Pro nečtoucí přidávám obrázek 12 k zamyšlení, jak se projeví případný odběr ze snímací cívky kole...
fana 03.03.2024 08:04 Bydliště: uprostřed
157
7
106
Když to pojmu jako, že to uvnitř je rotor, obvod stator a cívku kolem statoru. Tak rotor a stator jsou prostě magnety, ty se, pokud ponechám hřídel volně, natočí „přirozeně“ vůči sobě. Roztočení podléhá obecně síle, jenže tady by to bylo asi cyklické plus a mínus, potřebuji práci na oddálení přítahu a následně to tu možná stejnou práci odevzdá svým přítahem. Tady máme tedy „nulu“.
Zanedbejme vliv ložisek, to je o ztrátách a účinnosti. My potřebujeme v každém zařízení, které má odevzdat víc než přijalo, najít „násobič“, ne pouze vylepšovat účinnost. Leč je důležitá, zejména při malých potenciálech vkládaných do obvodu z vnějšku. To je třeba to, proč by měla být gravitační udělátka velká. Za tuny dostaneme kilowatičku , tedy kdyby to fungovalo, že? :)
Takže se dostáváme k tomu, jestli náhodou může být nějaký ten násobič ve vazbě na tu vnější cívku. Vyjádřeno třeba tím, že „výstupní vzoreček principu“ obsahuje takové parametry, které dokážeme ovlivnit, aby pracovali pro nás, bez či se snížením vazby (tedy třeba Lenzu). Možná je to jednoduché? Rychlost změny magnetického pole, síla jeho toku a kolik drátu tím ovlivníme? Jestli někdo dokáže dosadit parametry do vstupních a výstupních obvodů, vzorců? Nu jen , aby se ty magnety nechovaly jako jádro cívky, a proud protékající výstupní cívkou tam něco neindukoval, zeslaboval, to je ten Lenz? Možná by to potom potřebovalo „cimrmana“ a „zkuste ty cívky okolo na vlastních jádrech, milý ,,,,,“ , potom opět skočíme na mohutnost magnetického toku působící na sběrné cívky a tak dál. :)
Ve dvou větách:
Já bych to jako primární obvod viděl nadějně. Ještě vygómat ten sekundární.
0
1
Energy1 03.03.2024 09:16
1034
79
1224
gromit napsal(a):Pro nečtoucí přidávám obrázek 12 k zamyšlení, jak se projeví případný odběr ze snímací cívky kolem takto uspořádaných cylindrických jader (na obrázku není zobrazena), pokud bude vzhledem k cívce rotovat vnitřní cylindr....
Pokud bude existovat pohyb, bude tě čekat strastiplná cesta k získání minimálního přebytku. U rotačních generátorů s permanentními magnety vzniká cogging efekt, který je projevem brzdné síly a sežere velkou část vstupního výkonu. To je mimochodem problém Torrixe, to, co by jsi eventuelně mohl získat v antilenz zapojení, ztratíš na brzdném odporu, výsledkem bude čistá nula. Tohle není východisko, ani správná cesta k zisku.
0
1
impuls 06.03.2024 11:41
678
12
323
Poota napsal(a):Jestli to správně chápu, tak největší problém při konstrukci magnetického motoru spočívá v tom, že jsou oba póly magnetu stejně "silné".
Proto ta zoufalá a marná snaha nějak něčím jeden pól vyloučit nebo...
To není správně řečeno
Mezi 2 M vždy v mezeře vzniká opačný p'ol dle tohoto pak dochází k zastavení a to je největší problém .Toto jsem vyřešil u horizontálně uložených M.Jenže se dá použít jako M polštář a vypadá to jako vyrovnaná přímka při otáčení .Toto se mi nepodařilo převést do rotorů takže stálá brzda .proto jsem vyšel z Bediniho a využil chybu která pomáhá k silnému roztočení -bohužel zatím s napájecím zdrojem .
0
0
Energy1 06.03.2024 13:41
1034
79
1224
impuls napsal(a):To není správně řečeno --- Mezi 2 M vždy v mezeře vzniká opačný p'ol dle tohoto pak dochází k zastavení a to je největší problém .Toto jsem vyřešil u horizontálně uložených M.Jenže se dá použít jako M polštář...
Rozložený lineární motor v přímce funguje perfektně, ale jakmile se uzavře do kruhu, tak se mag. síly vzájemně anulují. Tohle je pouze neuvědomění si vnitřních principů MM.
0
0
Adam 06.03.2024 15:33 Bydliště: Praha
5794
563
5842
Energy1 napsal(a):Rozložený lineární motor v přímce funguje perfektně, ale jakmile se uzavře do kruhu, tak se mag. síly vzájemně anulují. Tohle je pouze neuvědomění si vnitřních principů MM.
Připomenulo mi to obrázky zde v tomto mém starším příspěvku,
kde lze placatými magnety poskládat lineární (přímočarou) dráhu,
ve které je magnetické pole poměrně hodně a hezky homogenní.
Avšak jakmile bychom to zatočili do kruhu, ta homogenní dráha zmizí. https://www.omforum.cz/forum.php?t=87&str=1&p=5521#p5521
Je to dáno tím, že na každý daný kousíček té zatočené dráhy působí všechny
i ty ostatní (protilehlé a všechny další okolní) části té dráhy. A většina těchto
účinků od okolních částí je pro tu danou část dráhy protichůdná. Byť by si mohl
člověk myslet, že je to přece daleko a že už protější části nemohou mít žádný vliv,
mají ho. Někoho u tohoto napadne, že když udělá tu dráhu o dostatečně velkém průměru,
vzájemně protilehlé části budou od sebe tak strašně daleko, že už na sebe nemohou působit,
jenže to je další chyba v úvaze. V tu chvíli si dotyčný neuvědomuje, že sice vzájemně
protilehlé části dráhy od sebe vzdaluje, ale současně také zvětšuje obvod celé té kruhové
dráhy a ony ty protiúčinky působí od všech kousků onoho obvodu. Byť maličké účinky,
ale s delší dráhou je jich víc a zase se to všechno krásně posčítá a vyruší,
v "hezké" rovnováze, že zvětšením průměru dotyčný člověk
nedocílí absolutně žádného rozdílu oproti průměru malému.
0
1
Energy1 06.03.2024 21:18
1034
79
1224
Adam napsal(a):Připomenulo mi to obrázky zde v tomto mém starším příspěvku,
kde lze placatými magnety poskládat lineární (přímočarou) dráhu,
ve které je magnetické pole poměrně hodně a hezky homogenní.
Avšak jakmile bychom...
Ano, přesně tohle jsem měl na mysli. Je důležité si uvědomit, že síly v kruhu působí proti ose a jsou vzájemně dokonale vynulované. Vidina samoběžného motoru v tomto typu je zcestná, a proto hraje důležitou roli stínění, bez něj jsou síly vs protisíly vždy stejné a není možné dosáhnout sebemenšího zisku.
0
1
impuls 09.03.2024 10:29
678
12
323
impuls napsal(a):To není správně řečeno --- Mezi 2 M vždy v mezeře vzniká opačný p'ol dle tohoto pak dochází k zastavení a to je největší problém .Toto jsem vyřešil u horizontálně uložených M.Jenže se dá použít jako M polštář...
M polštář .....
Chová se jako by šlo o jev čisté Levitace .Nemoh jsem si vzpomenout na výstižné pojmenování .A to by následně mohlo umožnit jakés takés otáčení bez velké upotřebitelné síly .
0
0
Energy1 11.03.2024 11:19
1034
79
1224
impuls napsal(a):M polštář ..... --- Chová se jako by šlo o jev čisté Levitace .Nemoh jsem si vzpomenout na výstižné pojmenování .A to by následně mohlo umožnit jakés takés otáčení bez velké upotřebitelné síly .
Magnetická levitace nemá nic společného s točivým momentem. Levitace nekoná práci, protože se nic nepohybuje po dráze. Tudíž levitace není vstupní energií. Jedinné, co levitace dokáže je snížit, nebo zcela vyloučit je tření ložisek či kluzných pouzder, ale to se bavíme pouze o zvýšení efektivity, nikoliv o free energy.
0
0
Jim68 11.03.2024 21:12 Bydliště: Praha
131
10
95
Energy1 napsal(a):Magnetická levitace nemá nic společného s točivým momentem. Levitace nekoná práci, protože se nic nepohybuje po dráze. Tudíž levitace není vstupní energií. Jedinné, co levitace dokáže je snížit, nebo zcela vyloučit je...
Mno.... Proč si to myslíš? Sám říkáš, abychom měli mysl otevřenou a napíšeš tu takové pochybné dogma: chytni basu piv a drž a pokračuj o tom, že nekonáš práci...
Správná definice: Někteří z nás ještě nevědí, jak tuto energii čerpat. 🍀
0
1
Energy1 11.03.2024 21:55
1034
79
1224
Jim68 napsal(a):Mno.... Proč si to myslíš? Sám říkáš, abychom měli mysl otevřenou a napíšeš tu takové pochybné dogma: chytni basu piv a drž a pokračuj o tom, že nekonáš práci...
Správná definice: Někteří z nás ještě nevědí, jak tuto...
Přesněji řečeno, magnetická levitace v uzavřeném systému nekoná práci, neodevzdává energii. Magnetické domény stojí na místě bez možnosti čerpat přebytek. Vždy potřebuješ prostředník, který umožní ze statických polí čerpat zisk.
0
1
impuls 19.03.2024 12:51
678
12
323
Energy1 napsal(a):Magnetická levitace nemá nic společného s točivým momentem. Levitace nekoná práci, protože se nic nepohybuje po dráze. Tudíž levitace není vstupní energií. Jedinné, co levitace dokáže je snížit, nebo zcela vyloučit je...
Máš pravdu ,ALE....
Nejde o Free Energy ,jenže když tento polštář nezařadíš do MM pak ti otáčky nikdy nebudou nabíhat do pořádných (vyšších ) ,ale v určitém okamžiku budou stagnovat ,což mám již i potvrzeno u nové verse MM .I Slabá Fe osička je velkou BRZDOU ,takže budeme muset každou z nich odstranit a následně můžeme dojít k MM bez zdroje .Chybami se máme učit a ne je opomíjet .Právě přehlížené maličkosti nás neposunou DÁL!!!!
V písni je- Ten dělá to a ten zas tohle a doplním dohromady neuděláme nic ,protože to v této době nejde ...!!!!!
0
0
Adam 19.03.2024 13:05 Bydliště: Praha
5794
563
5842
impuls napsal(a):Máš pravdu ,ALE.... --- Nejde o Free Energy ,jenže když tento polštář nezařadíš do MM pak ti otáčky nikdy nebudou nabíhat do pořádných (vyšších ) ,ale v určitém okamžiku budou stagnovat ,což mám již i potvrzeno u nové...
Tady ale bazíruješ na polštáři jen kvůli chtění hodně vysokých otáček - ale nikoli u stroje,
ze kterého budeš chtít využívat nějaký výkon. To tady prosazuješ jen kvůli MM hračce,
aby se Ti hodně točila. Aby však tohle celé mělo smysl, cílem je stroj, ze kterého budeš
moct odebírat alespoň maličký kontinuální výkon. A jakmile bude Tvůj MM v zátěži,
otáčky stejně výrazně klesnou a budeš mít nároky spíš na pevnost a přesnost
celkového stroje a na to, aby Ti správně společně s otáčkami přenášel
i momentovou sílu. Tohle jsou taky ty nejobyčejnější školské zákony,
který i Ty tak nemáš rád, ale jakmile místo hračky budeš potřebovat,
aby Tvá snaha měla nějaký smysl, i Ty o těchto zákonech budeš
muset výrazněji sáhnout. A pak zcela opustíš
nějaké bazírování na levitujícím polštáři...
0
0
Energy1 19.03.2024 14:36
1034
79
1224
impuls napsal(a):Máš pravdu ,ALE.... --- Nejde o Free Energy ,jenže když tento polštář nezařadíš do MM pak ti otáčky nikdy nebudou nabíhat do pořádných (vyšších ) ,ale v určitém okamžiku budou stagnovat ,což mám již i potvrzeno u nové...
Jsme ve vláknu magnetických motorů, které se provozují autonomně a přitom mají odevzdávat přebytečný výkon- točivý moment ke konání práce. Ty zde diskutuješ pouze o nepatrném zvýšení efektivity na základě snížení tření, aby se MM vůbec udržel v chodu. Ale tohle není cíl, kterým se má ubírat. Cílem konstrukce je zhotovit model, který bude navržen dostatečně robustní s hlavní prioritou získání točivého momentu. Tzn. zaměřit se na co nejvyšší mag. síly se správným úhlovým překrytím a účinným stíněním. Správně fungující MM hravě pokryje své ztráty třením s velkým přebytkem. Např. můj Watts má ztráty na ložiskách a guferách celkem 1500W a tyto ztráty turbína hravě pokrývá.