Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
 
 
 
Paliva     (str. 3 z 4)
Sekce: Zdroje energie - Převratné i běžné
   |   Rolovat dolů
Naftová paliva, biopaliva, LPG, CNG, ethanol a další konvenční paliva  Str.: 1, 2, 3, 4  

Psát příspěvky můžete po přihlášení

Poslední příspěvek z předchozí strany:
Had  Ano máš pravdu jsou tu palivové články, ale mají jednu velkou necnost. Při zatížení se zahřívají ...

martin11    Schval. r.
13.10.2018 15:00
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
  Poota napsal(a):    Schauberger zmiňuje použití jako paliva obyčejnou vodu s přidáním nafty v objemu do 4%. Vyšší obsah nafty podle něj hořlavost této směsi výrazně zhoršuje. Osobně jsem to nezkoušel, ale třeba to tu někoho probere...

...???...kde prosím najdu výše zmíněnou informaci ???...o Schaubergerovi toho vím dost...toto mě asi uniklo
dík za info
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Poota   
13.10.2018 18:01
Bydliště: Praha
9068 603 7583 
Opravdu nemám tolik času abych mohl nahrazovat strýčka Googla, budeš muset pohledat sám.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
13.10.2018 18:22
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
  Poota napsal(a):    Opravdu nemám tolik času abych mohl nahrazovat strýčka Googla, budeš muset pohledat sám.

...budu hledat, pokud najdu...zveřejním...
...myslím, že je to velmi zajímavé info
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
13.10.2018 19:46
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
našel jsem toto, sice to znám, je to velmi rozsáhlé...ale zajímavé..a hlavně ...motivující....na dlouhé zimní večery...

po.s. znova si to prostuduji....

http://free-energy.xf.cz/SCHAUBERGER/drive/arsentev.htm
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
13.10.2018 20:24
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
...a ještě něco....zajímavá je poslední věta....


...Proč jenom pár lidí slyšelo o těchto věcech nebo o vývoji Nikoly Tesly a Viktora Schaubergera, mezi čímž byly stroje na volnou energii, tedy transfer energie bez potřeby kabelů, antigravitace a změna počasí cíleným používáním „stojatého vlnění“?

Jaké důsledky by znamenaly znalosti o volných formách energie a použití létajících talířů, které využívají jako zdroj energie pouze magnetické pole? Zvláště pokud by k ní měl přístup každý občan, např. pro svá auta? Už žádné tankování, žádné zplodiny, žádné zamořování životního prostředí, žádné elektrárny. Lidé by nebyli omezeni hranicemi zemí a všichni by měli více volného času, protože bychom nemuseli pracovat, abychom platili za teplo, benzín, elektřinu, plyn... - ale tyto formy energie existují. Existovaly přinejmenším 90 let a byly drženy v tajnosti celou tu dobu. Proč byly utajovány?


více, celé pojednání zde...

http://www.exopolitika.cz/custom_print.php?id=1074
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

ourel   
11.11.2020 13:02
Bydliště: Praha
627 79 1078 
HCS - Hydrocarbon Crack Systems (spořič paliva)
 
Pootou zmíněný systém úspory paliva HCS mě zaujal natolik, že jsem byl nejprve rozhodnut ho vyzkoušet pro jeho jednoduchost a nízkou cenu. Avšak později jsem si na stránkách prodejce sestavy přečetl, že je pro moje auto nevhodný. Není tedy příliš vhodný pro moderní auta se vstřikováním paliva. Pokud obohatíme nasávaný vzduch do sání o výpary z HCS, váha vzduch (MAF) to pozná, vyhodnotí a upraví hodnoty v řídící jednotce. Systém úspory paliva HCS je tedy daleko vhodnější pro starší vozy ideálně ještě s karburátorem, nebo motorky s karburátorem.
V příloze přikládám studii v angličtině, kde je experimentálně ověřená úspora i s popisem systému. Pro názornost dávám obrázek. Pro někoho může být výhodou, že celý systém neobsahuje žádnou elektroinstalaci, ani elektrické komponenty.
V podstatě tlak vzduchu, který je vyfukován z motorové skříně přes ventil PCV probublává v nádržce skrz menší objem benzínu (čím více oktanů, tím lepší účinnost) a výpary z této nádobky vedou skrz katalyzátor, který je ohříván od výfukových svodů přímo do sání. Tlak v soustavě regulujeme ventilem HCS adjuster.

Jako katalyzátor někdo používá tohle: Copper Filter Drier-Refrigeration
Jde to koupit třeba na Ebay.

Tady je popis prodejce, strojově přeložit:

https://www.facebook.com/1744020645830535/posts/hydrocarbon-crack-system-atau-disingkat-hcs-adalah-sistem-yg-memecahatom-carbon-/1744022012497065/

A tady dávám dvě videa:

https://www.youtube.com/watch?v=lz3SLIKuMlQ

https://www.youtube.com/watch?v=YOEi0P7I9_A
 
Přílohy jsou dostupné pouze pro přihlášené uživatele     |     Přihlásit     |     Registrovat 
 


(Dostupné jen pro přihlášené uživatele)
 


(Dostupné jen pro přihlášené uživatele)
 


(Dostupné jen pro přihlášené uživatele) 
 
Obrázky není povoleno jakkoli šířit bez souhlasu jejich autora, a to ani v jakékoli upravené formě
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
11.11.2020 14:39
Bydliště: Praha
5794 563 5843 
  ourel napsal(a):    Pootou zmíněný systém úspory paliva HCS mě zaujal natolik, že jsem byl nejprve rozhodnut ho vyzkoušet pro jeho jednoduchost a nízkou cenu. Avšak později jsem si na stránkách prodejce sestavy přečetl, že je pro moje...

Protože už je to dávno, co jsem to tu rozváděl, jen k tomuhle přihodím zmínku, že krakování paliva má asi smysl hlavně v zemích, kde se palivo hodně pančuje a kde mají řetězce jeho molekul nevyhovující délku.
I tak je to ale zajímavá věc.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

ourel   
11.11.2020 15:16
Bydliště: Praha
627 79 1078 
  Adam napsal(a):    Protože už je to dávno, co jsem to tu rozváděl, jen k tomuhle přihodím zmínku, že krakování paliva má asi smysl hlavně v zemích, kde se palivo hodně pančuje a kde mají řetězce jeho molekul nevyhovující délku. I tak...

Co jsem vyrozuměl, není to až tak o kvalitě paliva, i když ta může být taky důležitá, ale spíš o tom, jak udělat ze starého užraného karburátorového motoru novější typ, co se účinnosti týče. Sníží se spotřeba a zvýší se výkon, ve studii je to hezky popsané.
Dávají to i do skůtrů a motorek. Benzín nebo ethanol v nádobce může být i namíchán s vodou, podobně, jako v GEET reaktoru, který by si taky zasloužil větší pozornost médií.

Jinak na Google se dají dobře překládát PDFka do češtiny, stačí kliknout na Dokumenty a vybrat PDFko v počítači.

https://translate.google.cz/?hl=cs&tab=wT

Ještě když Adame zmiňuješ tu kvalitu paliva - na Ebay prodávají "spořič", který umožní, aby starší motor, který je určen pro olovnatý benzín, mohl bez problémů běžen na bezolovnatý benzín. Píšou tam, že to bylo vyvinuto v roce 1941, když měly paliva obecně špatnou kvalitu. Nejsou potom potřeba žádné přísady.

Je to tam jako: INLINE STAINLESS STEEL FUEL CATALYST RUN ON UNLEADED ANY LAGONDA

https://1url.cz/5zSR4
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Had   
11.11.2020 20:33
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309 87 1383 
Jsem z tohoto akýsi zmetený .
Nevím kde se bere tvrzení že karburátorový auta mají větší spotřebu. U karburátorového motoru více záleží na řidiči. NENÍ TAM POČÍTAČ ABY DOHÁNĚL JEHO CHYBY. Jinak je spotřeba pořád srovnatelná. Porovnáš-li auta stejně těžká a se stejným obsahem motoru, tak na silnici budou mít podobnou spotřebu. To jenom kvůli zeleným máme počítače, katalyzátory, filtry. A ty jsou hodně choulostivé na zacházení.
Je velký konstrukční rozdíl mezi motorem na bezolovnatý a olovnatý benzín a to hlavně materiálově.
Ono můžeš do auta nalít jakýkoliv benzín, auto pojede. Ale počítej s tím že mu zkrátíš životnost. Je rozdíl ujet 50tis nebo 300 tis do generálky motoru.
U paliva záleží jak rychle hoří, jakou má zápalnou teplotu při daném tlaku a td. Proto musí mít nové palivo srovnatelné parametry s tím pro které bylo navrženo. Počítač to pozná bude v lepším případě kompenzovat, v horším něco odejde. Proto ty karburátorový, ten to nepozná dokavaď ho nezadřeš nebo ti nevyběhne ventil.
Potom v motoru máš i různá těsnění a každé těsnění nevydrží všechny druhy paliv. Nepoznáš to hned, ale zase to chvilku trvá.
Motorky a skútry? To mohou být dvoutakty a to je úplně jiná konstrukce motoru. Tím i to využití paliva.
Jenom taková perlička na závěr. Některá nová auta počítají s tím že nemají stoprocentní zážeh ve válcích a nehlásí to ani jako chybu. Cvičené ucho to i slyší. (to mám z ověřeného zdroje). To když ti udělá karburátorový motor tak poletíš do servisu co se děje.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

ourel   
11.11.2020 22:41
Bydliště: Praha
627 79 1078 
Ono je to spíš myšleno tak, že největší úsporu to má u karburátorových vozidel, která jsou ještě k tomu nehospodárná - motory velkých obsahů s malým kroutícím momentem z výroby.

Trochu jsem učesal strojový překlad ze stránek prodejce. Jsou tam popsané i určité nevýhody systému HCS:


Hydrocarbon Crack System nebo zkráceně HCS je systém, který štěpí
atomy uhlíku (C) a vodíku (H2) obsažené v uhlovodících
pomocí zahřátého katalyzátoru. Katalyzátorový ohřev
využívá vnější teplo (exotermické), které se objevuje v našich vozidlech,
jako jsou výfukové plyny, bloky motorů nebo vodní cesty chladiče ze
železa.

Výstup z katalyzátoru, konkrétně surový plynný vodík, je směrován do sání a
nasává částice uhlíku, takže později ve výfukovém plynu
může být redukován prvek oxidu uhelnatého a vodík jako
oktanový zesilovač. Jediným uhlovodíkem, u kterého bylo
prokázáno, že poskytuje dobré výsledky a je snadno dostupný, je benzín.
Čím vyšší je oktan v benzinu, tím vyšší je
atom vodíku . Vyrobená energie se zvýší.

Systém HCS tedy funguje pouze při zapnutém motoru. Z nádobky jsou nasávány
benzínové výpary. Potom benzinová pára
prochází katalyzátorem a poté vstupuje do spalovací komory, aby mohla
hořet s benzínem v motoru. Plynný vodík je zde pouze
doplňkem paliva vozidla ke zvýšení výkonu.

Výhody HCS
1. Výkon / točivý moment vozidla se zvyšuje, takže s
kratším plynovým stupněm můžete dosáhnout lepší akcelerace než dříve.
Maximální točivý moment lze dosáhnout při nižších otáčkách.
2. Použijeme-li tento výkon / točivý moment rozumně,
doufáme, že se úspora paliva ušetří mezi 15–30% u vozidel se
vstřikováním a vyšším procentem u vozidel s karburátorem.
3. Z několika emisních testů využívajících neaktivní a aktivní metodu HCS v
různých vozidlech, jako jsou Luxio, Innova, Avanza a Baleno, bylo
vidět, že došlo ke snížení hladin HC a CO, když byl HCS aktivní. Ve chvíli spuštění
přsávání HCS se také projeví změny lambda na monitoru.
4. V některých případech bylo hlášeno, že teplota klimatizace byla nižší
než dříve, takže bylo nutné snížit teplotu.
5. Po několika měsících používání ve zkušebních vozidlech (Avanza, Granmax
a Innova ), která používají prémiový benzín, uvidíte barvu zapalovacích svíček,
jako je použití oktanového paliva 92/95.
6. Když se AFR / lambda zvýší nad 1, úspory mohou být
vyšší bez snížení výkonu.
6. Nevyžaduje elektrickou energii a snadno se instaluje / demontuje bez
poškození stávajících součástí vozidla.
7. Katalyzátor lze použít až do objemu motoru 4000 ccm. V Americe
Odborový svaz jej vyzkoušel na voze Durango s objemem 5700 ccm a došlo
ke zvýšení výkonu a malé úspoře, stejně jako v Indonésii byl
instalován do MPV Chrysler o objemu 3000 ccm se stejnými výsledky.
8. Může být použit pro benzínové nebo naftové motory (různé katalyzátory).

Slabé stránky HCS
1. Ztěžujte to těm, kteří to nemyslí vážně, protože musí najít
správný otvor ventilu v motoru, aby získali energii a ušetřili palivo.
Stejně jako výdrž náplně nádobky. Standardní nádobka o obsahu
700 ccm má pro některě lidi relativně malou trvanlivost. Obsah nádobky se
obvykle musí vyměnit po ujetí 150 km nebo 3-4 dny, podle toho, co nastane dříve. Maximální výdrž je až 175 km.
2. Pokud je kapalný benzín nasáván (protože obsah trubice překračuje
maximální mez nebo prochází nerovnou cestou), způsobí to závadu motoru,
protože do spalovací komory vstupuje příliš mnoho benzínu. Existují však věci, které
zabrání poškození součásti vozidla a systém HCS.
3. Pokud je otvor ventilu příliš velký, vakuum poklesne. U automobilů se
vstřikováním nejsou výsledky dobré, protože snímač MAP hlásí
další zatížení, takže zvýší frekvenci vstřikování benzínu do
motoru. Nedosahování úspor paliva tedy může být ještě
nehospodárnější než před tím, přestože získáte více energie
.
4. Příliš velký otvor také urychlí smršťování obsahu tuby.
Zhoršení nebo snížení oktanové kvality benzínu je obvykle indikováno
snížením výkonu vozidla ve srovnání s dobou, kdy byl oktan benzínu stále
vysoký.
5. Někteří uživatelé si často zjišťují, že nádobka je prázná.
Pokud k tomu dojde, měli byste okamžitě zavřít přívod na trubici a
(konkrétně pro karburátor), aby se vozidlo vrátilo do
normálu (například před použitím HCS) a aby se zabránilo
zbytečné spotřebě benzínu v důsledku sníženého vakua.

Jiné věci.
1. Pokud je palivo v nádržce smícháno s vodou, je to v pořádku, pokud objem
vody nedosáhne maximální hranice obsahu lahve. Aby nedošlo k
nasávání přímo do motoru. Pokud je smíchán benzín s vodou,
nejdříve dojde benzín , protože je těkavější a vždy
nad vodou, protože měrná hmotnost vody je větší než u benzínu.
2. Lze použít i vodu, ale není účinná. Pokud se však
použije vroucí vodní pára a v kombinaci s palivovou párou před vstupem do
katalyzátoru, pak pokud je správný objem,
zvýší se obsah a bohatost vodíku. To lze
zkontrolovat pomocí emisní zkoušky.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Had   
12.11.2020 21:37
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309 87 1383 
  ourel napsal(a):    Ono je to spíš myšleno tak, že největší úsporu to má u karburátorových vozidel, která jsou ještě k tomu nehospodárná - motory velkých obsahů s malým kroutícím momentem z výroby. Trochu jsem učesal strojový...

Ještě taková maličkost. Je velký rozdíl evropské auto a americké auto z minulého století. Ameriky byly skutečně nenažrané, ty polykaly i tu trávu u silnice. Tak u nich tvořit úsporu je sranda. Taky v textu píšou objemy moru 5700 3000 kubíků.
Spotřebou se vybočovaly z řady mercedesy, ale u nich zase platilo že neměly velký rozdíl ve spotřebě . Oni měly spíše konstantní spotřebu s porovnáním s ostatníma.
Základní úspora kterou vidím je předehřátí paliva. Je velký rozdíl ve spalování zahřáté směsi na min 100°C a letních 20°C nebo zimních -20°C.
Další efekt je zvýšení komprese v motoru. Zároveň s probublávajícími plyny odchází i pára do válce. zvýšíš kompresy výkon jde nahoru.
Tím se může zvýšit teplota ve válci nad kritickou teplotu při které se voda rozpadat na vodík a kyslík a můžou se podílet na hoření samostatně.
Ale na to je spíše větší odborník Martin11.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
14.11.2020 15:42
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
  Had napsal(a):    Ještě taková maličkost. Je velký rozdíl evropské auto a americké auto z minulého století. Ameriky byly skutečně nenažrané, ty polykaly i tu trávu u silnice. Tak u nich tvořit úsporu je sranda. Taky v textu píšou objemy...

....zas takovej odborník nejsem...jen Trabant ....tady se také moc ušetřit nedalo....málo paliva mělo za příčinu málo mazání a destrukce jak čepů tak kliky tak kroužků....můj názor je do motoru - seriového moc nesahat - spíše se věnovat kvalitě pneumatik /protektory i 10% paliva navíc/, hodně členěné ráfky - ideální jsou úplně hladké poklice beze vzoru... využití klimošky...ta žere jak prase, otevřená okénka, nebo šíbr na střeše - zahrádka na autu trvale!!!! i prázdná zvyšuje spotřebu..takže všechna udělátka, kdyby byla účinná, tak je určitě výrobce do auta zabuduje a profesionálně....laborovat se dá se sekačkou na trávu, nebo stabilákem u mlátičky
p.s. mám YETI 1,4 ...jezdím jen na vervu od benziny...proti normálnímu benzinu jezdím za stejné peníze /dražší, ale menší spotřeba/ na emisích bez problému, auto je dynamické a neleju tam řepkový sračky....auto se odvděčí...
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

ourel   
27.11.2020 14:42
Bydliště: Praha
627 79 1078 
  Poota napsal(a):    Podrobný popis GEETu i výkresem a návodem k výrobě: http://www.rexresearch.com/pantone/pantone.htm#article

GEET Pantone
 
Poota zde nastínil GEET. Neboli palivový reaktor, který běží na směs 80% vody a 20% uhlovodíku (benzín, nebo nafta). Viděl jsem v Gaie dokonce video, kde použili místo uhlovodíku řepkový olej. A taky to běželo jako velký stacionární generátor.

Přikládám návod předělaný na součásti dostupné u nás. Jsou tam i zkušenosti s provozem.
Mimochodem je to od člověka ze starého fora. Měl k tomu i stránky, ale ty už nefungují.
 
Přílohy jsou dostupné pouze pro přihlášené uživatele     |     Přihlásit     |     Registrovat 
 


(Dostupné jen pro přihlášené uživatele)
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

cimirek   
09.02.2021 09:32
Bydliště: Střední Čechy
833 78 1045 
"akumulátor" na vodík

https://energozrouti.cz/z/vodikova-pasta-nemecko-fraunhofer-desetkrat-vice-energie-jak-baterie?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=475621&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=jAc2Sod6LUv-202102090739
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

cimirek   
15.02.2021 19:56
Bydliště: Střední Čechy
833 78 1045 
"Urob si sám" - lihový "turbo" vařič - rusky
https://www.youtube.com/watch?v=50a4Ddf5Amo
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

cimirek   
09.05.2022 10:12
Bydliště: Střední Čechy
833 78 1045 
Pyrolýza plastů, generátor
https://www.youtube.com/channel/UC2i2oLLOy2DSYU9Hd65uV7g
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

ourel   
29.09.2022 21:43
Bydliště: Praha
627 79 1078 
  cimirek napsal(a):    Pyrolýza plastů, generátor https://www.youtube.com/channel/UC2i2oLLOy2DSYU9Hd65uV7g

Taková domácí pyrolýza v Palestině... už i na Seznamu

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-fotky-palestinci-vyzrali-na-draha-paliva-z-plastu-delaji-naftu-215229
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Had   
29.09.2022 22:03
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309 87 1383 
  ourel napsal(a):    Taková domácí pyrolýza v Palestině... už i na Seznamu https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-fotky-palestinci-vyzrali-na-draha-...

Nádherný čmoudíky, ať žije ekologie.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

ourel   
29.09.2022 22:19
Bydliště: Praha
627 79 1078 
  Had napsal(a):    Nádherný čmoudíky, ať žije ekologie.

Jde to i lépe /profi/ bez čmoudíků.

https://www.hybrid.cz/konec-skladkam-plastovy-odpad-lze-promenit-v-palivo/

https://odpady-online.cz/palivo-z-odpadnich-plastu/

https://www.energycluster.dk/en/members/plast2oil/

https://www.plastic2oil.com/site/home
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Poota   
29.09.2022 23:32
Bydliště: Praha
9068 603 7583 
  Had napsal(a):    Nádherný čmoudíky, ať žije ekologie.

Kdyby chodili na Omfórum, tak by to mohli dělat mnohem chytřeji a už dávno

https://www.omforum.cz/p.php?idx=40177
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

  Str.: 1, 2, 3, 4  

Psát příspěvky můžete po přihlášení

 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2024 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License