 | E_man 10.03.2017 12:21 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
|
| Poota napsal(a): Vaše disputace se mi zdá stále silněji inklinovat k odkazu z příspěvku http://www.omforum.cz/p.php?idx=12035
mám pocit, že sice každý ze své strany, nicméně jdete oba k témuž. |
V principu ano. Mně se nelíbí další zásobníky, výparníky a pod.
V případě použití dieslu je výparníkem tentýž válec, ve kterém jsme ten vzduch stlačili a ještě nám vykoná velkou část práce, čímž elektromotorem, či jiným zdrojem točivého momentu vynakládáme podstatně méně energie. Stále si musíme uvědomit, že zde nevyrábíme stlačený vzduch, ale pouze jej udržujeme stlačený ve vysokotlakém výměníkovém okruhu.
Je to totéž, jako když skočíme na velký natlakovaný balon, který nás vyhazuje zpět a my můžeme skákat třeba 3 metry vysoko.
Celý fór spočívá v tom, že z původního vzduchu třeba 0°C odebereme teplo a vytvoříme místo (horká část výměníku) s teplotou třeba 60-200°C. Diesel nám pak opouští vzduch o teplotě třeba -40..-80°C. Tento podchlazený vzduch nám v tom "obráceném stirlingu" vytvoří pomocí přeháněče tak silné tlakové rázy, že máme dost tlakového vzduchu na překonání hydraulického tlaku v té vztlakové mašině.
Kouzelné na tom je, že jak ten tlakový vzduch v té vztlakové mašině (v těch dnem vzhůru obrácených "hrncích") stoupá vzhůru, zvětšuje objem (protože směrem nahoru klesá hydraulický tlak) a vztlaková síla stoupa.
Samozřejmě můžeme to teplo ve výměníku použit přímo pro vytápění, ale využití i toho studeného (podchlazeného) vzduchu pro následný pohon elektroagregátu přes tu vztlakovou mašinu mi připadá prostě kouzelný. |
|