 | Poota 29.02.2016 21:45 Bydliště: Praha
|
| Jak jsem naznačil už výše, tak zatím setrvávám u takového dojmu, že by se měl dát zkonstruovat "Stirling" i zcela novým a zatím nepoužitým způsobem.
Jak už tak u "nových" konstrukcí většinou bývá, jedná se hlavně o vyřešení základních detailů, které postup konstrukce někam posouvají v tom smyslu, že něco "nabízejí" a zase něco jiného vylučují. Takže vlastně všechno závisí hlavně a ze všeho nejvíc právě na těch "prkotinách" a jejich probíráním a posuzováním právě teď procházím.
Zatím se zdá, že moje základní myšlénka není úplně zcestná, takže je celkem pravděpodobné, že sem dám v dohledné době i něco bližšího.
Zatím to vypadá tak, že se bude jednat o dvě odlišné varianty, lišící se hlavně náročností zpracování výchozích polotovarů.
První a jednodušší by měla mít podstatně nižší výkon, měla by být v konfiguraci Beta, umožňovat optimalizaci časování u hotového motoru a zhruba vychází z Kolinovy koncepce.
Druhá varianta vychází z dvojčinné konfigurace, která se většinou uvádí jako varianta Alfy - využívá detaily z první varianty a zatím se mi zdá konstrukčně "čistší" za cenu složitější výroby a dražších polotovarů.
Obě varianty nebudou mít nijak oslnivý výkon, protože jsou uvažované pro nízký teplotní spád pouhých několika desítek stupňů Celsia, což zase na druhou stranu dává možnost chodu na teplo "levně až zdarma".
Předpokládám, že na toto téma podiskutujeme na nejbližším posiréňáku, který tentokrát připadá na 3. března 29.02.2016 21:46 Editace moderátorem. |
|