Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Paliva     (str. 2 z 4)
Sekce: Zdroje energie - Převratné i běžné
   |   Rolovat dolů
Naftová paliva, biopaliva, LPG, CNG, ethanol a další konvenční paliva  Str.: 1, 2, 3, 4  

Psát příspěvky můžete po přihlášení

Poslední příspěvek z předchozí strany:
martin11  ...hm...odpařovací karburátor...to je opravdu historie...a... ...nikdy jsem se s tímto nesetkal....

Had   
12.10.2018 09:31
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309 87 1384 
  Adam napsal(a):    Udělám jen malý komentář k tomu heliu: Pokud tam to helium skutečně dávají, nemůže to mít prakticky žádný efekt v případě takových běžných létacích strojů s běžnou tíhou. I kdyby křídla byla tlustší, je to...

Jestli nedošlo ke zkreslení informací, a ten plyn tam je spíše zdůvodu zpevnění (stejné jako u pneumatiky). Nebo spíše ochrana proti požáru

Oni se nám zdají křídla tenká, ale pár hektolitrů se tam vejde, další nádrže jsou pod cestujícímy uprostřed.

Hlavní výhodou proudových motorů je účinnost a to souvisí se spotřebou.

Ale abych se vrátil k tématu. Nejjednodušší i nejrychlejší by bylo přejít na spalování vodíku.

Umíme ho vyrobit - skladovat - máme motory.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

minsc   
12.10.2018 11:18
Bydliště: Příbram
619 51 669 
  eda64 napsal(a):    Nevím,jestli jsem dobře pochopil princip HCS-probublávání benzínu vzduchem který se následně nasává sáním karburátoru? Kdysi dávno v mých motoristických začátcích když jsem jezdíl na motorkách a mopedech (2takty),tak...

Ne tak docela. Když si rozklikneš tu stránku z aj. fóra, tak jsou tam i obrázky jak to vypadá, a vzduch s benzínovími parami (asi) se má ohřívat odpadním teplem v katalyzátoru, kde má palivo získat pomocí krakování lepší kvalitu a pak jde rovnou do sání motoru (za karburátor).
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

minsc   
12.10.2018 11:30
Bydliště: Příbram
619 51 669 
  martin11 napsal(a):    závěr...cokoliv nacpete do motoru / třeba vodík, nebo vstřikování vody/ vždy povede k jeho pozdějšímu zničení..../ vlastní trabanťácká zkušenost/ p.s. jediné co se mě osvědčilo je magnetická úprava paliva = dvojice...

Co se týká toho vodíku, kdysi jsem stáhnul u pramene nějaký materiál v pdf, jmenovalo se to "PJK Book", asi to bylo stažené tady odsud:
http://www.free-energy-info.co.uk/PJKBook.html
V tom původním materiálu se na straně 774 píše, že při použití vodíku a podobných srand dochází k předčasnému zápalu směsi ve válci, což vede k předčasnému vznícení a síle působící proti druhému pístu, pokud to chápu správně. Má být rozdíl osmnáct stupňů v úhlu na ojnici, oproti zápalu u normálního benzínu. Asi se to řeší úpravou předstihu ? Nejsem motorář, tak nevím jestli to píšu správně, jen jsem se pokusil přeložit co tam je...
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
12.10.2018 14:58
Bydliště: Praha
5803 563 5846 
  martin11 napsal(a):    závěr...cokoliv nacpete do motoru / třeba vodík, nebo vstřikování vody/ vždy povede k jeho pozdějšímu zničení..../ vlastní trabanťácká zkušenost/ p.s. jediné co se mě osvědčilo je magnetická úprava paliva = dvojice...

  minsc napsal(a):    Co se týká toho vodíku, ...

Vodík způsobuje v motoru tzv. vodíkovou křehkost materiálu. Atomy vodíku difundují do stěny, což se dá nazvat jako mikropraskliny, které však rostou podobně jako makropraskliny a po nějaké době provozu může být motor na vyhození. Zřejmě to chce nějakou speciální povrchovou ochranu vnitřních stěn,
je-li vůbec možná.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Had   
12.10.2018 16:41
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309 87 1384 
Ano souhlasím s Adamem. Motor musí být konstrukčně na dané palivo uzpůsoben. Pokavad do motoru, který je vyroben pro palivo například pro ty co nevědí:
1.nafta dáte benzín - zničený motor
2.benzín dáte naftu - stojíte a čistíte
3.nafta dáte bionaftu - zanasený motor celý
4.etanol místo benzínu - riskujete poškození gumových (pryžových) těsnění
5.LPG místo benzínu - vyšší mechanický opotřebení
6.přidání vodíku - viz Adamův příspěvek (mechanické poškození )
7.dřevé (uhelné) palivo (svítiplyn) - karbonizace a opotřebení

Ale my dnes máme motory na všechny druhy paliv včetně vodíkových.
Na vodík jsou i proudové motory odskoušeny. První byli rusové.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
12.10.2018 18:27
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
  Had napsal(a):    Ano souhlasím s Adamem. Motor musí být konstrukčně na dané palivo uzpůsoben. Pokavad do motoru, který je vyroben pro palivo například pro ty co nevědí: 1.nafta dáte benzín - zničený motor 2.benzín dáte naftu...

...hele Hade...co vlastně řešíš???? ....úsporu paliva, alternativní zdroje pohonu či co??? nevím čím jsi, jakou máš kvalifikaci, v jakém oboru pracuješ. Moje zkušenost je asi taková, že nemá cenu "zoufale " laborovat...a nebo jen tak polemizovat...co by...kdyby....takže jak jsem psal výše....pokud je motor postaven tak a tak, bude pracovat v optimálním režimu jen s tím na co je postaven.
...nechci tě zrazovat , jsem rád, že jsou lidé, kteří uvažují alternativně, ale u spalovacích motorů /pístových-klasických/ se toho již mnoho vymyslet nedá. Čistota spalin se řeší stále dražšími katalyzátory a filtry. Budoucnost jsou accu a elektro...
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Poota   
12.10.2018 20:57
Bydliště: Praha
9079 603 7584 
  Had napsal(a):    Nejjednodušší i nejrychlejší by bylo přejít na spalování vodíku. Umíme ho vyrobit - skladovat - máme motory.

Vodík je palivem jenom zdánlivě - ve skutečnosti funguje jenom jako "nosič" něčeho jiného, co se skutečně spaluje. Zatím jako palivo nejlépe vyhovují uhlovodíky.

"Čistý" vodík se nijak levně nevyrábí, obtížně se skladuje a motory na něj taky nic moc. Osobně jsem přesvědčen, že skutečně čistý vodík bez jakékoli příměsi bude hořet velice špatně a kdoví jestli vůbec.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Poota   
12.10.2018 21:12
Bydliště: Praha
9079 603 7584 
  martin11 napsal(a):    ... u spalovacích motorů /pístových-klasických/ se toho již mnoho vymyslet nedá.

Ono není potřeba něco vymýšlet - stačí zkombinovat věci již dávno vymyšlené a prověřené.

Například:
- z hlediska spalování je výhodný dlouhozdvihový motor a z hlediska mechaniky krátkozdvihový - takže třeba válce s protiběžnými písty
- nabízí se u toho dvoudobý cyklus se souproudovým vyplachováním
- při použití plnění kompresorem se dá použít klasické tlakové mazání
- se vstřikováním paliva do sacího potrubí se dá docílit nižší spotřeby a čistších spalin
- plynulá převodovka s ozubenými převody umožní jezdit s co nejmenším přebytkem výkonu

Prostě nic nového pod sluncem a i tak docela znatelný pokrok.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
12.10.2018 21:44
Bydliště: Praha
5803 563 5846 
  Poota napsal(a):    ... "Čistý" vodík se nijak levně nevyrábí, obtížně se skladuje a motory na něj taky nic moc. Osobně jsem přesvědčen, že skutečně čistý vodík bez jakékoli příměsi bude hořet velice špatně a kdoví jestli vůbec.

Čistý molekulární vodík (H2) docela hoří, ale pokud by se nám jednalo o vyloženě hoření, nikoliv o explozi, dělá se to tak, že vodík H2 se napřed prožene přes elektrický oblouk, který ho disociuje na atomární
vodík (2x H) a ten se potom při dopadu na relativně chladný povrch rekombinuje zpět na molekulární
vodík H2 s vydáním velkého množství energie (něco přes 420 J za každou dvojici nově "spojených" atomů vodíku).
To je asi to, co Poota nazval "nosičem".

Ale pokud jde o explozivnost, jednou mi neplánovaně vybouchlo asi 1 dcl H2 (za atmosferického tlaku)
a slušně mi na stole všechno nadskočilo.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Had   
12.10.2018 23:26
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309 87 1384 
  martin11 napsal(a):    ...hele Hade...co vlastně řešíš???? ....úsporu paliva, alternativní zdroje pohonu či co??? nevím čím jsi, jakou máš kvalifikaci, v jakém oboru pracuješ. Moje zkušenost je asi taková, že nemá cenu "zoufale...

No závánělo mi to takovím "kutilstvím" co jsem viděl u několika jedinců v okolí co experimentovaly jak ušetřit na palivu a cpaly do motoru různé kombinace, tak jsem jenom poukázal na to, co se děje s motory pro absolutně neznalé, což není tvůj případ .
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Poota   
12.10.2018 23:39
Bydliště: Praha
9079 603 7584 
Myslel jsem to s tím "nosičem" třeba tak, že z destilované vody se vodík elektrolýzou dělat nedá, takže se do té vody přidává vždycky "něco", co tu elektrolýzu umožní. Na jedné elektrodě vzniká vodík, o kterém máme dojem, že čistý a nebo "samotný". Můžeme ho jímat a pak ho nějak zapálit plamenem nebo jiskrou, takže hezky bouchne a vytvoří se vzdušným kyslíkem vodu. Když tuhle vodu zkusíme opět rozkládat elektrolyticky, tak to nejde a musíme zase to "něco" přidat.
Takže se dá soudit, že vodík jenom "obíhá" celkem beze změny a na výbuch se spotřebovalo jenom to "něco".
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Had   
13.10.2018 00:00
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309 87 1384 
  Poota napsal(a):    Vodík je palivem jenom zdánlivě - ve skutečnosti funguje jenom jako "nosič" něčeho jiného, co se skutečně spaluje. Zatím jako palivo nejlépe vyhovují uhlovodíky. "Čistý" vodík se nijak levně...

Odvážím se nesouhlasit, vodík dobře hoří a ještě lépe exploduje. Idealní pro výbušný motor. Motory jsou sestrojené a odskoušené.
Jediné nevýhody vodíku jsou,
a) není z ropy
b) na stejný objem nádrže se ujede menší vzdálenost s porovnáním s nafta/benzín.
c) spalovací motor ač vodíkoví není v modě.

Ale souhlasím s tím, že dnes je nejlépe vyhovují uhlovodíky.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
13.10.2018 00:44
Bydliště: Praha
5803 563 5846 
  Poota napsal(a):    ... takže hezky bouchne a vytvoří se vzdušným kyslíkem vodu. Když tuhle vodu zkusíme opět rozkládat elektrolyticky, tak to nejde a musíme zase to "něco" přidat. Takže se dá soudit, že vodík jenom...

Ale to "něco" se tam přidává pouze pro samotný proces elektrolýzy, aby se na katodě vůbec nějaký vodík vytvářel. Skutečně je to pouze vodík a když s kyslíkem zreaguje na vodu, je to tak čistá voda, že by proces elektrolýzy nefungoval a opět potřebuje dodat to "něco" (nějakou solnou sloučeninu - tedy nějakou kyselinu nebo jinou iontovou sloučeninu), aby se na katodě opět vylučoval vodík. Takže ten nosič je opravdu jen
v rámci elektrolytického roztoku. Když si koupíš vodík v tlakové lahvi, bude Ti taky hořet, až Ti odlétne čepice a také to bude pouze vodík samotný.

Pokud bys přesto pochyboval, že nosič je pouze záležitostí elektrolytického roztoku, popřemýšlej nad Hoffmanovým přístrojem. Tam jen musíš mít zase nějakou tu solnou sloučeninu, aby vůbec probíhal elektrolytický proces, vyrábíš separé vodík a kyslík a když Ti postupně hladina roztoku klesá,
doléváš už jen vodu (klidně destilovanou). Všechen ten "elektrolytický nosič" zůstává.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
13.10.2018 09:00
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
...mno..auto na vodík ale přeci vůbec nemusí mít pístový /spalovací/ motor.
Vodík z nádrže jde do palivových článků, zde se pomocí vzdušného kyslíku změní na elektřinu, dále se využije vzniklá elektřina elektromotory jako u elektro auta. je to trochu komlikovanější díky tomu palivovému článku, ale motor pístový také není zadarmo. / v systemu jsou samozřejmě baterie na vyrovnání nedostatku nebo přebytku energie...třeba brždění se energie zpětně rekuperuje/ Tudy si myslím, že povede další rozvoj dopravy. vše je recyklovatelné, žádné spaliny a tím i CO2.
Myslím, že jsme na začátku této cesty.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Poota   
13.10.2018 11:17
Bydliště: Praha
9079 603 7584 
  Poota napsal(a):    ... takže hezky bouchne a vytvoří se vzdušným kyslíkem vodu. Když tuhle vodu zkusíme opět rozkládat elektrolyticky, tak to nejde a musíme zase to "něco" přidat. Takže se dá soudit, že vodík jenom...

  Adam napsal(a):    Ale to "něco" se tam přidává pouze pro samotný proces elektrolýzy, aby se na katodě vůbec nějaký vodík vytvářel.

Máš pravdu v tom, že to tak skutečně vypadá a že výsledkem všech rozličných způsobů "výroby" vodíku je opravdu jenom čistý a samotný vodík, což předpokládám že by bylo nejspíš i možné nějakým rozborem dokázat.
Ovšem jsou přece jenom věci mezi nebem a zemí jako třeba ORME, které dávají šanci na přežití názoru který jsem tu prezentoval.
Rozhodně nepopírám, že je to názor velice podivný a zavánějící alchymií až čarodějnictvím, ale pokud je správný tak naznačuje, že v oboru přeměn a využívání energií existují ještě způsoby až o několik řádů účinnější.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

cimirek   
13.10.2018 12:45
Bydliště: Střední Čechy
833 78 1045 
  martin11 napsal(a):    ...mno..auto na vodík ale přeci vůbec nemusí mít pístový /spalovací/ motor. Vodík z nádrže jde do palivových článků, zde se pomocí vzdušného kyslíku změní na elektřinu, dále se využije vzniklá elektřina...

A ten vodík se vyrobí JAK?
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Poota   
13.10.2018 13:08
Bydliště: Praha
9079 603 7584 
Různými způsoby s účinností od 25% do 92%, většinou 40 až 80%.

"Existuje mnoho cest jak vyrábět vodík. Preference jedné vyplyne z lokálních podmínek výroby, poptávky a především z investičních a provozních nákladů více než z celkové účinnosti procesu. Pro masivní udržitelnou výrobu se jeví perspektivní výroba vodíku chemickými cykly nebo vysokoteplotní elektrolýza v kombinaci s vysokopotencionálním zdrojem tepla - vybrané reaktory Gen IV. Konvenční elektrolýza najde pravděpodobně uplatnění v menších lokálních zdrojích vodíku. Elektrická energie z obnovitelných zdrojů může být s výhodou využita právě pro lokální výrobu vodíku, odstraňuje komplikace s regulací energetické přenosové soustavy. Bioplyn a ostatní obnovitelná biologická paliva bude pravděpodobně výhodnější spalovat přímo ve spalovacích motorech či v menších zdrojích elektrické energie. Výroba vodíku se také může stát perspektivní alternativou regulace spotřeby elektrické energie."

https://www.hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/vyroba-vodiku/664-vyroba-vodiku
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

eda64   
13.10.2018 13:12
Bydliště: Rokycany
134 11 185 
Udělej/Urob si sám:Kyslíkovo-vodíková svářečka,jako elektrolyt použit louhový roztok,dolévala se potom již pouze voda.Pro zlepšení účinku hoření přidáváno malé množství P/B,z malé (Lybarové) náplně.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Poota   
13.10.2018 13:38
Bydliště: Praha
9079 603 7584 
Schauberger zmiňuje použití jako paliva obyčejnou vodu s přidáním nafty v objemu do 4%. Vyšší obsah nafty podle něj hořlavost této směsi výrazně zhoršuje.
Osobně jsem to nezkoušel, ale třeba to tu někoho probere z letargie a napíše sem výsledek pokusu
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Had   
13.10.2018 14:56
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309 87 1384 
  martin11 napsal(a):    ...mno..auto na vodík ale přeci vůbec nemusí mít pístový /spalovací/ motor. Vodík z nádrže jde do palivových článků, zde se pomocí vzdušného kyslíku změní na elektřinu, dále se využije vzniklá elektřina...

Ano máš pravdu jsou tu palivové články, ale mají jednu velkou necnost. Při zatížení se zahřívají a začne jim klesat účinnost (dodávají míň proudu). Zatím nikdo nepřišel na to jak je účnně a efektivně při procesu chladit. Tak jsou jenom jako alternativa že by ti dobíjeli akumulátor když stojíš.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

  Str.: 1, 2, 3, 4  

Psát příspěvky můžete po přihlášení

 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2024 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License