 | Energy1 02.10.2023 09:01
|
| buky napsal(a): Výsledná síla by měla být 60 N.
U Torixovho MM však výsledná 60 kN síla nefunguje. Proč ? |
Budu se zde opakovat, říká ti něco efekt ozubení - cogging effect? Torrix zde uvedl dvě hodnoty startovacího momentu na hřídeli v závislosti na směru otáčení. 50Nm vpřed a 110Nm vzdad. Tyto síly nejsou ničím jiným než magnetickým efektem ozubení, žádná asymetrie, žádný zisk se nekoná. Nelze odčítat 50Nm od 110Nm a myslet si, že MM má zisk 60Nm na hřídeli. Obě hodnoty vyjadřují pouze brzdný mag. odpor a to v závislosti na kruhových výsečích a jejich sklonu/úhlu po kterých jezdí vačky. Momenty krásně ukazují na strmost uhlů vyseků. Dopředný chod má menší náběžný úhel pojezdu vaček, než ve zpětném chodu, proto je jedna hodnota odporu nižší a druhá vyšší. Hlavní chybu kterou Torrix udělal při návrhu MM je absence stínění a nízké úhlové překrytí dopředných sil. MM musí být navržen tak, aby v základu bez aktivace stínění měl efekt mag. ozubení blízký nule. To se provádí asymetrií magnetů vůči sobě nebo magnetů proti feromagnetiku. V případě Torrixe startovací monent 50Nm v dopředném chodu je strašně moc, což je způsobeno symetrickou konstrukcí a tím symetrií sil. Pokud by MM chtěl rozchodit pomocí stínění, musel by překonat těchto 50Nm a teprve potom nastává zisk. Pro orientaci, 50Nm dokáže vygenerovat u čtyřpólového generátoru zhruba 8kw výkonu! Doufám, že Torrix pochopí o čem píšu, myslím, že jsem to rozebral dost jasně |
|