No jo.
Ale nerozumím tomu, proč zvětšení kapacity akumulátoru "až 20x" zvětší dojezd...
proud 20.12.2016 08:54 Bydliště: svet
1922
42
793
Ztraty energie samotnyho auta na to aby se vubec hejbalo.......?.......
0
0
Ilem 25.01.2017 09:43 Bydliště: Hradec Králové
451
67
523
E_man napsal(a):No jo.
Ale nerozumím tomu, proč zvětšení kapacity akumulátoru "až 20x" zvětší dojezd automobilu jen "až o 30%". Uniklo mi tady něco?
Jestli to není tak, že až 20x se zvětší kapacit Li akumulátorů, na jejichž základě je nová technologie postavena. Jenomže na pohon elektromobilů se používají Pb akumulátory. Nevím, je to jen myšlenka, údaj 20x jsem nikde neviděl.
0
0
E_man 25.01.2017 10:54 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
Cituji: Všechny nynější lithiové baterie se vyrábějí z tenkých elektrod v podobě kovových fólií, na nichž je nalepena aktivní vrstva. Český vynálezce Jan Procházka ale do svých baterií vlisoval články nikoliv vertikálně, ale horizontálně formou tabletek do rámu. Dosáhl tak dvacetkrát silnější tloušťky i kapacity elektrod. Nová baterie bude určená spíše automobilovému průmyslu nebo energetice než výrobcům mobilních telefonů. Výroba by se měla rozběhnout v Horní Suché na severní Moravě díky čínskému investorovi, který na počátku vloží téměř 1,5 miliardy korun.
0
0
Ilem 25.01.2017 11:14 Bydliště: Hradec Králové
451
67
523
Aha. Ale 20x větší tloušťka a a kapacita elektrod ještě nutně nemusí znamenat 20x větší kapacitu celého akumulátoru. Nevím. Něco mi říká, že když je elektroda 20x tlustší, vejde se těch elektrod do objemu akumulátoru méně.
Když to píše nějaký novinář, který tomu moc nerozumí, může to znamenat ledacos.
0
2
E_man 25.01.2017 12:35 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
84
1820
Ono 2x tlustší elektroda znamená současně 20x méně obalu, izolace a nejrůznějšího "balastu. No řekněme jen 10x. I tak bych čekal alespoň "několikrát" větší dojezd než jen "o 30%".
Ale to se uvidí. Vždyť je to teprve na začátku.
0
0
Poota 25.01.2017 12:53 Bydliště: Praha
9088
603
7590
U elektromobilů se jedná hlavně o objem a váhu baterií, tedy kolik se do toho "vejde" Watthodin energie.
Zřejmě tvar a tloušťka elektrod ovlivňují celkovou váhu a objem baterie míň, než bychom očekávali.
0
1
E_man 25.01.2017 13:56 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
84
1820
E_man napsal(a):Ono 2x tlustší elektroda znamená současně 20x méně obalu, izolace a nejrůznějšího "balastu. No řekněme jen 10x. I tak bych čekal alespoň "několikrát" větší dojezd než jen "o 30%".
Ale to se uvidí. Vždyť
Samozřejmě jsem chtěl napsat
Ono 20x tlustší elektroda znamená současně 20x méně obalu .....
0
0
Poota 25.01.2017 14:34 Bydliště: Praha
9088
603
7590
Dobrá, ale pokud bude účinnost elektrod stejná, tak "olova" tam musí být stejné množství, takže se ušetří jenom na separátorech, což může být tak asi těch 30% a spíš bych řekl, že ještě míň.
0
0
E_man 25.01.2017 16:34 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
84
1820
Jenže ono jde výslovně lithiové baterky.
Tady to ale stejně nevyřešíme, počkáme si.
0
0
Samotný příspěvek lze zobrazit pomocí adresy: (Velmi spolehlivé a lze se pak spolehlivě dostat k příspěvku do příslušného tematického vlákna)
Otevřít příslušné tematické vlákno a narolovat na tento příspěvek lze pomocí adresy: (Ve výjimečných případech může fungovat s problémy)
Otevřít příslušné tematické vlákno na začátku lze pomocí adresy:
Jak jsem to tak studoval, tak nejde o tloušťku, ale o 20x větší plochu elektrod ve stejném objemu a váze, a to je z hlediska uložené energie podstatný rozdíl. Jestli ale budou také explodovat 20x méně než stávající, to je otázka?
0
0
E_man 28.01.2017 05:32 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
S těmito údaji už se dá pracovat
Takže ekvivalent autobaterie 40 Ah bude mít objem 1 litr, bude vážit 4 kila a plně se nabije za hodinu.
Vše samozřejmě teoreticky, protože v praxi záleží na tom, jak "hluboko" se dá vybít, čili kolik těch dodaných Ah v ní ještě zůstane nevyužitelných. I tak to vypadá velice sympaticky hlavně proto, že se má jednat o baterie stavěné na "stálý" odběr - na rozdíl od běžných autobaterií, které jsou stavěné na velký startovací proud.
Další otázkou bude cena, u dosavadních trakčních baterií je zhruba dvojnásobkem ceny těch startovacích.
0
0
martin11 12.04.2017 15:33 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
Já myslel že to tu bude trochu konstruktivní.
Baterky HE3DA s těma moc nepočítejte, sleduji vývoj a výrobu a směřuje to na velké zásobníky pro výrovnavání sítě, zatím se dělají v kontejnerovém systému zálohy od 1MW a tak to asi zůstane. Pro maloprodej to budou bojkotovat výrobci energie, budou skupovat baterky na tvoření záloh aby nám zase mohly prodávat.
0
2
martin11 08.05.2017 19:12 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
...milý Petře ORSI...tady to konstruktivní je....
...napiš, co jsi zkusil vyrobit-zbastlit....pošli foto v příslušném vláknu....rádi uvidíme cokoliv....
...a opatrně se zeptám...co je dle tebe být |"konstruktivní"
...my tady jsme tak nějak....zajímající se o všechno....to je tedy opravdu o všechno...energie, příroda, zdraví, kutilství, cestování, kosmos....atd atd.
tak se ozvi....papapapa martin11
0
4
E_man 10.05.2017 20:54 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
84
1820
ORSI napsal(a):.... Baterky HE3DA s těma moc nepočítejte, sleduji vývoj a výrobu a směřuje to na velké zásobníky pro výrovnavání sítě, zatím se dělají v kontejnerovém systému zálohy od 1MW a tak to asi zůstane. Pro maloprodej to budou bojkotovat v
No tak to už v životě chodí, že nejdříve začínají nakupovat ti, co na to mají. To umožní rozjet výrobu, zautomatizovat jí a vyrábět levněji i pro ty, kteří mají do hlouběji do kapsy.
Horší varianta by byla, kdyby skoupili patent a nevyrábělo se vůbec.
Na jarním srazu jsem s jedním členem probíral několik různých systémů, kterými by se dala pokud možno levně čerpat voda ze studny.
Malé a šikovné systémy vyžadují tvrdošíjně přísun alespoň nějaké "placené" energie.
V přírodě to chodí obvykle tak, že všechny samo a zdarma pracující systémy jsou veliké a pracují pomalu a rozvážně. Takže pokud nám nevadí budovat něco velikého, dá se to většinou i nějak vyřešit. Konkrétně na to čerpání vody existuje systém ve zkratce popisovaný v http://www.omforum.cz/p.php?idx=1728
0
3
martin11 27.05.2017 09:02 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R