 | Energy1 29.01.2024 15:30
|
| jery1 napsal(a): Ještě jednou se zamýšlím nad regulátorem a vyvstávají mi určité věci.
Teoreticky je "jedno" jestli se zvolí verze s jedním kartáčem, nebo se dvěma. Obě varianty by měly mít svoje výhody i nevýhody.
... |
Kromě toho všeho je podstatné zmínit problém dynamického vyvážení s jedním uhlíkem. Regulátor točí minimálně 3000ot/min, při tomto fofru i pár gramů nevývažku dokáže vytvořit silné vibrace. Problém je, že uhlík ubývá a tím vzniká nevývažek v časovém horizontu. Z tohoto důvodu jsem byl přinucený použít dva kartáče, které se rovnoměrně opotřebovávají a nevznikají nevývažky. Jedna věc je čistě teoretická stránka, která může fungovat tak nějak na papíře, ale v praxi to není realizovatelné. Musíte zvolit takovou koncepci, která je principiálně správná a technicky proveditelná. Tím se výrazně sníží výber možností.
P.s. Asi každý ví, co dokáže malý nevývažek v řádu několika gramů na pneumatice při vyšší rychlosti na dálnici. Regulátor se musí stavět s důrazem na dynamické vyvážení a dlouhodobou stálost parametrů. |
|