Uživatel Fachman původně pojmenoval toto vlákno názvem Alum batery - Taková jiná baterie a začal o tématu pojednávat. Později bylo vlákno přejmenováno, aby v něm bylo možné obecněji řešit baterie a také jiné způsoby uchovávání energie.
Na sdělení moderátora není povoleno reagovat prostřednictvím příspěvku v tematickém vlákně. Považujete-li za nutné zabývat se tímto moderátorským zákrokem, kontaktujte administrátora fóra prostřednictvím e-mailu admin@omforum.cz.
Fachman 26.06.2016 10:51
5
4
9
No uvidíme
Stačí do obyčejné kyselinové autobaterie dát místo kyseliny sírové jiný roztok a získáme baterii, která má mnoho výhod:
1) náplň baterie není korozivní - baterie má podstatně delší životnost.
2) plyn vznikající při nabíjení není explozivní
3) baterii je možno více vybít (větší kapacita)
4) baterie se dá nabíjet rychleji
5) baterie je levná (protože ten Alum je vlastně jakési é-čko které se dává do potravin)
Aluminum sulfate hydrate: Al2(SO4)3 14H2O - Síran hlinitý tetradekahydrát
že by se to nedalo koupit? http://www.kutilov.cz/bazenova-chemie/siran-hlinity-1-kg/
6) baterie dodá více energie v chladném počasí
Dnes 25.6.2016 jsem naplnil svou první malou 12V baterii YB4L-B rozokem destilované vody se síranem hlinitým. Toho síranu jsem tam nasypal tolik kolik se během hodiny rozpustilo. Musím konstatovat, že baterie měla ihned po nalití napětí cca 8.5V a dá se nabíjet i vybíjet. S tím nabíjením je trochu potíž, protože tato baterie to má tak trochu jinak a většina moderních elektronických nabíječek utne nabíjení při dosažení cca 14V. Lépe na tom budete pokud máte starou nabíječku s transformátorem a usměrňovačem. S tou životností to ukáže teprve čas.
4
1
martin11 26.06.2016 12:36 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6857
110
3648
zdarec...+1 ..a dotaz...lze aplikovat i do starší baterie??? nebo pouze "poničit " novou...
...v jednom videu je "jak zhotovit kristal batery" odlité elektrody...čím naplnil demonstrátor dírky v článcích...jsem nepochopil...jestli můžeš a víš tak napiš martin11
0
0
čučo 26.06.2016 14:07
306
3
44
Fachman napsal(a):Stačí do obyčejné kyselinové autobaterie dát místo kyseliny sírové jiný roztok a získáme baterii, která má mnoho výhod
Hmm, naozaj zaujímavé - celkom určite to i u nás otestujeme. Dík. +1...
0
0
Fachman 26.06.2016 14:18
5
4
9
Tak určitě jde použít i starší baterii, ale ta nesmí být zničená tzn. nesmí mít zkratovaný článek nebo tak.
Musí se vylít kyselina a několikrát vypláchnout někde jsem četl že převařenou destilovanou vodou a jinde do toho ještě něco přidávali. Nemám to vyzkoušené.
Ještě tam něco psali o pulsním nabíjení aby došlo k desulfizaci.
Ještě k tomu nabíjení je třeba si uvědomit, že ta baterie se nabíjí až do 16.9V což většina nabíječek neumí.
Nedá se tedy přímo použít jako náhrada autobaterie. Musel by se upravit regulátor nabíjení.
0
2
Fachman 26.06.2016 14:20
5
4
9
Teda ne převařenou, ale horkou destilovanou vodou
0
1
Brbla 28.06.2016 03:59 Bydliště: Kambodza
777
128
825
Ještě k tomu nabíjení je třeba si uvědomit, že ta baterie se nabíjí až do 16.9V což většina nabíječek neumí.
Coz takhle sehnat si nabijecku na 24V baterii a pak to omezit na pozadovanou hodnotu, nebylo by to jednodussi?
0
2
čučo 28.06.2016 08:39
306
3
44
Brbla napsal(a):ta baterie se nabíjí až do 16.9V což většina nabíječek neumí.
To že sa dá nabíjať na 16,9V ešte neznamená že sa aj musí nabíjať až na tých proklamovaných 16,9V. Dôležitejšie ako napetie akumulátoru je jeho schopnosť udržať si náboj s čím priamo súvysí jeho prechodový odpor a s ním priamoúmerne počet jeho nabíjacích a maximálne prípustná "hlbka" vybíjacích zvratných ciklov. To ostatné pri akumulátoroch nepoctatné dnes už v cene len pár halierikov vedia v pohode "ošetriť" meniče ...
0
0
Fachman 30.06.2016 19:26
5
4
9
Tak asi je něco nedobře teprve dnes se mi podařilo baterku pořádně nabít a napětí stoupá hodně rychle a taky se ta baterie rychle vybije. Nabíjim to proudem 1A, který mi během stoupání napětí klesne až na 0.5A.
Něž dosáhnu 16.9V tak uběhne tak 45minut. Když baterii vybíjím motorem který žere 4,7A tak se během minuty vybije. Tak si říkám že mám možná špatný poměr toho vločkovače s vodou a nebo je potřeba najít chemicky čistčí Alum
0
3
čučo 01.07.2016 10:27
306
3
44
Fachman napsal(a):Tak si říkám že mám možná špatný poměr toho vločkovače s vodou a nebo je potřeba najít chemicky čistčí Alum
Povedali napísali no skutočnosť je taká že je to o niečom "trošku" inóm. A mimochodom na to aby si sa k čistemu alumíniu dostal radšéj rýchlo zabudni, v preklade to znamená - je príliš reaktívný na to aby bol pre bežného smrtelníka len tak dostupný...
0
0
Fachman 14.07.2016 16:30
5
4
9
Tak jsem ještě zkusil ten slabší roztok 1:10 a je to více méně stejný možná ještě horší kapacita. Tak jsem ještě jednou studoval ta videa a zjistil že se baterie musí formovat. Informace se různí někde bylo že nabíjet do rána proudem asi 2A někde dokonce 48 hodin. každopádně na jdnom z videi je ukázka že by ten elktrolyt měl při tom formování tak jako vařit. Ještě budu zkoušet.
0
2
Adam 07.03.2017 10:04 Bydliště: Praha
6193
577
6016
Článek: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční
... Vynálezce původní Li-Ion baterie tedy nelenil a ve svých 94 letech vyvinul alternativní typ baterie, která má podstatně lepší vlastnosti, než dnešní používaná řešení. Společně s týmem vytvořil profesor takovou baterii, která je na výrobu poměrně levná a oproti Li-Ion akumulátoru má ještě řadu dalších výhod – je například bezpečnější (nemůže se vznítit), ukládá třikrát tolik energie (vydrží déle na jedno nabití), umožňuje rychlejší nabíjení (budete nabíjet v řádu minut místo hodin), či vydrží větší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů. ...
... také dokáže normálně fungovat i pod bodem mrazu, dokonce až kolem -20 stupňů Celsia. Nahrazení lithia za sodík pak zlevní výrobu a jde také o „výrobou“ ekologičtější řešení. ...
Šolim 19.03.2017 15:00 Bydliště: na sever od Práglu
565
65
918
Adam napsal(a):Článek: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční
... Vynálezce původní Li-Ion baterie tedy nelenil a ve svých 94 letech vyvinul alternativní typ baterie, která má podstatně lepší vlastnosti, než dnešní
No výborně! ! !
Janečka necháme "uklidit" v okolí Cínovce, technologie sodíkových baterií zatím postoupí z laboratoří do výroby a nebudeme muset nechávat nějakým Australanům vytěžení cenných surovin - nejen lithia ale i rubidia, cesia, wolframu, atd. . . - potažmo pozastavíme rozvrtání českého pohoří.
Nový typ baterie nese jen samá pozitiva!!!
Až je to neuvěřitelné . . .
A sodíku je v moři moře.
Už aby byla baterie na trhu!!!
0
2
martin11 19.03.2017 17:07 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6857
110
3648
vidím to pesimisticky...sodíkové...tak nejdříve v roce 2027....jestli budou do 2022 tj do 5ti roků běžně dostupné, platím na podzimním setkání všem u Jeffa útratu!!!
co vsadíš ty, když to do 5ti roků nebude....
0
0
Šolim 19.03.2017 19:58 Bydliště: na sever od Práglu
565
65
918
martin11 napsal(a):vidím to pesimisticky...sodíkové...tak nejdříve v roce 2027....jestli budou do 2022 tj do 5ti roků běžně dostupné, platím na podzimním setkání všem u Jeffa útratu!!!
co vsadíš ty, když to do 5ti roků nebude....
No je otázkou, kolik peněz bylo investováno do těžby a zpracování lithia . . .
To bude rozhodující pro uvedení sodíkových článků na trh.
Bohužel i u geniálních nápadů se v prvé řadě řeší peníze ! ! !
0
0
Had 19.03.2017 20:43 Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1464
89
1450
No u těch baterek mi to připadá podobné jako to bylo s klasickými žárovkami, v podstatě vydržely stejně byl to jeden velký kartel.
Dnešní baterky jsou z pohledu spotřebitele kapacitně téměř stejné. Jenom v tom mají lidi guláš, jak je nabíjet, aby něco vydržely.
Prostě stávající výroba bude asi dobrý obchod
Za poslední rok se psalo, ale většinou stále jen plány například:
1.Americká firma SolidEnergy plánuje v roce 2017 zdvojnásobit objemovou hustotu
2. Skutečnou revoluci v akumulaci však může způsobit nová baterie od české společnosti HE3DA
3. Hybridní články Nexelion od Sony přibližně 723 Wh/l, respektive 226 Wh/kg.
4. Vlastní technologie baterií Li-Ion začal ve společnosti Seeo 250 Wh/kg
LMBC a tekuté kovy
5. Společnost PolyPlus plánuje hustotu 1 300 Wh/kg, dokonce až 1 500 Wh/kg
6.Amprius s podporou Erica Schmidta vývoj baterie kapacity by měla být až čtyřnásobná oproti současným bateriím.
Pro srovnání hustota energie benzinu je přibližně 9 000 Wh/l
a různých typů baterií:
Olověná baterie 90
Ni-Cd baterie 150
Ni-MH baterie 200
Li-Ion baterie 250
Fluoridová baterie 5 000
A to tu řeším pouze energetickou hustotu lidově kapacitu. K tomu je zohlednit počet nab. cyklů, cena, bezpečnost .....
0
5
Šolim 08.10.2017 13:38 Bydliště: na sever od Práglu
565
65
918
Na Karvinsku začne stavba miliardového závodu na revoluční baterie
""Zhruba miliardovou investici si vyžádá stavba závodu na výrobu baterií podle unikátního patentu českého vědce a vynálezce Jana Procházky. Závod Mass Energy Storage se začne už v polovině října stavět v průmyslové zóně v Horní Suché na Karvinsku. Stavět se bude podle unikátního patentu českého vědce a vynálezce Jana Procházky""
""Má dvacetkrát větší tloušťku i kapacitu elektrod a pojme mnohem více elektrické energie než dnešní baterie. Vyniká také v rychlosti nabíjení a nízké výrobní ceně.""
0
1
Poota 08.10.2017 15:34 Bydliště: Praha
9111
610
7674
Šolim napsal(a):Vyniká také v rychlosti nabíjení a nízké výrobní ceně.
To je velice milé, ovšem jde ještě o to, jestli se ta nižší výrobní cena promítne i do ceny prodejní
0
0
martin11 09.10.2017 13:58 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
E_man 09.10.2017 15:54 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1824
Více bychom se mohli dozvědět na brzké konferenci Smart Energy Forum dne 26.10.2017 viz http://www.smartenergyforum.cz/vystava/#navstevnici .
Během konference Smart Energy Forum se dne 26.10.2017 uskuteční doprovodná výstava systémů skladování energie (SSE), fotovoltaických technologií, chytrých řešení pro energetické soběstačnost a úspor. Na výstavě si můžete prohlédnout zejména produktové novinky pro domácnosti i firmy.
Měl by zde vystoupit i kontraverzní Radomír Prus, který je většinovým majitelem a CEO investiční skupiny CG Future invest Ltd., která mimo jiné financuje český projekt 3D baterií společnosti HE3DA. 3D Baterie považuje za klíčový prvek pro změnu klimatu na zemi a úplný přechod k výrobě čisté energie viz http://www.smartenergyforum.cz/recnici/#Radomir_Prus .
Neslibuji, ale budu-li mít čas, zajedu se tam ve čtvrtek 26.10. podívat.
Vzhledem k právě zprovozněné kotelně se zálohování provozu Aku-baterii mne 5kWh zálohování zajímá enormně.