Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Elektrokolo, opravy a jak s ním zacházet
Sekce: Doplňková vlákna - Různá
   |   Rolovat dolů
Úprava kola na elektrokolo a problémy s jeho provozem a údržbou.

Psát příspěvky můžete po přihlášení

E_man    Schval. r.
01.08.2021 10:55
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 84 1820 
Před pár dni jsem levně koupil z bazaru horské kolo a objednal středový motor BAFANG BBS01, 36V, 350W s cílem zpříjemnit si (či spíše usnadnit) cestování a výlety na kole mně (již postaršímu) člověku ve sjízdném a kopcovitém terénu.

Toto vlákno slouží ke sdílení zkušenosti, provozem a řešení problémů spojených s tímto novým a jistě ekologickým tématem.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
15.08.2021 05:55
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 84 1820 
Kompresor v cestovním vybavení.
 
Včera jsme také diskutovali vhodnost elektrického kompresoru v cestovním vybavení cyklisty.
Zde je malý bateriový kompresor vážící necelý půl kila (440g). Vzhledem k uvedenému napětí 12V a kapacitě baterii 2000mAh bych si tipnul, že obsahuje 3ks Li-baterii 18650.
Cena 845Kč (včetně DPH) viz odkaz
https://www.aliexpress.com/item/1005001320634852.html
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
17.08.2021 04:15
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 84 1820 
Není baterie jako baterie
 
Testoval jsem 3ks baterií LiitoKala Lii-48S 3.7V 4800mAh typ 21700 váha 69g rozměry 70.80mm x 21.25mm viz odkaz https://www.aliexpress.com/item/4001365742383.html. Naměřená hmotnost je 68, 68, 67g.
Po vybití a druhém nabití na celkové napětí 12.7V měly jednotlivé baterie napětí 4.21V, 4.20V a 4.23V.
Vybíjel jsem je do odporu 5.6Ω ponořeném v hrnku s vodou až k poklesu na cca 8.6V po dobu 2:36hod.
Za tuto dobu jsem z nich dostal 5060mAh s celkovou energii 52Wh tj. cca 17.33Wh/1kus.
Pro moji první sestavenou baterii na elektrokole 36V/20Ah (necelých 700Wh) za cenu okolo 2500Kč parametry výborné. Ihned po objednání sice cena stoupla na něco přes 3000Kč viz odkaz https://www.aliexpress.com/item/4001365792838.html , ale i to je přijatelná cena.
Vadou na kráse je vnitřní odpor.
Všechny tří baterie v sérii vykazovaly počáteční vnitřní odpor cca 300miliΩ který v průběhu vybíjení stoupnul až přes 1000miliΩ.
Zde je vidět, že zatížit baterii 10 ampéry je čirá zhůvěřilost a pro ruční nářadí naprosto nevhodné. Plánuji je však na elektrokole spojovat 4 paralelně(4P10S - celkem 40ks), takže špičková zátěž 10A pro motor 350W určuje špičkovou zátěž cca 2.5A/1kus, což považuji za přijatelné.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Had   
24.08.2021 20:52
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1309 87 1383 
Dávám odkaz na stránky, kde autor testuje Li-Ion akumulatory 18650 a uveřejňuje sesnam padělkku s fotem do roku 2017

http://danyk.cz/test18650.html
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

nenimito   
25.08.2021 15:43
Bydliště: okolo dolni Berounky
301 19 302 
  E_man napsal(a):    Včera jsme také diskutovali vhodnost elektrického kompresoru v cestovním vybavení cyklisty. Zde je malý bateriový kompresor vážící necelý půl kila (440g). Vzhledem k uvedenému napětí 12V a kapacitě baterii 2000mAh...

Na dofouknutí stačí pumpičky, ale efektivní jsou jen ty, co mají opěrku na nohu, výklopnou rukojeť a šlahoun, aby se neutrhl ventilek při vášnivém pumpování.
https://cz.author.eu/doplnky-kola/hustilky/minihustilky/hustilka-aap-cross-lite-ua18101048
Na úplně měkké kolo je nejlepší vozit CO bombičky, než kompresor, který na 99% přestane fungovat zrovna, když to nejvíce potřebuješ. Na bombičkách není nic, co by nemohlo na 100% kdykoliv fungovat.
Něco takovýho
https://www.decathlon.cz/bombicky-co-16-g-3-ks-id_8385481.html
https://www.decathlon.cz/nastavec-co-bombicka-id_8543546.html

U "skládaných" baterií na kolo je celkem problém s úpravou proti dešti a loužím, ale i proti vyklepání nabodovaných spojů. Je s tím víc práce a času i problémů, než koupit origo baterku se zárukou. Navíc, i když do origo baterky nateče, tak z 99% odejde jen ochranná elektronika, co stojí asi do 500,-

S těmihle aliexpressovými baterkami bude tolik problémů, že vyjdou nakonec dráž než nejaká origo baterka ke středovému motoru, kterou stejně nakonec - po několika vracení se za své s nefukční 4kg baterkou a 4kg motorem navíc na kole - koupíš.
Jen zkušenosti... mám několik kol, koloběžek a i pár let přestavěné jedno starší full kolo na baterky se 180mm zdvihy.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

nenimito   
25.08.2021 16:06
Bydliště: okolo dolni Berounky
301 19 302 
K BBS 01 i 02 existují redukce na klasické pily (převodníky 4x 104BCD Shimano - rozteče děr 4x 104mm).
https://www.aliexpress.com/item/1005003182156677.html

Pro převodníky:
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-kolo_k982/kliky-a-prevodniky_k824/mtb-prevodniky_k99/#skladem=1&u-dodavatele=1&uchyceni-prevodniku=%5B%22146%22%5D&pocet-zubu=%5B%22836%22%2C%22862%22%2C%221598%22%2C%22451%22%2C%221400%22%5D

Na BBS01 je standartně 44zubů, což třeba u 9ti kolečka s největším 34zubů je na větší kopečky k ničemu.
Takže buď se musí dát 11ti kolečko s největším 45(nebo i 52, ale musí se dát 12ti rychlostní přehazka, kvůli ramínku, co to pobere) nebo zmenšit přední pilu alespoň na 36zubů, což sice sníží rychlost na rovině, ale to asi v tomhle věku není důležité.
Levnější je dát dopředu redukci a 36zubů pilu.

44zubů na pile s 11zuby vepředu umí i 45km/h po rovině s 80kadencí
36zubů na pile s 11zuby vepředu pojede tak 35km/h s 80kadencí, s 60kadencí tak 25km/h.

Já tam dal k origo ocelové pile 44zuby na BBS01 11ti kolečko s rozsahem 11-46zubů a 12ti rychlostní delší řetěz. Ono totiž 44 ku 46 je celkem dlooouhej řetěz.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

impuls   
03.11.2023 11:12

678 12 323 
Máme ELEKTRO KOLO a nejsme BOHÁČI ?!
 
Nebrat Nebrat Nebrat ,Proč ,protože nejsme tak bohatí my v důchodě abychom 250W motorek nabíjeli kW h 4 hodiny .Já to vyřešil FV ,ale co ti kteří tuto možnost nemají a nikdo jim to neřekne .To se jenom chválí ,ale skutečnost je Dáááleko jiná a o to hrozivější též plná podrazů škoda hovořit .
Moje první poznatky mimo shora uvedeného
1 špatné šroubky u baterií
2chybějící vhodný balancér pro ně (vysoká cena -to bychom neprodali)jenže baterie taky
něco stojí
3špatný SW omezená rychlost 25 km /nařízeno EU/ NA KŘIŽOVATCE nebezpečí rozjezdu když vytočíte plyn naplno (musí se nacvičit poloha ruky ,aby k omezení nedošlo
pokud SW upravíte ztatíte ZÁRUKU z toho plyne ,že bezohledný "řidič" a není jich málo
kteří neznají pravidlo z prava předjíždějí plnou čáru , neznaje blinkr a pod Vás sejme nebo se i někdy omluví
Nějaké opravy si nemohu ani představit
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
03.11.2023 19:25
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832 109 3636 
  impuls napsal(a):    Máme ELEKTRO KOLO a nejsme BOHÁČI ?! --- Nebrat Nebrat Nebrat ,Proč ,protože nejsme tak bohatí my v důchodě abychom 250W motorek nabíjeli kW h 4 hodiny .Já to vyřešil FV ,ale co ti kteří tuto možnost nemají a nikdo...

...i na toto musím reagovat...
Impulzi, proč jezdíš na kole, navíc elektro...tato kola jsou předem určena pro rekreaci...ne na přepravu, že se mě nechce jet autobusem...a navíc po velkoměstě jako je Brno...
až budeš bydlet v Horní Dolní...na samotě u lesa...pak ano...
...nerad bych tě ztratil v klubu...viz HLEDÁM...
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

impuls   
13.11.2023 13:00

678 12 323 
  martin11 napsal(a):    ...i na toto musím reagovat... Impulzi, proč jezdíš na kole, navíc elektro...tato kola jsou předem určena pro rekreaci...ne na přepravu, že se mě nechce jet autobusem...a navíc po velkoměstě jako je Brno... až...

Můj Oř je malá motorka ,ale já píšu kolo ,tu jsem si pořídil ze zdravotních důvodů a opravdu to pomohlo ,kolo pro mě skončilo (na výjezdy) .Poznatky neekonomičnosti nikdo nepíše proto i mé poznatky i v této oblasti .Nabijím Fv abych neměl smlouvu s elektrárnou jak říkám zbytečnému placení.Nedovedu si představit nabíjení auta když já mám 4 větší spotřebu než užitku .Holt nejsem tak bohatý abych tuto smlouvu prodlužoval .
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět



Psát příspěvky můžete po přihlášení

 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2024 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License