| Poota 13.09.2015 21:06 Bydliště: Praha
|
| Peter mi nahlodal můj poklid, navíc je tu někde odkaz na spořič, který sestává jen ze dvou buzených mřížek v proudu vzduchu. Vzhledem k tomu, že ve vzduchu je vždycky obsaženo větší či menší množství vodních par, mělo by to i fungovat. Předpoklad čisté vody je splněn, pokud je to celé v sacím potrubí, bude i průtok vzduchu dostatečný. Hliníkový karburátor je celkem běžný, vhodná by byla hliníková hlava nebo u dvoutaktu hliníková skříň. Hliníkovou katodu není problém elektricky spojit s karburátorem. Pokud má motor současně "vzdálené dýchání", tedy sací filtr napojený hadicí, je vyřešeno i umístění. Napájení anody lze použít klasicky vypínané a přes žárovku, ale abych inovoval alespoň něco, zkusil bych ji připevnit izolovaně nad katodu a napájet celkem směšným předpětím přes nepatrnou kapacitu jakéhosi kondenzátoru. Předpokládám, možná až příliš naivně, že vhodný proud i napětí bude vznikat na anodě elektrostaticky prouděním nasávaného vzduchu.
Pokud by to tedy mohlo takhle fungovat (což o to, mohlo by, ale je otázka, jestli se tomu bude chtít), jednalo by se o zařízení dokonale ukryté, nenapojované žádnými dráty ani trubičkami, pracující zcela samostatně, navíc jeho smysl a účel se dá vysvětlovat jako promíchávač vzduchu. Výroba je tak nenáročná a materiálově nezáludná, že jsem vzorek pro jedno legendární vozidlo rovnou vyrobil, ale montovat a zkoušet ho hodlám až za příznivějších podmínek. Takže do té doby vše předkládám bystrým očím a břitkým klávesnicím konstruktivních kritiků. Přikládám i výrobní a obrazovou dokumentaci, v případě zájmu mohu poskytnout i podrobný rozpis materiálu.
| Princip spořiče (Dostupné jen pro přihlášené uživatele fóra) Obrázky není povoleno jakkoli šířit bez souhlasu jejich autora, a to ani v jakékoli upravené formě
|
|
|