| E_man 19.03.2017 18:01 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
|
| Ilem napsal(a): ...že vzduch zahřátý stlačením v dieslovém motru pošleš výfukovým ventilem dál, tam jej ochladíš, pak ho necháš expandovat, čímž se ještě více ochladí a sacím ventilem jej naženeš znovu do motoru. Co ti uniko, je to, že ve chv |
Zatím jen názor. ale myslím že už zde děláš v chybu ve "virtuální animaci". Já ten stlačený plyn (přehnaný přes vysokotlaký výměník - tedy ochlazený o pár desítek °C) nechci pustit do výfukového potrubí, ale do válce dieselu kde mi vykoná práci při snížení svého tlaku (při zpětném pohybu pístu kdy se zvětšuje objem ve válci). Teprve tady se sníží teplota a takto značně podchlazený plyn je "přesunut" (nechci použit výraz "vytlačen") do výfukového potrubí.
Samozřejmě, že ten vysokotlaký plyn mi na pístu při jeho zpětném pohybu vykoná práci a ochladí se. Díky setrvačné hmotě klikovky, pístů a třeba i rotoru elektromotoru, kterým to budu pohánět překonám i podtlak, který mi na chvíli ve válci při zpětném pohybu vznikne.
Tím chci říci, že v žádném případě neexpanduji plyn do výfukového potrubí!!! ale do válce. |
|