Máš pravdu ,ALE.... Ale zde jde o zrušení přitažlivosti M k Jádru .Mám vyzkoušeno i bez jádra a též to funguje jenže ...
Energy1 20.06.2024 13:43
1294
89
1453
impuls napsal(a):Máš pravdu ,ALE.... --- Ale zde jde o zrušení přitažlivosti M k Jádru .Mám vyzkoušeno i bez jádra a též to funguje jenže jádro vše posílilo a M se též provozem posílí což ferit neumožní .Z mých zkoušek zeslábnou .Bediny...
Tak samozřejmě, je to o investicích. Princip, který jsem zmiňoval vyžaduje mnoho magnetů a elektromagnetů a i celkově přesné elektronické řízení. Bedini je proti tomu jednoduchý bastl.
0
0
impuls 21.06.2024 09:54
712
12
334
Omluva k měření
Jelikož jsem neznal přesné nastavení předstihu jak to bylo u mechanického došlo k chybě měření a nyní když mám po 11 hod osvědčené nastavení a vyzkoušeno tak dodávám příklady .Na vstupu máme 40 V a na výstupu regulátoru stačí něco okolo 17 V při 400 mA a ot asi 1000 .když vytočíme regulátor asi na 1 A máme 16 V takže asi 16 W otáčky jsou ,ale šílené při jednoduché konstrukci (nečekal jsem takové)ze dřeva sice to nemá vibrace ,ale nepřesnosti R se projevují .měl jsem vedle odloženou cívku s jádrem a už se naindukovalo 8,5 V ,nedovedu si představit kolik se naindukuje když bude cívka s 3 po'ly naproti R .Používal jsem z neznalosti 1 p'ol a 2 cívky na něm dávaly asi 16 V .a to jsem neměl takové otáčky jak nyní .Nyní čekám na dobu provozu z jedné baterie při 400mA odběru napětí se pohybuje mezi 16 a 17 V -takže okolo 7 W Jde o celkem bezpečný provoz .Hlavně mě taky zajímá jak dlouho vydrží dané otáčky motorek udržet .před tím většinou hranici 30 V ze zdroje nevydržel pak se posunula na asi 25 V ,proto nejen tato zkouška .Dobová zkouška 1. 24 Hod a 2. 48 hod na základě těchto se dozvím další neznámé .Oprava údajů regulátoru který je prodáván jako 20 A ,někdo vynechal , aby neznalé nalákal -proto si dávejte pozor při nákupu .Zatím se mi nejlépe zadařil regulátor v plastové krabičce .
0
0
impuls 21.06.2024 10:10
712
12
334
Energy1 napsal(a):Tak samozřejmě, je to o investicích. Princip, který jsem zmiňoval vyžaduje mnoho magnetů a elektromagnetů a i celkově přesné elektronické řízení. Bedini je proti tomu jednoduchý bastl.
Jde sice o jeden z bastlů ,ale je I NEBEZPEČNÝ .Jenže z chyb se nejlépe učí a z hodin ve škole jsem se toho tolik nenaučil BOHUŽEL You Tube mi dalo víc .Sestrojit můj Bastl vyžadovalo oproštění se ve dvou případech od "školy" a využít hodně neznámá zapojení i když je máme před očima .Z IO jsem se naučil ,že existují i jiná využití než jak udával výrobce velmi úspěšně.Z prvotních poznatků o Feritu jsem je v Magnetickém poli vypustil .Zatím jako Tl a Pod beru .Magnety (neodymy ) mám uloženy víc jak 8 let a neshledávám žádný úbytek i když jsou některé na rozích uloupnuté -kdežto ferity škoda hovořit už jen vyjmutí R a zeslábnou !!!!Takže vyhodit a nebo dovyužívat .
V uzavřeném M poli se jakoby zregenerují což potvrzují moje motorky (3 )z toho 2 rozpracované nejsou požadované T .
0
0
Energy1 21.06.2024 19:51
1294
89
1453
impuls napsal(a):Jde sice o jeden z bastlů ,ale je I NEBEZPEČNÝ .Jenže z chyb se nejlépe učí a z hodin ve škole jsem se toho tolik nenaučil BOHUŽEL You Tube mi dalo víc .Sestrojit můj Bastl vyžadovalo oproštění se ve dvou případech od...
Jasně, neodymy jsou věčné magnety a zmiňoval jsem už v minulosti, že pokud se budem bavit o zákonu zachování energie, tak zde zákon vůbec nefunguje. Odpůrci indukčních principů budou tvrdit, že rotorové magnety v generátoru se jen tak pohybují a vstupní energií má být pouze mechanická práce. Ve skutečnosti permanentní magnety odporují intenzivnímu toku lenzu, což je silné mag. protipole, čímž musí ze své hmoty vydávat energii. A tuto energii dodávají neodymové magnety neomezeně desítky let bez toho, aniž by ztratili na síle. Takže už samotný magnet je perpetuum mobile, jen to není vidět na první pohled. Pokud se u neodymů dodrží přípustná provozní teplota, pak mohou dodat miliony násobků vstupní energie.
0
1
impuls 22.06.2024 18:07
712
12
334
Další nový poznatek -pro kontrolu správného provozu !!
Nastavil jsem všechno ,čidlo spínač Ks a ejhle pokud se zadaří pak nastane úkaz odpuzu od statoru a to spočívá v tom ,že na zvýšený odběr asi 8 W necháme motorek rozjet přidáváním U z regulátoru a dostaneme vysoké otáčky (zatím nemám změřeno ),následně snížíme na 0,4 A a ony otáčky zůstávají bez poklesu s tím ,že se motorek stiší a má zvuk jak ve Vn rozvodně.tím je též potvrzena má dřívější domněnka o ideálně uzavřeném M poli .nastal bohužel okamžik pro nevhodný snímač ,protože po 3 Hod provozu přestal snímat (mám dojem ,že má uvnitř C a ta se nabila )tím pádem přestal dávat potřebný impuls pro další obvody .Po krátké pause se jeho činnost obnovila ,ale pro náš účel je pak nepoužitelný .Nyní zkouším jiný a uvidíme .Přesto se stále vyplatí na tomto motorku pracovat ,jelikož snímacích elementů je nehůrekom .
0
0
impuls 25.06.2024 02:35
712
12
334
Nejen EFEKTIVNÍ ,ale i NEJTIŠŠÍ !!!!
V předešlých příspěvcích jsem moc nezmiňoval hlučnost motorku a to jsem netušil jak je to důležité ,jelikož hlučnost je špatně seřízený PŘEDSTIH .My se tožiž dostáváme do oblasti kdy špatný předstih nejde v souladu s R magnetickým polem ,jelikož S ovlivnit nemůžeme .Přidáváním U se dostaneme do jakéhos takéhos pohybu R ,ale stále musíme udržovat odběr na "vysokém /400mA/ "Y zatížení což můžeme ovlivňovat Regulátorem U pro daný Motorek .A ejhle zde se objevilo doposud neznámé "Předstih "(vycházím z motorek u Dvou nebo čtyř taktu .U mého 8 Taktu je tento velice důležitý neboť se může stát ,že v určitém špatném nastavení se začne jakoby zkratovat některý z taktů u vysokých rychlostí takže to špatně překonáváme vyšším odběrem ze zdroje .Pokud se mi podařilo tento jev správným snímačem (nastavením na správný předstih ) dosáhneme vyšších otáček a následně můžeme snížit regulátorem odběr na 300mA ! A těchto 300mA si již spolu s regulátorem udrží nejenom malý odběr ,ale i dostatečně vyšší otáčky které následně podstatně sníží i hlučnost motorku a jev který jsem nazval šum svistu je dlouhodobý .takže dříve zkoušené jsem nemohl provádět v noci kvůli hlučnosti ,ale nyní jde o stálé zkoušení zda tento jev bude stálý i při snižujícím U ze zdroje (40V, provoz na asi 7 Hod )a jestli se též prodlouží doba vybíjení + nejnižší provozní U které bylo 15V na zdroji .Za regulátorem nebylo měřeno .
0
0
impuls 26.06.2024 05:07
712
12
334
Další čas....
Po 16hod provozu spokojenost až na malé přestávky výměna baterií a pod stále vysoké otáčky a snížení na 13 V po asi 10 Hod ,ale už nezastavuje což je nejdůležitější pro další nastartování do obnoveného chodu což před tím bylo obtížné a musel se předstih znovu nastavovat .Toto je novým řešením odstraněno .takže z 40V si z regulací vezme asi 20 V a na těch nastavím 300 mA takže jedu asi na 6W Což oproti asi 80 W a pomalejším otáčkám u 2 Motorku je velkým skokem .Pokud se mi podaří pevnější konstrukce a vyvarování se minulých chyb pojedu opět na zmiňovaném i s úpravami aby bylo 15 hod memento splněno .Pak chci zařadit setrvačník pro další vylepšení tahu (pokud to utáhne )a sekundární přenos energie z něj .Starší horizontální motorek dával 17 V .
0
0
Energy1 27.06.2024 14:37
1294
89
1453
Uvidíš, že jakmile osadíš setrvačník a odebereš mechanickou práci, skončí veškerá legrace. Tam teprve poznáš, jak moc je tento systém efektivní. Neříkám, že takto nelze získat přebytek, ale je to mizérie, spoléháš se pouze na permeabilitu, ale ta sama o sobě toho moc nevykouzlí, osobně bych raději viděl kombinaci permanentních magnetů jako zdroje síly a elektromagnetů jako efektivní stínění.
0
0
impuls 28.06.2024 16:50
712
12
334
Musím se poopravit k regulátoru ( nastartování bez)...
Regulátor ze začátku odmítal výstupní C ,ale po seřízení a vhodném snímači dostalo nejen předstih ,ale i ostatní nastavení velikou stabilitu i menší odběr vůdčí začátečnímu měření ,takže klid motorku ,šílené otáčky bez vibrací i když kola nejsou přesně vycentrovaná (zatím nevím zda jde o chybu tisku ),ale provozu to nijak nevadí.zkouška 1 s 0,3 A prošla 12 hod testem bez poruchy a nyní jedu na 0,5 A zatím též bez poruchy a z baterie bere za 1 hodinu provozu asi 0,6 V spotřeba už není (zatím ) důležitá neboť jde o provozní časové vymezení a do jakého U nejnižšího se dostanu .Kdysi jsem končil na 35 V .Takže nejenom sledování otáček ,ale i dojezd .Pak chci na novou konstrukci (pevnější )přidat Setrvačník a uvidíme co se stane .V další fázi sekundární odběr E plechy s cívkami a co to dá po všech možných stránkách .Úvaha využití 3 sloupců Tr ,tak jako u motorku pro rozjezd a jeho spolehlivou činnost.Na to jaký má tah nyní nemám strach o zátěž setrvačníku ,jelikož se rozbíhá pomalu -postupně a setrvačník by měl další usnadnit .tento bude přimo smontovatelný aby se projevila jeho vhodnost (malý odběr) nebo opak .Jsem přesvědčen ,že půjde o další zlepšení jeho činnosti .Kdysi hranice 10 hod provozu se stejnými zdroji a jsem v očekávání co nastane nejen u jednoho parametru ,které jsou nad očekávání .přemýšlel jsem o 16 taktu ,ale nevím zda výsledek nebude horší oproti tomu zařadit dva 8 takty což se zásobami M nebude problém .pokud se někdo rozhodne nakupovat tak Ali je má podstatně levnější i s dopravou ..Já si vždy značím jejich po'ly abych se nezdržoval při konstrukci .Upozornění pro malé M některé vykazují ,že jsou ,ale našel jsem zatím 1 který nereagoval .Spolupracovník mi potvrdil ,že se jim to také stalo ,takže by bylo vhodné si vyrobit jednoduchou zkoušečku s reakcí ve vzdálenosti asi 5 mm.
0
0
impuls 04.07.2024 07:29
712
12
334
Konečné resomé - nad očekávání
Vážení čtenáři pro zajímavost ,motorek plně osazený M ať už na S nebo R poháněný ze zdroje 41,5 Vss a nastaveným U z regulátoru na Y 0,4 A vydržel opakovanou zkoušku bez přerušení 23 Hod provozu aniž by hodnotu Y snížil .při velmi tichém provozu a udržujících otáčkách .Proto jsem přesvědčen o jeho EFEKTIVITĚ.Další zkoušky které chci provést budou na nově pevněji sestaveném Motorku -jedná se o zátěžový test -využití sekundárního Tr -kolik mohu dosáhnou U a Y z něj k napájení připojených zařízení v nové koncepci ,jelikož všechny nové výsledky jsou vyšší a přiblížení Tr ještě více vylepšuje Magnetický obvod ( nebrzdí Motorek -potvrzeno u horizontální verse ) pak tyto mohou v konečném provedení být využity k zimním provozním podmínkám Fv aj .Nabíjení nápoje a čas potřebný se též zkrátí .
Výroba je Aplikovatelná s tím ,že kola trochu háží a není moc na závadu ( tepelné chlazení u 3D tisku není moc dořešeno ) což se dořeší následným zpevněním celé konstrukce.
Nevýhoda : 3D tisk větší kola moc nedořešila Háží (ne všechna )
K další výhodě mohu dodat ještě snadnou montáž nejen uchycení Magnetů ,ale i nejedno zajímavé Elektronické zapojení která ani Škola nevyučuje (zapojení L v M obvodu a jejich využití v praxi )a nejen to .Naštěstí Elektronické znalosti z praxe jsou NEOCENITELNÉ a ty hlavně rozhodly k jednoduchosti sestrojení i provozu MM s "cizím zdrojem ".
Další mou novou visí je spojení Setrvačníkového M s mým M M na výrobu podstatně vyšších energií -následně se odpojit od nesmyslného placení tak jednoduše vyrobitelné energie -Plyn již léta NEPODPORUJI !!!!!
0
1
Energy1 04.07.2024 12:17
1294
89
1453
Velkou nevýhodou strojů volné energie produkující točivý moment je, že to není konečná energie pro spotřebu a musí se převádět pomocí generátoru na el. proud. To vyžaduje mnoho úsilí, protože lenz v rotačním generátoru způsobuje extrémně silné brzdné účinky na rotor. Z tohoto důvodu je ještě složitější dosáhnout zisku nebo se dokonce odprostit od drahých energií. Jsou systémy, které tohle dokážou, ale nejsou to žádné malé chrastítka postavené na kolenu. Ta síla/výkon musí od někud jít. Když jsem propočítával stavbu takového zařízení typu Robert Adams, které by poskytovalo slušný přebytečný výkon, vyžadovalo by to spoustu magnetů a elektromagnetů přesně rozmístěných a velmi přesnou konstrukci včetně elektronického řízení. Malé bastly s pár magnety nic nezmůžou a je to jen takové zabíjení času o volných večerech. Vždycky jsem se snažil dělat věci, ze kterých něco vzešlo a to vyžaduje profesionální přístup a investice, ale výsledek pak stojí za to.
0
1
impuls 06.07.2024 18:11
712
12
334
Energy1 napsal(a):Velkou nevýhodou strojů volné energie produkující točivý moment je, že to není konečná energie pro spotřebu a musí se převádět pomocí generátoru na el. proud. To vyžaduje mnoho úsilí, protože lenz v rotačním generátoru...
To máš pravdu ,ale já vycházím z modelů a ty my vždy potvrdily nebo ne zda je možno se pouštět do něčeho většího a u mého modelu se potvrdilo moc nešťastných tézí nejen ze školy ,ale i z praxe i když jsem znalosti ze silnoproudu také potřeboval .Začínal jsem se spotřebou 5x větší a to u vazby 2 Motorů .Pro moje použití stačí "zatím "100W .Dalším vývojem mohu jít na MNOHEM vyšší výkon ,nyní je zde nevýhoda v konstrukci ,jelikož není pevná a nepočítalo se z dalším převodem .Pouze zkoušky nás dovedly k různým poznatkům které se dají aplikovat na větší stroje bez přidávání nadměrného počtu M. Jestliže mohu takto pokračovat a potřebná síla je vyřešena s výhodami v příspěvcích pak 1 hodnota W nebude problém .Mohu využívat kaskád i dalších poznání z předešlého .Také se mi zamlouvá vazba na setrvačníkový pohon .Pro domácnost potřebuji pouze 3 kW a to někdy a na chatě jako zkušebnu je to nejlepší co mohu bez problémů vyzkoušet spolu s Fv pak i následně v zimě .Také mám vyzkoušeno sekundární odběr přes Tr a to se chová úplně jinak než je známo dnes .Při zkratu na sekundárním odběru se motorek nezastaví a jiné poznatky mu dávají další plusy .Zatím nemusím nic navíjet ,protože cívky z mikrovlnky postačují na vše co jsem potřeboval -to mi umožnily zkoušky na horizontu i při mnohem menších otáčkách nevyužití 2 sloupků a při větší spotřebě .Pokud se někdo zahloubá vzorci aj školou proklamovanými nedostatky pak bude stát opodál v řadě stejně smýšlejících .Kdyby se jenom část mých poznatků dala k výuce pak by vznikl úplně jiný motor s M a mnohem lepší než se používá nyní v této kategorii .Už to ,že vím co M potřebují aby fungovaly pak jejich síla je nepředstavitelná i když se jedná o malé rozměry o otáčkách nemluvě .Vždyť i malé motorky jsou dosti hlučné s velkou spotřebou a u kartáčů o uhlících nemluvě .Můj je přenosný a v kaskádách lehce proveditelný -pokud bude třeba .Fv zatím potřebuje max těch 100W a baterie pro Motorek - mi pak Fv obratem přes den dobije .Srandou by bylo ,že setrvačník vyskočí na další neočekávaný LEVEL .Už to ,že 10 W panel Fv prodávají v řadě 100 Kč za 1 W a 450W Fv za necelých 10 Kč za 1 W je velký Podraz na lidi , Ale hloupost je v dnešní době nejvýnosnější.Jinak díky k shora uvedenému ,jenže jsem přesvědčen ,že nikdo nemusí být závislý na tom co není potřeba a dá se to dnes lehce VYŘEŠIT .
0
0
impuls 08.07.2024 03:26
712
12
334
impuls napsal(a):To máš pravdu ,ale já vycházím z modelů a ty my vždy potvrdily nebo ne zda je možno se pouštět do něčeho většího a u mého modelu se potvrdilo moc nešťastných tézí nejen ze školy ,ale i z praxe i když jsem znalosti ze...
Malý dovětek k předešlému
Ne - jedna ne z nevýznamných maličkostí :
Počet magnetů oproti dnes používanému schématu ( Rozložení M na Ro) je u mého M osázeného motorku téměř poloviční a 8 taktní "kopanec"pak dosahuje oproti kartáčovému (pokud to mohu srovnávat - při žádném opotřebení uhlíků ) 5 násobnou úsporu energie .Stále jde o model s malým M. Při přiblížení sek .Tr se spotřeba ze zdroje dále snižuje což odporuje všem zatím mnou vyzkoušeným magnety sestaveným Ro ,nehledě o 50 proc úspoře Fe plechů potřebných pro St , při využití všech 3 stávajících sloupků s použítím pouze jednoho Tr z kterého též mohu při vhodném vložení další cívky odebírat jakoby sekundární U pro kontrolku nebo jiné využití .
Otáčky jsou téměř stabilní i při klesajícím U z regulátoru a používaný rozsah Y též .Pokud jej zvýším zvýší se úměrně otáčky což je nepotřebné pro moje pokusy a konstrukčně zatím nebezpečné. Z toho plyne jediné moje výzva pro matematiky jak LOGICKÉ TAK GEOMETRICKÉ ,fyziky a v neposlední řadě slabo i silno proudé elektro techniky .Shůry má cenu 100 tis euro - zatím .Neberte to jako chloubu ,ale práce 8 let vstávání a s tím spojeného objevování .v neposlední -proti zneužití TÉŽ.
Pro konstrukci M osázeného Motorku je potřeba dalších nejen manuelních znalostí .
0
0
impuls 23.07.2024 06:05
712
12
334
Setrvačník -jeho využití s ...
Můj MM (s cizím U )jde dále ,jelikož se objevilo několik velmi zajímavých využití SETRVAČNÍKU pro efektivní pohon bez zdroje pokouším se o jeho aplikaci s ním pokud by šlo o Face jak se již v minulosti na YOU TUBE nejednou stalo. Konstrukcí je mnoho ,ale opět ze znalostí mechaniky aj my hned bylo jasné ,že ne všechny jsou reálné.chyby které jsou viditelné ,ale odstranitelné využiji k sestrojení podobného stroje v případě nemožnosti mám postup B -zařadit pro pohyb můj EMM . Konstrukci vytvářím jednoduchou a pošlu při
možnosti kresby rozměry i s fotem -samozřejmě i foto .Byl bych rád o spolupráci ,ale v dnešní době se omlouvám za ne moc vzhledné první provedení ,jelikož pracuji se zbytky materiálů ovšem hlavní důležité komponenty ložiska a pod budou v poho .Rozhodl jsem se 1)využívat Gumový (silikonový ) převod -(péra únavou praskají )
2) nevyužívat drahé domečky pro ložiska
3)používat dvoj ložiska do sebe vsazená
4)demontovatelnost
5)většinu spojovacího materiálu z Ikea bazaru
0
0
impuls 24.07.2024 17:01
712
12
334
Nový poznatek k setrvačníkům
Pokud jste se rozhodli pro tuto konstrukci setrvačník + boční exentr kolo pak není vhodné použít 2 nebo 4 uchycení na placce ,jelikož se vždy zastaví 2 proti sobě (vyzkoušeno )dal jsem na 5ti otvor a již se snaží roztočit což by mi pro plán B stačilo .Nyní je vhodné zjistit vzdálenost pro exentr aby se setrvačník lehce přehoupl .další řada pokusů -omylů -vše závislé na použitých gumách a směr otáčení (pro roztočení )nutno též zkoušet .nyní jsem na 20 vt a začínal na 10 bez znaku udržení otáček .
0
0
impuls 19.08.2024 06:05
712
12
334
Není zájem nevadí aspoň se mi DŘÍV BEZ VÁS zadaří.
Je vidět ,že zůstávám sám -takže až setrvačník pojede nedám žádný sebemenší poznatek ,pouze mohu konstatovat ,že o volnou energii VLASTNí není takový zájem a tak plaťte až do nesmyslných cen -ZASLOUŽÍTE SI TO !!!!!!!
0
1
Had 19.08.2024 15:17 Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1390
88
1428
impuls napsal(a):Je vidět ,že zůstávám sám
Nejsi sám. "ALE MI TI NERUZUMÍME, ALE VĚŘÍME"
0
0
impuls 04.09.2024 00:43
712
12
334
Had napsal(a):Nejsi sám. "ALE MI TI NERUZUMÍME, ALE VĚŘÍME"
MARNOST NAD MARNO
Hade neumím Anglicky ,ale podstatou je setrvačník s různými pružinami nebo pásky gum ,která vytváří rotační pohon ,který se dá využít dle síly i pohybu Auta .Verich by tě opravil-NEROZUMÍME .
0
0
impuls 08.09.2024 10:37
712
12
334
Pár ukázek z ukončeného a počatého
Nyní upravuji 8 takt takže posílám několik málo ukázek nejen k němu .α