Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Příspěvek umístěný v tematickém vlákně:    Gravitace   (str. 2)
 
janko   
19.12.2015 00:23
Bydliště: Vlašim
20 25 29 
..ad gravitace a vaše diskuze..
 
z diskuze hezky plyne, jak kdo uchopil či pochopil Gödelovy větičky o bezespornosti a komplexnosti poznávacích systémů.
Adam jako zastánce cyklické komplexnosti matematiky zkrátka nemůže vidět fyziku jiným než matematickým aparátem. A Píďa (omlouvám se za drzost, ale jeho nic/k se mi líbí takhle) vidí sice nedostatky poznávacího systému matematiky, ale svou volbou slov si řeže větévku, na které sedí. A sedí si hodně dobře, kontroluje empirii vzorečkama, které matematiku posunuly mimo realitu.
..asi bude těžké Adamovi vysvětlit rozdíl mezi virtuální, z matematiky do fyziky přenesenou soupravou "brýlí", kterými se královna věd dívá do přírody i do vzdáleného prostoru. Příměr s brýlemi je přesný, brýle pomáhají jazyku matematiky NĚJAK vidět, vnímat a řadit jevy v reálném = měřitelném prostředí.
Matematika je primárně odvozená z funkce zraku a hmatu. Ale k čerpání informací máme ještě sluch a jeho stereofonní=polaritní formu - naší schopnost škály POCITŮ. Pocit je měřák, který matematice chybí, odhodila ho právě pro možnost volby (zda jde zvuk trochu víc zprava - anebo spíš malinko zleva?) ...to váhání matika nesnáší, pan Heisenberg si s tím trochu poradil, (..napovídal Gödelovi...?)
...k pochopení těch "brejlí" ale musíme skočit tak hluboko do dějin, že na to tahle krátká zpráva nestačí. Přesto zkusím aspoň "ťuknout" do paradigmatu pro uplynulých cca 2000 let, postaveném na zkoumání hmoty - přesněji na zkoumání vztahu mezi myšlením a jeho hmotným výsledkem. Mám oblíbenou otázku pro zastánce obou priorit. Z jakého MATERIÁLU je vytvořený obraz (krajiny či obličeje) na vodní hladině? Odpověď není o fotonech ani o úhlech odrazu apod...,
..fyzika, kterou nesu těm, komu matematický přepis fyzikálních procesů nevyhovuje, ta vychází z toho, čím jsme sami, jaká rozhraní jsou na cestě ke vzniku človíčka, která a kdy jsou ta klíčová. Protože mě štvalo, jaké kraviny jsme se naučili omílat jako pravdu pravdoucí = tedy většinovou. Proč většina lidí uvěřila, že ČAS tu byl i před námi - když před námi tu byl jen POHYB, protože čas je jen měřák na organizování pohybů, je to název, zkrátka pojem, který nám byl zbožštěn. A když se první pohyb nového človíčka jemnuje PULS - tak stačí si představit, že proces vznikání počáttku všech počátků nutně vyžaduje existenci NICu jako základny pro hmotný i nehmotný svět. A že "puls" známe jako zákon akceREakce - tedy jako SPOJITÝ STAV =Zrcadlení. Tudíž stav, na čase nezávislý, bezčasový, ale v pohyblivém prostředí existující "v čase".
..a tam je třeba začít - u zrcadlení našeho myšlení. Proces od myšlenky k hmotě je spojitý, BEZČASOVÝ, ale naučili jsme se, že myšlení funguje dřív než něco vyrobíme či změříme. Ale k měření ten "metr" bylo nutně vytvořit dřív. A teprve pak třeba hledat, co by se s tím "klackem" dalo měřit.
dnes se ty "klacky" jmenují "komplexní poznávací systémy" neboli jazyky.
..a možná už někdo tuší, kde musíme s tím popisem fyziky začít - u jazyků, které stály na počátku téhle cca 2000leté etapy. Kde se vzala - tu se vzala LATINA, hebrejština a další jazyky...?
..je smutnou pravdou, že kolo globálních objevů vždycky posunul jeden člověk, inu, vyšlo to tak nějak nedávno na mě a na Irenu - což znamená, že dvojice = DVOJPRVEK je něco, co se za čas dostane do učebnic jako základna, kterou matematika popisuje "pozpátku". Kolik lidí si uvědomuje, že zápis 2 = 1+1 je vlastně přepis "dělení buňky" pěti symboly, z nichž tři jsou podstatné - a dva zbývající nezbytné? K čemu by jim to bylo,...že...?
..ale o tom už je vztah tří rozměrů prostoru a do pětice doplněný volbou ze dvou možností, kdy jen jedna je funkční. (viz uši a směr, odkud zvuk přišel..)
..ale matematika je konstruovaná tak, aby výsledek byl funkční Z OBOU SMĚRŮ. Jmenuje se to rovnice. Ale příroda funguje na principu "nerovnic" (spádu smyslu, gravitaci, kterou má člověk v podobě vědění, kontrolovaného "tušením"). Aura člověka představuje také "měřák", sahá si do informačních polí pro své i nové vědomosti, aura je jeden ze zdrojů i následků magnetizmu (česky přitažlivosti). Definici gravitace a charisma je třeba propojit, vysvětlit rozdíly a zařadit do jiných asociačních řad. To je moje práce do doby, než mi příroda tuhle "šichtu" ukončí - nacházet spojitosti v protikladech a nabízet jiné definice toho, co známe jen přes "královnu".....

..text o řešení Gödelova teorému můžu zájemcům poslat, pokud mají taky občanské jméno a nestydí se za ně. Jmenuju se Jan Koňas a moje drzost postavit jinou strukturu fyziky nezná mezí... :-)
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasyOznačit příspěvek
  Přejít na příspěvek do vlákna      

 
 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2024 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License