Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Příspěvek umístěný v tematickém vlákně:    Donnie Watts generátor   (str. 4)
 
Energy1   
28.03.2023 19:35

1831 106 1939 
  kutil napsal(a):    a tedy není potřeba točit velké objemy vody. U watsse se oběžné kolo mj. také pohybuje odrazem od pevné přepážky

Donnie Watts jak píšeš nepotřebuje velké množství vody a to z toho důvodu, že veškerá voda která přiteče do turbíny tak odteče tryskama, ani kapka nejde nazmar. Dále je tato koncepce zaměřená na vysoký tlak a malý objem, což podporuje nízký průtok. Nemáš pravdu s Peltonovou turbínou a srovnáním s Wattsem. Pt vyžaduje velký objem a tlakový spád, hybnost tohoto tlaku zachycují lopatky a přeměňují jej na točivý moment. Z tohoto principu je evidentní, že nejvyšší točivý moment bude při nulových a nízkých otáčkách, při vyšších otáčkách, kdy se obvodová rychlost lopatek začne blížit rychlosti proudu vody tak točivý moment bude klesat. Dále veškerý tlak vody působící na lopatky se nepřemění na energii a část objemu proteče nečinně kolem lopatek což výrazně snižuje účinnost. Tohle platí u všech konvenčních turbín, proto potřebují tak velké objemy vody na generování točivého momentu.

Z fyzikálního hlediska co se energetických bilancí týče tak je zcela jedno, jestli se používá velký průtok s nízkým tlakem nebo nízký průtok s vysokým tlakem. Součinitel energie je tlak a objem, takže výsledný zisk je stejný. První případ využívá konvence, proto je tak strašně neefektivní, druhý případ využívá Watts, proto hravě překračuje index 1. A protože odstředivá turbína využívá malého průtoku, tak se spotřebuje velmi málo energie na roztočení kapaliny, přičemž odstředivou silou se vytváří umělá gravitace a velmi snadného dosažení vysokého tlaku na obvodu turbíny, kde se nachází reakční trysky.

Watts k produkování přebytečného výkonu nepotřebuje přítlačné přepážky. Reakční tah a točivý moment na hřídeli uděluje tryskový pohon, tak stejně jako u stíhačky, ale pokud je turbína dobře navržená, pak paprsky vody překračují obvodovou rychlost a případné přepážky blízko trysek zvyšují tah. Co se točivého momentu týče, tak Watts je pravý opak konvence, vzrůstající otáčky způsobují nárůst tlaku a ten na to odpoví zvýšeným tahem. Čím vyšší provozní otáčky turbína má, tím vyšší výkon a účinnost
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasyOznačit příspěvek
  Přejít na příspěvek do vlákna      

 
 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2025 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License