 | Ilem 17.03.2017 15:55 Bydliště: Hradec Králové
|
| No, myslím, že se nedomluvíme. Bylo by dobré si postavit nejdřív jedno klasické TČ, abys věděl, o čem to je. Já už jsem to udělal.
Ta skupenská změna je tam zcela zásadní. V pricipu to funguje i bez ní, ale je to takový slabý čajíček.
Pokud jsem Tě dobře pochopil, myslíš si, že vzduch zahřátý stlačením v dieslovém motru pošleš výfukovým ventilem dál, tam jej ochladíš, pak ho necháš expandovat, čímž se ještě více ochladí a sacím ventilem jej naženeš znovu do motoru. Co ti uniko, je to, že ve chvíli otevření výfukového ventilu bude vzduch expandovat do připojeného potrubí a tím se bude ochlazovat. Ve výsledku tedy není rozdíl, jestli tam máš dieslový motor, nebo klasický kompresor. Dieslový motor má tu nevýhodu, že je konstruován, jako motor, ne jako kompresor a z toho důvodu při použití na zamýšlený účel bude mít horší účinnost, než kompresor. Je to z toho důvodu, že v kompresoru je snaha minimalizovat tzv. škodlivé prostory. V dieslu jsou naopak potřeba, protože v tomto škodlivém prostoru je právě ten vzduch, který následně koná práci. |
|