Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Příspěvek umístěný v tematickém vlákně:    Matematika   (str. 2)
 
impuls   
16.05.2018 00:28

756 12 339 
Něco z toho co se a ani nevyučuje ,protože pak by to byla jiná MATEMATIKA s M
 
Matematika (početní) -hrou .Už vidím ty udivené a naštvané kteří se na tento obor šklebí nebo jej Ne potřebují .Pak ,ale nikdy nemohou pochopit ,že se ochuzují o mnohé .Mělo by se dosáhnout toho již v prvopočátcích první třídy ,bohužel já ji nenáviděl ,ale v 2 třídě jsem objevil mnohem jednodušší způsob naučení se M a jejím jednoduchostem .Příklad -jak je to u sčítání nehledě zatím na výsledek -sudý +sudý výsledek sudá ,lichý +lichý =lichý,sudá +luchá =lichý ,atd totéž si můžeme odvodit u dalších M postupů -vím zdá se to -blbost ,ale jde o první rychlou zkoušku aniž bych potřebovaal dobrý výsledek .Potom začnu upřesňovat 2+3 není 5 ,ale 5-3 jsou 2 a další 5-2 jsou 3 ,protože více pochopíme návaznost toho kterého početního úkonu ke kterému můžeme přidat výslednou (přesnou zkoušku ) .Násobilka -nejdříve nebereme násobky ,ale sčítání (je to jednodušší )protože již jsme to probírali -návaznost .Takže 2+2+2+2+2 atd ,zpětně si můžeme spočítat kolik jsme použili 2 a ty pak budeme převádět jako násobek 5X dvojka -ne dvě ,protože pak se dostaneme do nechápání dalšího a začneme vidět první těžkost .Jenže musíme co nejšetrněji pomáhat a navazovat na sčítání aby to byla hra a ne poškozená paměť .pokud takto zvládneme násobení pak už stačí vysvětlit obrácenou zkoušku jako u odčítání se sčítáním . Bohužel toto mi kdysy dělalo různá dylema ,protože přišly i první otázky a tak jsem hledal odpovědi .Většinou jsem se je dozvídal v útlém věku (od dospělých ) a protože mě to chytlo tak jsem si zdokonaloval různé postupy co nejjednoduššeji .Takže třeba 41 na druhou (bez papíru ) je 40 na druhou +81 ,protože mezi jednotlivými čísly na druhou pokud jsou u sebe o 1 číslo a známe jednoduché (40) pak jejich součet je 40+41 takže dáme 40 na druhou + 40+41 a dostaneme 1681.to je u dvou blízko sebe čísel s tím ,že jedno je známé (jeho druhá mocnina) .pak můžeme zkoušet další mnohem zajímavější postupy a M se stane hrou a ne strašákem .Já vím ono to vypadá pro někoho blbě ,ale mám to vyzkoušeno u více dětí a všechny to pochopily dle věku a příslušné školy ,nejhorší bylo ,že to musely převádět na těžkopádné postupy s použitím papíru anebo tabule . Celý život jsem psal jenom výsledky a nikdy jsem neměl 1 až v učení jsem se dočkal toho co jsem nečekal - náš MATEMATIKULOS nechtěl písemku ode mě ,ale dával mi zadání s výpočtem ihned což mi nedělalo problém ,ale za nepsání těch písemek dal 2 -to taky byla první 2 co jsem měl v učení z M.Až bude toto nebo podobné možné pak začnu věřit na ŠKOLA HROU -zatím mě o tom nepřesvědčili i v j iných oborech vždy bylo třeba se učit -MUČIT naštěstí jsem toto kolikrát nesmyslné přežil a zbytečné z mozku pokud možno vyhodil ,předcházeje tak 5 blbcům kteří provází starší lidi pardon již je jich podle posledního "výzkumu"6.
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasyOznačit příspěvek
  Přejít na příspěvek do vlákna      

 
 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2025 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License