Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Magnetický motor hvězdicový     (str. 1 z 8)
Sekce: Zdroje energie - Převratné i běžné
   |   Rolovat dolů
Koncept magnetického motoru připodobněný hvězdicovému spalovacímu motoruStr.: 1, 2, 3, ... 8  

Psát příspěvky můžete po přihlášení

martin11    Schval. r.
28.11.2015 16:55
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
pístový MM
 
...zdravím nejen "staré" kamarády, ale i zde nově diskutující na tema MM
jak jsem napsal ve svém přihlašovacím protokolu, pracuji na MM. posílám sem video nefunkčního modelu, že se to točí je jen "zbožné" přání. nicméně princip jest zde představen.MM na principu hvězdicového spalovacího motoru.jen s tím rozdílem, že hlava válce jest obrácena vůči rotační ose, která osazena jest magnetickým toroidem a písty tudíž nepůsobí proti hlavám na obvodu, ale vůči této magnetické monoose. písty jsou osazeny též magnety, v konečné verzi bude pístů 12...na rozdíl od spalovacího hvězdicového motoru, který má vždy lichý počet válců...na ukázkovém videu jsou nainstalovány písty pouze tři pro lepší názornost. najistém nejmenovaném Foru jsem se tomuto problému věnoval poměrně více, sem na toto forum rád přesunu svoje poznatky, zejména proto, že admin AB mě již věnoval poměrně dost času s vyukou magnetizmu a pak také, svým programem a vizualizací mag. pole přispěl velkou měrou nejen k pochopení mag.pole v této konkrétní situaci ale i k osvětlení jiných problémů s magnety a jejich působení spojený.
prosím čtoucí, pokud kdekoliv zahlédnou jakýkoliv pístový magnetický motor info prosím sem. poznatky...pravděpodobně vždy budou jen fikcí...mě mohou pomoci při mé vlastní konstrukci.
...tak prozatím pro dnes vše, omlouvám, odpovím všechny smysluplné otázky ne vždy druhý den. zatím jsem s pozdravem martin11
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
28.11.2015 17:01
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
video MM martin11
 
Přílohy jsou dostupné pouze pro přihlášené uživatele     |     Přihlásit     |     Registrovat 
 

schema pístového MM
(Dostupné jen pro přihlášené uživatele)
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Poota   
28.11.2015 17:11
Bydliště: Praha
9080 603 7584 
Na tom videu se Ti to točí tak pěkně, že bys to mohl dát na YouTrubku jako funkční
Mám dojem, že by Ti to pár lidí "sežralo"
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
28.11.2015 18:11
Bydliště: Praha
5803 563 5846 
Pěkná práce. A skutečně - jako "živé".
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
28.11.2015 18:31
Bydliště: Praha
5803 563 5846 
Martine, měl bys pro inspiraci ostatním nějaký nákres toho, jak jsou magnety v tomto zařízení uspořádány, jak to vypadá v útrobách atd.?
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
28.11.2015 18:52
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
...myslím, že Adam i Poota můj motor již viděli...v realu kdesi kdysi na setkání v Praze.
na toto forum s radostí dodám veškerou dokumentaci, resp. ji převezmu odkudsi, protože "starý počítač má problém"
nyní jde o to, jestli bude zájem nejen diskutovat, ale i někdo přispět jakoukoliv vlastní radou příspěvkem ..atd. nechci rozmělňovat problém MM, ale myslím, že tento motor by si asi zasloužil vlastní vlákno. zvážím situaci...momentálně mám opravdu jiné starosti...ale přesto vás srdečně zdravím... martin11
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
28.11.2015 20:02
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 84 1820 
Martine
1. nevím proč jsi to video pojmeoval názvem "schema pistového MM"?
2. ač se cítím být poměrně zdatným technikem, tak i když se v pistových MM nevyznám, nevím, o čem na základě tvých "informaci" lze diskutovat. Jaký problém k diskusi tímto příspěvkem prosím předkládáš?

Podívej, Píďalka tady třeba předhodil dva své patenty s nějakým svým názorem na ně. Člověk se může nebo nemusí nad tím zahloubat, ale prioritní je jeho názor na konkrétní funkčnost ke kterému se můžu nebo umím či nechci nebo neumím vyjádřit.
Stejně tak Poota či Adam.

Tím chci říct, že aby bylo možno o čem diskutovat, musíš nejdříve předložit nějaký diskutabílní názor ať už tvůj vlastní, nebo něčí jiný, ke kterému by bylo možno se vyjádřit.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
28.11.2015 20:20
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
e-man napsal
. nevím proč jsi to video pojmeoval názvem "schema pistového MM"?


...je to videoschema...aby si čtoucí...ne každého zajímá MM...udělali představu jak ten motor asi vypadá...schema proto, že toto video vzniklo právě pro názornost technického řešení....v realu to vypadá jinak, zejména rozvod pístů, vedení pístů a další. Video vzniklo asi pře pěti roky pro jiné forum.Tento MM dnes vypadá zcela jinak, princip je zachován. na MM již pomoli mimo již výše jmenovaného Adama B. také jakýsi Ilem a zejména Gromit , který byl i u samého počátku konstrukce tohoto MM. Práce to sice týmová není, ale připomínky od výše zmíněných byly zásadní a pomohly k dosavadnímu stavu. A ještě k mému příspěvku výše....vlákno se ...k mé nelibosti jmenuje ...NEFUNKČNÍ MM...o mém motoru se to zatím říci nedá, jelikož ještě není dokončen...... martin11
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Správa fóra
V rámci upřesnění skutečnosti, že tento magnetický motor ještě není zcela dokončen a současně pro vytvoření diskuzního prostoru pro tuto specifickou konstrukci, přejmenovávám vlákno na "Magnetický motor hvězdicový".
 
Na sdělení moderátora není povoleno reagovat prostřednictvím příspěvku v tematickém vlákně. Považujete-li za nutné zabývat se tímto moderátorským zákrokem, kontaktujte administrátora fóra prostřednictvím e-mailu admin@omforum.cz.
Zarážka - Až sem mám přečteno

Adam   
30.11.2015 00:15
Bydliště: Praha
5803 563 5846 
  martin11 napsal(a):    ...myslím, že Adam i Poota můj motor již viděli...v realu kdesi kdysi na setkání v Praze. na toto forum s radostí dodám veškerou dokumentaci, ...

Já jsem měl smůlu, bylo to zřejmě setkání, na kterém jsem nebyl přítomen.
Když bys ke svému motoru dodal nějakou tu dokumentaci, určitě tím skvěle doplníš to, čím jsi tu již čtoucí navnadil.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
30.11.2015 08:08
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
dobře, pozbírám co mám ze staré dokumentace, budou to ale jen fotografie, výkresy žádné nejsou, přiložím k tomu popis. myslím ale že je to docela patrné ztoho videa. - tak jen krátký popis co je na videu.
rotační osa osazená magnety na těsno + na + takže vlastně toroid ale jako do jakési
"odmocňovací" vačky. píst osazen též magnetem polem - takže se k vačce-ose přitahuje a to po celou doby cyklu...360°...tady se zdá že si něco protiřečí - píst když se oddaluje, tak se ale magneticky přitahuje. No a rozvod těch pístů je klasický jako na hvězdicovém motoru. fígl je jen v tom a na rozdíl od klasického motoru že písty nepůsobí ven proti hlavám ale zpět proti ose, která se tak stává hlavou motoru. v klasickém motoru dojde ke kompresi a zapálení a přes kliku se motor točí...zde je výbuch nahrazen přitažením k ose...prostě jak jsem uvedl ..hvězdicový motor naruby...lépe to popsat nejde technické detaily jsou nepodstatné. jen mám problém, písty se silou magnetů kroutí a motor je třeba nově osadit lineárními ložisky na místě pístu...píst bude lineární ložisko s magnetem..problém asi bude s tím, že toto ložisko je Fe...v součastnosti je vše anticoro a navíc jedeno ložisko stojí cca 2000.- pro ověření funkčnosti potřebuji alespoň 4 ks...ve finále bude motor 12ti pístový v současnosti lze udělat 3-4-6 ti pístou verzi... tak prosím dotazy zde. zdraví martin11
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
01.12.2015 14:05
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
ještě upřesnění v popisu jsem zapoměl...v ose - rotoru jsou neodym N42 10x20x40 magnet na plochu, písty jsou 20x20x10 N42 martin11
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
01.12.2015 14:25
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 84 1820 
Martine
Nedávno jsem se zabývál ne sice magnetickým motorem, ale potřeboval jsem na torroidním magnetu stejnosměrnou magnetizaci. Dál jsem si tu práci a vložil jsem do mezer neodýmové magnety.
Výsledek býl žalostný.
Přemýšlel jsem proč a došel jsem pak pokusy a vlastním měřením k tomu, že běžně koupené neodymy jsou velmi dobré vodiče, a že při jakékoliv změně magnetického pole mi jejich vířivé proudy způsobují obrovské ztráty.
V posledních pokusech proto používám nikoliv neodymy, ale normální elektromagnety s poměrně nízkým reálným odporem vinutí, ale při třeba 20 ampérech a 0.1R vinutí je na nich ztráta jen 2W.
Pravda, v tom magnetizačním vinutí mi také vzniká indukovaný proud, ale pokouším se jej omezit další externí indukčnosti. V brzké době očekávám zásilku levných proudových zdrojů (cca 12A), které by mi to měly ulehčit.
Ergo
Místo neodýmů ferit s nízkou elektrickou vodivosti či neodymy lisované do plastu, ale ještě jsem je nenašel. V opačném případě, kde to konstrukce dovolí, by měl být elektromagnet účinnější než neodým.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
01.12.2015 14:43
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 84 1820 
Opravuji, při 0.01R je na nich ztráta jen 4W. !!
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
01.12.2015 15:19
Bydliště: Praha
5803 563 5846 
Možná jsem vaší diskuzi jen neporozuměl, ale Martin v motoru asi nemůže uvažovat o elektromagnetu. To má šílené ztráty už z podstaty toho, že jde o cívku a generování pole elektrickým proudem, a tedy i nutností elektrického příkonu pouze k udržení pole, natož k fungování magnetického motoru...
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
01.12.2015 15:36
Bydliště: Praha
5803 563 5846 
Jinak pro odstranění vířivých proudů v magnetu to lze vyřešit tak, že třeba místo jednoho tyčového magnetu dlouhého 20 mm se nakoupí 20 kusů magnetů placatých 1 mm za účelem je sériově naskládat za sebe, ale přilehlé plochy buďto předtím nalakovat, nebo umístit mezi magnety plátky nějakého elektricky nevodivého materálu - tenkého papíru atp.

Je to vlastně stejný princip, kterým se omezují vířivé proudy v transformátorech, je-li jádro trafa složeno z tenkých nalakovaných plechů.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
01.12.2015 15:44
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 84 1820 
Samo, já neznám tu konstrukc MM, proto moje poznámka byla jen v obecné rovině s moji zkušenosti, kdy (v mém případě) namísto neodymu byl účinnější elektromagnet.
Domnívám se však, že ať je konstrukce jakéhokoliv MM s neodymy, tak v případě kdy se v neodymech mění síla pole, budou ty běžné neodymy mít obrovské ztráty.
Přirozeně musíme tu konstrukci zkoumat případ od případu, ale neumím si představit jakoukoliv pohyblivou konstrukci s neodýmy, ve kterých by se to magnetické pole neměnilo, leda že by ty vířivé ztráty byly nějakým způsobem užitečné
V žádném případě nemíním svoji poznámku jako kontraverzní k funkčnost MM, jen upozorňuji na ty ztráty v neodymech, které by té eventuální funkčnosti mohly bránit.
Až dokončím měření, tak se k tomu tady snad vrátím.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
01.12.2015 16:38
Bydliště: Praha
5803 563 5846 
Moc bych neuvažoval o tom, že se v magnetech, navíc v neodymech, mění intenzita pole. Soudím, že k tomu může docházet jen velmi mírně a maximálně snad jen na základě vířivých proudů, které však vytvoří tak slabé pole, jež se se schopnostmi neodymu může asi jen těžko rovnat.

Ale i kdyby vířivé proudy hrozily nějak příliš, dají se dost omezit (viz můj příspěvek výše). Bohužel se musí počítat s tím, že vytvořením těchto drobných nemagnetických mezer mezi placatými magnety dojde k tomu, že celkové pole bude trochu slabší, než kdyby šlo o celistvý kus magnetu. Kvůli tomu bych pro jistotu takový štos asi o třetinu prodloužil přiložením dalších placatých magnetů.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Ilem   
02.12.2015 17:23
Bydliště: Hradec Králové
451 67 523 
  E_man napsal(a):    Samo, já neznám tu konstrukc MM, proto moje poznámka byla jen v obecné rovině s moji zkušenosti, kdy (v mém případě) namísto neodymu byl účinnější elektromagnet.

Jen pro vysvětlení, zdá se že o MM nevíš nic.
Tak jako elektromotor je motor poháněný elektřinou, magnetický motor je motor poháněný magnetem (bez přívodu el.) V tom je právě ten rozdíl. Já osobně to považuji za Perpetuum mobile, ale po internetu se najde spousta víceméně zdařilých videí, podle kterých to vypadá, jako by magnetický motor skutečně šel sestrojit. Viděl jsem mnoho napodobenin těch z Youtube, ale žádný nefungoval.
Novost toho Martinova řešení je v tom, že udělal magnetickou napodobeninu hvězdicového spalovacího motoru. Dokonce dvojčinného. Jenom místo spalovací komory jsou dva magnety, které se v jedné části cyklu přitahují a v druhé odpuzují. Aby překonal tzv. mrtvý bod - má to šestiválec, kdy ostatní " písty" by měly překonat ten jeden, kterému se zrovna nechce. No, kdo si hraje, nezlobí
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
02.12.2015 17:49
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 84 1820 
Ileme, jsem rád že jsi se do toho vložil.
Ikdyž jsem vpodstatě téhož názoru, tak ne zcela úplně.
V magnetismu existuji jevy, pomocí kterých sice nelze sestrojit PM ale domnívám se, že jde poruši 2.termodynamický.
Blíže ti k tomu řeknu možna už za měsíc či za dva.

Tím chci říci, že při vhodných dějí s velmi silnými magnety, bude li se pracovat ve velmi nelineární oblasti feromagnetického materiálů, dochází k velmi zajímavým jevům. Ten hvězdicový motor s válcema by nemusel být daleko od mé ředstavy, že chladiče válcu neslouží ke chlazení, ale k jejích ohřívání.

Ony ty děje nastavaji i u feroelektrických materiálů. V poslední době jsem zkoumal kondíky s hmotou Y5V, ale na to, abych přesně zjišťoval změny kapacity řádově 100pF při napětí 10 a výše kV nemám dostatečné vybavení.
Proto jsem přešel k duálním jevům ve feromagnetických materiálech, kde to nastává sice při velkých proudech, ale nesrovnatelně nižších napětích.

Bude-li se mi chtít, napišu na toto téma příspěvek, jakých pokroků se tady ve světě už dosáhlo. Ta energetická revoluce bude pravděpodobně mnohem rozsáhlejší, než jsem si před 3 roky představoval.

P.S. omlouvám se za svůj uvítací projev a doufám, že jsem tě příliš neotrávil.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Str.: 1, 2, 3, ... 8  

Psát příspěvky můžete po přihlášení

 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2024 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License