| Poota 13.03.2016 11:43 Bydliště: Praha
|
| Při zběžném pohledu to tak moc zřejmé není, ale u všech strojů a zvláště pak těch samohybných je nejdůležitějším problémem přísun energie, tedy kolik si jí sebou "vezou".
Hned potom nastupuje problém doplňování "nádrže". Jestli se to dá jenom nalít z nějakého kanystru a nebo je to tam nutné cpát třeba pod tlakem a nebo podchlazené, nebo jestli je potřeba nějaké připojení k něčemu a taky za jak dlouho se to doplní. A taky jak hustá je síť "doplňovadel".
U elektřiny je zatím nejvíc limitující právě ta "nádrž" na elektřinu. Dlouho se plní a je moc těžká, takže se toho do ní moc nevejde - právě proto se hledají nějaké lepší "nádrže" na elektřinu.
Někdo má dojem, že to jsou právě ty superkapacitory. Osobně tomu moc nevěřím, už proto, že se zatím nedokázaly prosadit ani u tak rozšířeného zařízení, jakým je dneska mobil. A to ani přes to, že se dají plně nabít za pár vteřin a že jsou mnohem lehčí.
Je jasné, že je to technologie, která se teprve vyvíjí a zcela určitě ještě není na hranicích svých možností - ale zatím stále ještě baterie a akumulátory převálcovat nedokázala. |
|