| eda64 13.06.2019 13:28 Bydliště: Rokycany
|
| Pafixa napsal:že základem je propojení motoru s generátorem nejen mechanickou vazbou (např. společnou osou) ale také indukční vazbou, elektromagneticky (asi propojením vinutí nebo společným vinutím pro celé soustrojí). Tedy oběma těmito vazbami současně.
Možná jsem trochu mimo mísu,ale co kdyby:
Staré el.motory(Śkoda,Křižík) bývaly oproti současným při stejném výkonu
kratší,ale průměrově podstatně větší.Vždy jsem myslel,že to je kvůli rotoru,který funguje jako setrvačník,a když má větší průměr,lépe překonává "nárazovou" zátěž
(cirkulárka a pod.).Takže mi bylo divné,proč moderní motory jsou "blbě"(malý setrvačník).Možná tam byla souvislost i se sycením jádra(rotoru),nevím,dnes jsem již mimo provoz a nedokážu to zkusit nějak změřit.Pak se ještě můžeme bavit o tom,že průměrově menší motor pak třeba na tý cirkuli díky nárazům má třeba větší spotřebu a Kw ke Kw a elektrárny si chrochtaj. |
|