Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Příspěvek umístěný v tematickém vlákně:    Paliva   (str. 3)
 
ourel   
11.11.2020 22:41
Bydliště: Praha
627 79 1078 
Ono je to spíš myšleno tak, že největší úsporu to má u karburátorových vozidel, která jsou ještě k tomu nehospodárná - motory velkých obsahů s malým kroutícím momentem z výroby.

Trochu jsem učesal strojový překlad ze stránek prodejce. Jsou tam popsané i určité nevýhody systému HCS:


Hydrocarbon Crack System nebo zkráceně HCS je systém, který štěpí
atomy uhlíku (C) a vodíku (H2) obsažené v uhlovodících
pomocí zahřátého katalyzátoru. Katalyzátorový ohřev
využívá vnější teplo (exotermické), které se objevuje v našich vozidlech,
jako jsou výfukové plyny, bloky motorů nebo vodní cesty chladiče ze
železa.

Výstup z katalyzátoru, konkrétně surový plynný vodík, je směrován do sání a
nasává částice uhlíku, takže později ve výfukovém plynu
může být redukován prvek oxidu uhelnatého a vodík jako
oktanový zesilovač. Jediným uhlovodíkem, u kterého bylo
prokázáno, že poskytuje dobré výsledky a je snadno dostupný, je benzín.
Čím vyšší je oktan v benzinu, tím vyšší je
atom vodíku . Vyrobená energie se zvýší.

Systém HCS tedy funguje pouze při zapnutém motoru. Z nádobky jsou nasávány
benzínové výpary. Potom benzinová pára
prochází katalyzátorem a poté vstupuje do spalovací komory, aby mohla
hořet s benzínem v motoru. Plynný vodík je zde pouze
doplňkem paliva vozidla ke zvýšení výkonu.

Výhody HCS
1. Výkon / točivý moment vozidla se zvyšuje, takže s
kratším plynovým stupněm můžete dosáhnout lepší akcelerace než dříve.
Maximální točivý moment lze dosáhnout při nižších otáčkách.
2. Použijeme-li tento výkon / točivý moment rozumně,
doufáme, že se úspora paliva ušetří mezi 15–30% u vozidel se
vstřikováním a vyšším procentem u vozidel s karburátorem.
3. Z několika emisních testů využívajících neaktivní a aktivní metodu HCS v
různých vozidlech, jako jsou Luxio, Innova, Avanza a Baleno, bylo
vidět, že došlo ke snížení hladin HC a CO, když byl HCS aktivní. Ve chvíli spuštění
přsávání HCS se také projeví změny lambda na monitoru.
4. V některých případech bylo hlášeno, že teplota klimatizace byla nižší
než dříve, takže bylo nutné snížit teplotu.
5. Po několika měsících používání ve zkušebních vozidlech (Avanza, Granmax
a Innova ), která používají prémiový benzín, uvidíte barvu zapalovacích svíček,
jako je použití oktanového paliva 92/95.
6. Když se AFR / lambda zvýší nad 1, úspory mohou být
vyšší bez snížení výkonu.
6. Nevyžaduje elektrickou energii a snadno se instaluje / demontuje bez
poškození stávajících součástí vozidla.
7. Katalyzátor lze použít až do objemu motoru 4000 ccm. V Americe
Odborový svaz jej vyzkoušel na voze Durango s objemem 5700 ccm a došlo
ke zvýšení výkonu a malé úspoře, stejně jako v Indonésii byl
instalován do MPV Chrysler o objemu 3000 ccm se stejnými výsledky.
8. Může být použit pro benzínové nebo naftové motory (různé katalyzátory).

Slabé stránky HCS
1. Ztěžujte to těm, kteří to nemyslí vážně, protože musí najít
správný otvor ventilu v motoru, aby získali energii a ušetřili palivo.
Stejně jako výdrž náplně nádobky. Standardní nádobka o obsahu
700 ccm má pro některě lidi relativně malou trvanlivost. Obsah nádobky se
obvykle musí vyměnit po ujetí 150 km nebo 3-4 dny, podle toho, co nastane dříve. Maximální výdrž je až 175 km.
2. Pokud je kapalný benzín nasáván (protože obsah trubice překračuje
maximální mez nebo prochází nerovnou cestou), způsobí to závadu motoru,
protože do spalovací komory vstupuje příliš mnoho benzínu. Existují však věci, které
zabrání poškození součásti vozidla a systém HCS.
3. Pokud je otvor ventilu příliš velký, vakuum poklesne. U automobilů se
vstřikováním nejsou výsledky dobré, protože snímač MAP hlásí
další zatížení, takže zvýší frekvenci vstřikování benzínu do
motoru. Nedosahování úspor paliva tedy může být ještě
nehospodárnější než před tím, přestože získáte více energie
.
4. Příliš velký otvor také urychlí smršťování obsahu tuby.
Zhoršení nebo snížení oktanové kvality benzínu je obvykle indikováno
snížením výkonu vozidla ve srovnání s dobou, kdy byl oktan benzínu stále
vysoký.
5. Někteří uživatelé si často zjišťují, že nádobka je prázná.
Pokud k tomu dojde, měli byste okamžitě zavřít přívod na trubici a
(konkrétně pro karburátor), aby se vozidlo vrátilo do
normálu (například před použitím HCS) a aby se zabránilo
zbytečné spotřebě benzínu v důsledku sníženého vakua.

Jiné věci.
1. Pokud je palivo v nádržce smícháno s vodou, je to v pořádku, pokud objem
vody nedosáhne maximální hranice obsahu lahve. Aby nedošlo k
nasávání přímo do motoru. Pokud je smíchán benzín s vodou,
nejdříve dojde benzín , protože je těkavější a vždy
nad vodou, protože měrná hmotnost vody je větší než u benzínu.
2. Lze použít i vodu, ale není účinná. Pokud se však
použije vroucí vodní pára a v kombinaci s palivovou párou před vstupem do
katalyzátoru, pak pokud je správný objem,
zvýší se obsah a bohatost vodíku. To lze
zkontrolovat pomocí emisní zkoušky.
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasyOznačit příspěvek
  Přejít na příspěvek do vlákna      

 
 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2024 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License