 | Skippy 15.09.2021 14:05 Bydliště: České Budějovice
|
| martin11 napsal(a): ...jde do spodní úvratě a je třeba využít odpuzu, což jsou modré magnety....toto zcela ignorantsky řečí zmenšením magnetů v horní i dolní úvrati...no a zde má onen obávaný okamžik všech magnetářů |
Viděl jsem to video. Myslím si, že problém je trochu jinde.
U tohoto typu motoru je největší problém právě v dolní úvrati. Pro lepší pochopení použiji analogii s pístovým motorem: Při použití jediného pístu je ta brzdící síla v dolní úvrati tak velká, že ji nelze překonat jen setrvačností. Pokud by se použilo více pístů, mělo by se to výrazně zlepšit. Také bych nedoporučoval sudý počet. Stejný problém bude i u protilehlého pístu v horní úvrati, i když síly působící na něj budou výrazně menší díky větší vzdálenosti od kola s magnety. Ale i tak. Čím více pístů bude pracovat ve chvíli, kdy jeden je v dolní úvrati, tím lépe. Nasázel bych jich tam co se vejde :D
Další problém vidím v tom, že se jedná jen o jednočinný píst, kdy na píst působí síla jen z jedné strany. Přikládám video z řešením, které mi připadá mnohem výhodnější.
https://www.youtube.com/watch?v=e5SlIYWMXl8 |
|