Pouze pro příjemné a hlavně nekonfliktní příspěvky
Str.: 1, 2, 3, 4, 5 Psát příspěvky můžete po přihlášení
Poslední příspěvek z předchozí strany:
Píďalka
Dnes jednadvacetiletý velmistr akustické kytary z Polska. Bethovenova Pátá symphonie v neuvěřitel...
E_man 21.12.2021 17:46 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Radostná zpráva
Před cca tří čtvrt hodinou v 16:59 dosáhla naše polovina zeměkoule krajního bodu odklonu od slunce a již takřka celo hodinu se nám opět den začíná prodlužovat viz https://www.denik.cz/z_domova/cesko-zima-slunovrat.html .
0
2
Adam 31.12.2021 13:57 Bydliště: Praha
6312
581
6082
Pokud by vás to někoho k novému roku taky pohladilo po duši...
I přesto, že to není z území ČR, ani z oslav Nového roku...
martin11 21.01.2022 17:51 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6857
110
3650
Adam napsal(a):K tomuto asi nelze nic napsat...
https://youtu.be/xGgNox0gz50?t=270
...u "Budhů" se sic smějí, ale náš Vlastík rozeměje kde koho.a už více nežli osmdesát roků..a posluchač vůbec nemusí umět česky...osobně vyzkoušeno....tak ...a poslechněte si Vlastíka, jak potká kamaráda s přilepenou rukavicí na hlavě...
E_man 02.03.2022 09:49 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Nejdelší visutý most pro pěší na světě.
Přišlo mi do mailu:
Na Dolní Moravě se staví nejdelší visutý most na světě, který spojí dva hřebeny hor. Lávka pro pěší bude měřit 730 metrů a ve výšce 95 metrů nad zemí. Hotový by měl být na jaře 2022.
Obrázky není povoleno jakkoli šířit bez souhlasu jejich autora, a to ani v jakékoli upravené formě
0
2
Hana 04.04.2024 15:20
740
50
1026
V lednové anketě "slušňáků" Omfora, kterou Adam vyhlásil jsem získala poukaz na pořízení knížky. https://www.omforum.cz/forum.php?t=797&str=1&info=52276#dwn52276
A tak jsem si vybrala knížku Lidské tělo v pohybu (viz. foto), která zajímavě seznamuje dětí s tím, proč dýchají, jedí, chodí... Díky propracovaným ilustracím a důmyslným pohyblivým prvkům (otvírání okének, otáčení kolečky, vysouvání záložek) se mohou vydat za poznáváním a objevováním úžasného lidského těla.
Knížka je kvalitní, ručně vyrobená, a tudíž dražší a normálně bych ji tedy asi nepořídila. Ale díky této příležitosti jsem si udělala radost a doufám, že bude dělat radost i dětem se kterými pracuji.
Děkuji Adamovi i všem ostatním
Hana
Unikát, kterého si nikdo nevšímá. Nuselský most stvořil geniální stavitel
Některých věcí si v našich životech moc nevšímáme, protože nám připadají samozřejmé. Jako třeba mosty..
Tak například takový Nuselský most, zvláštní a unikátní stavba. Ale KDO tu stavbu vlastně ,,má na svědomí?".
Sluší se připomenout, že tvůrce Nuselského mostu letos v září oslavil 100. narozeniny!
Most z předpjatého betonu byl v roce 1973 dostavěn podle návrhu stavebního inženýra Jana Vítka (s přispěním kolegů Miroslava Sůry a Roberta Bucháčka). Že vám jméno pana Vítka nic neříká? To je na tom právě to zvláštní.
Vzpomeneme si na slavné české malíře a skladatele, vysypeme z rukávu význačné architekty, sportovce a politiky. Pamatujeme si kdejakou aférku zpěváků, herců, komiků a dalších mediálních hvězd, jejichž životy jsou doslova veřejným majetkem.
Význačné stavitele mostů ale nezná skoro nikdo. Proč? Most není hrad, katedrála ani koncertní síň. Nejde o vznešenou a reprezentativní stavbu se symbolickým významem, kolem které kráčejí národní dějiny. Smysl mostu je čistě účelový – dostat nás na druhou stranu. Ve víru každodennosti proto mosty skoro nevnímáme.
Neznámá celebrita.
Buďme ale přesní, v oboru jména stavitelů mostů samozřejmě rezonují. Jan Vítek je mezi nimi celebritou, uznávanou a ceněnou. Nejen proto, že se letos v polovině září ve zdraví dožil stovky. Bývá označován za „matadora betonového stavitelství“ či „pionýra předpjatých konstrukcí a posuvného bednění“.
Že vám to nic neříká? Pak jistě znáte další význačné mosty, které kromě ikonického „Nuseláku“ navrhl. Pardubice, Zvíkov, Želnava, Předměřice, Davle… Výčet by byl dlouhý.
Stavební inženýr Vítek přitom na svých konstrukcích často používal technologie, které sám vymyslel. Třeba dvojí přemostění Vltavy a Otavy u Zvíkova – odvážné stavby klenoucí se 70 metrů nad hladinou, kde se uplatnilo takzvané betonování letmo pomocí posuvného bednění. Laikovi to nic neřekne, ale na konci 50. let tuhle patentovanou metodu vymyslel právě ing. Jan Vítek. Díky novátorskému řešení byly později v tehdejším Československu i v zahraničí postaveny desítky dalších mostů.
Český stavební inženýr, věnuje se navrhování staveb z předpjatého betonu, pod jeho vedením byla vyvinuta řada pokrokových postupů pro výstavbu mostů.
Návrh mostu u Bejrútu v Libanonu, pro Strojexport (1963)
Projednávání realizace mostu přes rameno řeky Mekong v Kambodži, Strojexport (1974)
Návrh vyvýšeného mostu (flyover) na hlavní široké silniční komunikaci v délce asi 2 km v Káhiře. Strojexport nezískal vlivem silné konkurence realizaci (1975)
Most přes Nil (Giza Bridge) v Káhiře, pro Stavby silnic a železnic – technologie výstavby, zvláštní zjednodušený postup betonování letmo ve dvou fázích, jak to vyžadovaly místní poměry, včetně dodání dokumentace (1970)