Obrázky není povoleno jakkoli šířit bez souhlasu jejich autora, a to ani v jakékoli upravené formě
0
1
martin11 14.05.2020 19:20 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
Had napsal(a):Jeden experiment dokončen.
Toto je originál: https://www.youtube.com/watch?v=LbsL4W2Kv_8
a tak dopadlo opakování.
hm...dobrý...hodně dobrý ..originál tam má "jemnější ozub", nebo jen třecí převod...tvoje zuby jsou sice fotogenické, ale mám pocit, že cpou magnety do akce moc silou....ale je to jen můj dojem po zhlédnutí videíí....obě pečlivě zhlédnuta a několikráte
0
0
cimirek 14.05.2020 20:13 Bydliště: Střední Čechy
833
78
1045
Máš to pěkný.
Zkusil bych ještě celé dílo naklopit tak, aby úhel od kolmice Tvého stroje více odpovídal úhlu z orig.videa. U Tebe je to odhadem 90st, v orig. cca 60st. Pokusil jsem se to dát do obrázku.
Obrázky není povoleno jakkoli šířit bez souhlasu jejich autora, a to ani v jakékoli upravené formě
0
2
martin11 14.05.2020 21:52 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
cimirek napsal(a):Obrázek znovu, prvně se nepovedlo.
cimirek ...dobrý postřeh....to mě uniklo jsouc oslepen tím ozubením
...mám radost, že "nadšenci" stále žijí
0
0
Had 14.05.2020 22:17 Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309
87
1383
Ten úhel je rozdílný zdůvodu nátáčení koleček aby měli závaží vodorovně zhruba na 90°. Oni používají tření, já mám zuby. Jediný figl co mě napadl proč jim to jde a mě né, je v tom, že satelitní kolečka se snadno otáčí doprava (nahoru), kdežto do leva (dolu) jsou bržděna. Tím vyvolají práci na páce. Pravá strana budě těšší. Nasvědčuje tomu to, že mě závaží lítá téměř dokola, přitom je to v postatě lehký plast. Není potom kde získat energii.
V proncipu na zubové výseči vložím energii, kterou poto po zbytek dráhy dolu čerpám.
Návrh takové mechaniky je možný, Potom má i smysl posunout výseč výše po kružnici pro získání výce energie.
0
2
Had 16.05.2020 20:01 Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309
87
1383
Stator osazen novými držáky s magnety a můžeme opět experimentovat.
Obrázky není povoleno jakkoli šířit bez souhlasu jejich autora, a to ani v jakékoli upravené formě
0
3
martin11 16.05.2020 20:31 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
Had napsal(a):Stator osazen novými držáky s magnety a můžeme opět experimentovat.
...vypisuji sázku...kolik bude mít rotor magnetů...32 nebo 34
0
0
Had 17.05.2020 19:21 Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309
87
1383
Tak jsem si připravil další pokus. Hodně autorů ukazuje kruh z magnetů jak jim je oběhne další. tak jsem jenom sestavil magnety do spirály. Začátek a konec spirály má schod cca.2,5cm. Magnety se odpuzují. Na začátku spirály, nejmenší mezera tak skáče rotující od jednoho k druhému. Na konci spirály je velká mezera tak zase již nemají žádnou sílu, ale pohybuje se.
No vyladit to aby to aspoň kapku chodilo, tak na tom strávím mládí a žádný zisk z toho nepůjde. Přechod přes mrtvý bod, bych nazval pokus o prolomení obranného valu nepřítele. Odhadem tak cca 2kg (20N na siloměru).
Na přítah se to chovalo stejně jenom se to točilo v protisměru.
Had 17.05.2020 19:27 Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309
87
1383
martin11 napsal(a):...vypisuji sázku...kolik bude mít rotor magnetů...32 nebo 34
Tak to bys prohrál, na plně osázeném statoru velkým je magnetů 33ks (ferit 20x10x40mm). Při osazení malíma 66ks. (neodym 4x1x5).
0
1
martin11 17.05.2020 20:17 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
Had napsal(a):Tak to bys prohrál, na plně osázeném statoru velkým je magnetů 33ks (ferit 20x10x40mm). Při osazení malíma 66ks. (neodym 4x1x5).
...bingo, máš u mě ...čumim jak zjara...a že jsem již nějaký ten MM viděl / a sám něco sestrojil/...tak na toto jsem opravdu zvědav....
...moooc bych si přál, aby se to točilo...
0
0
sae 25.05.2020 06:42
119
5
80
Myslím, že robíme chybu, keď na to ideme ako pán Diesel, že hľadáme podmienky chodu jednoválca. Nájsť presné vyvážené postavenie magnetov len na jednom "válci" je veľmi náročné. Preto je pre uľahčenie nutné pridať ešte aspoň jeden, ideálne dva "válce". To znamená, že mŕtvy chod jedného "válca" pomôže prekonať druhý a tretí.
0
0
sae 25.05.2020 07:52
119
5
80
To: Had. Pekná práca. Pripomína mi to polovičný V-motor.
Apropo, čo tak urobiť V-motor s posunutým druhým radom magnetov?
Alebo spojiť viac V-motorov paralelne, len s tým, že budú posunuté o 360/x stupňov?
x=počet motorov.
0
0
martin11 25.05.2020 09:08 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
sae napsal(a):Myslím, že robíme chybu, keď na to ideme ako pán Diesel, že hľadáme podmienky chodu jednoválca. Nájsť presné vyvážené postavenie magnetov len na jednom "válci" je veľmi náročné. Preto je pre uľahčenie nutné...
...můj motor je na principu hvězdicového motoru, pístů - tudíž i válců zde mám 12 a nepracuje to ...začínám tušit proč. U V- uspořádání v mag. motoru mě nenapadá žádná výhoda i kdyby se jich spojilo několik paraelně nehledě na komplikace s mechanikou jakékoliv Fe clonky, nebo překlápěním magnetů...nedávno zde také jeden nápad byl prezentován
p.s. opět připomínám, že benzínový hvězdicový motor / např. v letadlech/ má vždy lichý počet válců, což zde u Mag. motoru není nutné dodržet. Lichý počet u benzinu je jen a jen s ohledem na pracovní cyklus čtyřtaktu
...právě mě napadla šílenost s mag. motorem nesouvisející...
...benzinový hvězdicový motor, ale dvoutakt...musím se nad tím zamyslet
0
0
impuls 05.06.2020 12:41
678
12
323
sae napsal(a):To: Had. Pekná práca. Pripomína mi to polovičný V-motor.
Apropo, čo tak urobiť V-motor s posunutým druhým radom magnetov?
Alebo spojiť viac V-motorov paralelne, len s tým, že budú posunuté o 360/x stupňov?
...
Kónečně dobrá zpráva
Tak se mi zdá ,že se něco hnulo v úsilí M pozorování -teď je jenom otrázka pokusů a omylů .Mě se jeví také vícestupňové zapojení i když nebude lehká synchnonisace .Na jedné ose by to bylo o něčem jiném -držím nejenom palečky !!
0
0
impuls 05.06.2020 13:02
678
12
323
martin11 napsal(a):...můj motor je na principu hvězdicového motoru, pístů - tudíž i válců zde mám 12 a nepracuje to ...začínám tušit proč. U V- uspořádání v mag. motoru mě nenapadá žádná výhoda i kdyby se jich spojilo několik paraelně...
Tak ten lichý počet neber ,ale .....
Z mnoha mých pokusů i pro polštář i rotor nebylo sudé uspořádání nic dobrého a výsledek nedosahoval to co jsem očekával .Vím ,že konstrukce byť i jiná může toto mé tvrzení poslat k šípku (což bych rád ) jenže v dynamickém chodu se moje (zatimní) potvrzuje . Já již mám hypotézu využití 3 M (3M2V)jenže nyní stavím a opravuji chatu s přístřeškem takže až na podzim budu realisovat a tam možná nebude počet M tak kritický .V sudém počtu tožiž prochází pak v souběhu 2 protilehlé M a ty mohou zbrzdit cokoliv nejenom pohyb vpřed -jó pokud by se jednalo o výce segmentů se sinchnizováním pak by bylo možné uvažovat o otáčivém pohybu (též poznatek z dynamiky (pohybu).Z toho vzniká další co když je potřeba určitých otáček a jenom sem tam impulsem nebo mechanicky udržet otáčky . Proto Němci použili lichý počet aby nedošlo k setkání 2 pístů a jejich řazení bylo 1,3,5 ,7a pak 2,4 ,6-také chci vyzkoušet .S hora uvedeného až pak ......
Dobrý den, uvažoval někdo o využití diamagnetického materiálu například k překonání mrtvého bodu? Přečetl jsem většinu příspěvků ale nenalezl jsem žádnou zmínku v souvislosti s MM.