človeku "nalievajú" v ...
Poota 30.01.2016 20:03 Bydliště: Praha
9079
603
7584
farkas napsal(a):Jinak si Tvoje tvrzení, že pro děti nejsou třeba peníze neumím vysvětlit.
Nikde jsem netvrdil, že pro děti nejsou potřeba peníze!
Pokud nepočítáš školní pomůcky, tak číst, psát a násobilku se dítě naučí ve škole "zadarmo".
Další "vzdělávání" už považuji za dost problematické, protože to jsou většinou silně zjednodušená vysvětlení, která jsou spíš zavádějící než přesné vysvětlení podstaty popisovaných jevů.
0
0
Píďalka 30.01.2016 20:21 Bydliště: ČR
1379
446
1788
farkas napsal(a):Ač nepřestávám tvrdit, že vzdělání člověka limituje, s názorem, že je vzdělávací proces úplně zbytečný nesouhlasím.
Já taky nesouhlasím. Osobně bych to viděl tak, že základní škola by od první třídy měla vyučovat čtení aury, telepatii, rukoléčení atp. včetně normálního čtení, psaní a zakladů kupeckých počtů. Tak ve třetí třídě bych to rozdělil na dostatečné a propadlíky. S úspěšnými bych pokračoval ve stejné linii a neúspěšné bych přeřadil do zvláštní školy, kde by se učili chemii, fyziku, vyšší matiku, literaturu, ofiko historii a archeologii a tak podobně. Výhodou by bylo, že ti první by ty druhé k ničemu nepotřebovali a ti druzí, to by se vidělo. Třeba by se i uživili.
1
3
farkas 30.01.2016 20:33 Bydliště: Střední Čechy
2929
344
3995
To vidíš Píďalko docela direktivně.
Nebylo efektivnější nechat každého studovat, co ho baví a pro co má vlohy a jen ho z povzdálí podporovat? Takhle nějak přece vznikli vynálezci.
0
0
proud 30.01.2016 21:04 Bydliště: svet
1922
42
793
farkas napsal(a):To vidíš Píďalko docela direktivně.
Nebylo efektivnější nechat každého studovat, co ho baví a pro co má vlohy a jen ho z povzdálí podporovat? Takhle nějak přece vznikli vynálezci.
Souhlas,ovsem na druhy strane je holym faktem,ze potrebny prace ktera neni "atraktivni",ale spis tezka,spinava a smradlava je potreba nepomerne vic nez ty ostatni a nekdo ji delat taky musi,takze model nechat lidi delat co chteji se sice dobre posloucha,ale presto bude potreba hledat nejakej kompromis :-)
Ps: Pidalko,ja bych spis nechal deti ucit se tak jak je potreba,bez hokusu a pokusu s nima s tim,ze bych je delil na vyjimecny,prumerny a podprumerny a podle toho bych volil tridy a zpusoby vyuky s naplni pro vsechny stejnou,jen s jinym pristupem.I z takzvanyho "blba" muze casem vyrust genius,kdyz se nad nim nezlame hul.
0
1
Poota 30.01.2016 21:27 Bydliště: Praha
9079
603
7584
farkas napsal(a):Nebylo efektivnější nechat každého studovat, co ho baví a pro co má vlohy...
Pro co má kdo vlohy se snadno a s dostatečnou přesností dá zjistit testem struktury inteligence. V něm nezáleží na celkovém dosaženém IQ, ale zjišťuje se, v jakých oborech má jedinec IQ nejvyšší a v kterých naopak "propadá".
Kupodivu se těchto testů nijak nevyužívá a naopak se "všichni" musí učit "všechno". Vlohy se tak projevují (částečně!!) dosaženými známkami, ale ani k tomu se nepřihlíží - v čem je žák "slabší", v tom se má "polepšit".
1
2
Adam 30.01.2016 21:35 Bydliště: Praha
5803
563
5846
Líbí se mi, jak nakonec od striktních (nebo sktriktně podaných) vyjádřeních o tom, jestli je vzdělaní něco dobrého či špatného, vyvíjíte diskuzi k určitému závěru kompromisem.
Jako bývalý žák, jako bývalý kantor a jako aktuální otec si myslím, že značnou většinu klasického školského vzdělání lze považovat za obecně přínosnou. A to především kvůli tomu, že dotyčnému rozšiřuje obzory poměrně dost do široka. Co se ve škole nestihne, nebo na co školský systém zapomíná, nechť ho v tomto vedou rodiče. Pomohou mu informace přefiltrovat, doplnit, upřesnit. Ve školském systému jsou nakonec vyloženě špatné jen některé drobnější fáze či oblasti, které velmi neprospěšně žákovi podsouvají špatné způsoby uvažování. (Rádoby logické a rádoby racionální úvahy, které odrazují od "očí otevřených" - podobně jako přístup skupiny Sysifos apod.) Ale nucení dogmat většinou přichází až ve fázi, kdy už nejde úplně o děti a opět je na rodičích, aby pomohli tyhle tendence školství ohlídat a své náctileté "dítko" upozornit na to, ať to nebere až tak doslova.
0
3
Brbla 31.01.2016 02:24 Bydliště: Kambodza
777
128
824
No, on je taky rozdil kde a na jakem stupni se o skolstvi bavime... Na zakladce byla az na vyjimky neuveritelna nuda (vyjimka byla cestina, literatura, historie a telocvik ), ale kdyz jsem se ve zralem veku do skoly vratila, zjistila jsem, ze je to dobry, studovat. Jak napsal Adam, rozsiruje to vedomi, bez ohledu na dane predmety. Jenze taky kdyz je clovek dospelej, tak uz to bere jinak. Deti jsou krehky a snadno ovlivnitelny, tam je snadny spachat "vrazdu vedomi". Libil by se mi system popsanej Pidalkou...
0
0
čučo 31.01.2016 12:33
306
3
44
Adam napsal(a):značnou většinu klasického školského vzdělání lze považovat za obecně přínosnou. A to především kvůli tomu, že dotyčnému rozšiřuje obzory poměrně dost do široka.
Adame v jednoduchosti je krása a jednoduchou pravdou je že to podstatné čo k šťastnému životu potrebuje človek pochopiť, k tomu žiadne vzdelanie nepotrebuje. V dôsledku, vzdelanie tým že vytvárá v "hlave jedinca mantinely", skrzevane človeku jeho život ku šťastiu (čo je defacto zmyslom života) dosť komplikuje. Faktom je že podstatnú časť informácii ktorú človek nadobudá zo zákona povinným vzdelávaním je mu krom straty času ktorú tomu musel venovať vo svojom živote absolutne k ničomu ba dá sa povedať že dokonca vďaka "klapkám" ktoré mu nasadí "do hlavy" sú mu ku škode v jeho týmto neprirodzene narušenéj ceste za šťastným životom. Informácie z "vonkajšieho sveta" robia z ludí otrokov...
0
0
proud 31.01.2016 17:52 Bydliště: svet
1922
42
793
čučo napsal(a):Adame v jednoduchosti je krása a jednoduchou pravdou je že to podstatné čo k šťastnému životu potrebuje človek pochopiť, k tomu žiadne vzdelanie nepotrebuje. V dôsledku, vzdelanie tým že vytvárá v "hlave jedinca mantinely", skrze
Myslim si ze ma Adam v leccems pravdu,jako kluk jsem se taky vztekaval co vsechno se musim ucit a k cemu ze mi to bude,ovsem nechapal jsem,prvda,ani mi to nikdo nevysvetlil,ze s prilivem naucenejch informaci se zveda kapacita mozku a jeho schopnost a trenink si vetsi mnozstvi informaci dokazat zapamatovat k jejich pozdejsimu vyuziti..........na tohle se rado a casto zapomina.Navic mi skola dala spoustu dobryho,jak ve skolni,tak i mimoskolni,tedy asociacni oblasti.Faktem je,ze mi mohli cpat do hlavy vic tech potrebnejsich veci,ale budiz.
0
3
Poota 01.02.2016 12:01 Bydliště: Praha
9079
603
7584
farkas napsal(a):Máme studnu Ø30 cm, hlubokou 21 m. Vodní sloupec je max 14 m
Jak z ní dostat vodu bez nautily?
Čerpání studené vody do prostředí s vyšší teplotou dává možnost využít právě rozdílu těchto teplot, což by měl umět tepelný motor - Stirling.
Samozřejmě by to chtělo konstrukci pro tento účel speciálně navrženou, protože současné Stirlingy se soustřeďují spíš na pohon ohříváním než chlazením. Přitom i u nich se chlazení vodou považuje za nejlepší řešení.
Založil jsem vlákno "Tepelné motory" http://www.omforum.cz/forum.php?t=253
- je docela možné až pravděpodobné, že se tam časem dobereme něčeho použitelného.
0
0
martin11 01.02.2016 12:57 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
jedině nautilou nebo podobným čerpadlem ...tlačným...při sacím způsobu se bude vodní sloupec trhat.... martin11
p.s. stirlinga bych si dovedl představit jen za parných letních dnů...
kdo by ho sestrojil ale nevím...docela technologický problém
0
0
čučo 01.02.2016 13:16
306
3
44
farkas napsal(a):Máme studnu Ø30 cm, hlubokou 21 m. Vodní sloupec je max 14 m
Jak z ní dostat vodu bez nautily?
Předem děkuji všech hlavám osviceným za návrhy nadčasového řešení
Jednoducho, za pomoci stlačeného plynu to ide docela efektývne aj bez akéhokolvek čerpadla. Mimochodom ak na to čerpanie použiješ CO2, budeš mať tú vodu aj s bónusom - bude jemne perlivá...
1
0
Sysel 02.02.2016 13:55 Bydliště: Stredni Cechy
176
26
255
Ma nekdo napad jak uhladit chod tohoto napnelizmu a cukatury?
Aby to slo pouzit jako pohon?
Obrázky není povoleno jakkoli šířit bez souhlasu jejich autora, a to ani v jakékoli upravené formě
0
0
Sysel 02.02.2016 13:56 Bydliště: Stredni Cechy
176
26
255
Dekuji 😊 .....
0
0
čučo 02.02.2016 15:10
306
3
44
Sysel napsal(a):Ma nekdo napad jak uhladit chod tohoto napnelizmu a cukatury?
Problémi s týmto zariadením súvisiace majú svoj pôvod v gravitácii a u néj ako je mi z mojích vlastných pokusov s ňou dobre známe sa vezby ktoré tam sú dajú jednoduchým spôsobom fokusáciou pridruženého magnetického (statického) pola v ohraničenóm priestore zrušiť...
0
0
Píďalka 02.02.2016 15:15 Bydliště: ČR
1379
446
1788
Tohle je hochu docela problém. Je v tom namíchaná dynamika a statika. Prakticky je to takhle neproveditelné, protože dynamiky je málo a záleží na mnoha faktorech. Jako statiku si můžeš vzít řekněme byciglový řetěz na nějakých ozubených kolečkách a nehne se ti to ani o "píď". Převážené kolo je absolutní ptákovina. Pokud dynamicky, začne to být zajímavé. Dám ti příklad pokusu, který jsem provedl a několikrát opakoval prakticky, maje ve své době možnost. Že jsem bušil do nerezu, vyklepávaje svary na tenkých nerezových plechových stěnách nádob do placata, zíraje co dovede cca 1/4 kilové kladívko, vzal jsem vzorek do hydraulického lisu jenom abych zjistil, že to kladívko, aby spláclo svár přiměřeně k tomu, co udělalo rukou na jednu ránu, vyvine podle budíku na lisu momentální tlak na svar kolem 43 T, slovy čtyřiceti tun. Mluvíme o tlaku na byvoko 1 cm2.
Takže, pokud se člověk nechce věnovat všem aspektům fyzické síly, v tomto případě využívající nejen akce paže a zápěstí na kladívko, což vyžaduje praxi, aby takhle dovedl posplácat řekněme 30 m svaru za šichtu a neupadla mu ruka, ale také vlivu gravitace, zrychlení, zpomalení, po a proti gravitaci, dráhy působení síly na páce a skutečně platné matiky odpovídající skutečné fyzice, nemá šanci tyto rebusy rozluštit, jedině snad z prdele klikou, že se trefí a poučí se.
Jsou v tom zamotané navíc ještě pružnosti a absorbování nárazů různými materiály a je to "věda", kterou se v učebnicích těžko dovíš a když dovíš, je to natolik roztříštěná informace, že ti podstata nejspíše uteče.
0
0
Adam 02.02.2016 15:21 Bydliště: Praha
5803
563
5846
Sysel napsal(a):Ma nekdo napad jak uhladit chod tohoto napnelizmu a cukatury?
Aby to slo pouzit jako pohon?
Sysle, nemám pro Tebe dobré zprávy. Před několika lety jsem dost intenzivně pracoval na gravitačním motoru, vymýšlel jsem nejrůznější způsoby "nesymetrie", aby na jedné ze stran kola byla skutečně roztáčející tíha, všechno jsem propočítával a mezi množstvím koncepcí byla i tato - ta na Tvém obrázku. Kuličky vlevo jsou sice na delším rameni, ale všimni se, že na druhé straně kola je kuličkama zase docela nahuštěno, byť s kratšími rameny. Víš, jak tento model vyšel? Stejně jako drtivá většina všech ostatních - výsledný kroutící moment byl čistá nula...
0
0
Adam 02.02.2016 15:22 Bydliště: Praha
5803
563
5846
Abych nezapomněl, takové kolo se Ti bude zřejmě chvíli cukat (pouze vlivem jednotlivých přepadů ramen). Zatížit ho však, aby dávalo nějakou energii, je bohužel těžká utopie.
0
0
Poota 02.02.2016 23:45 Bydliště: Praha
9079
603
7584
farkas napsal(a):Máme studnu Ø30 cm, hlubokou 21 m. Vodní sloupec je max 14 m
Jak z ní dostat vodu bez nautily?
Třeba se Ti bude líbit takovéhle schéma, kdoví
Vypadá to, že se čerpá pomocí topné spirály připojené přímo k solárním článkům.