 | Píďalka 07.12.2017 18:56 Bydliště: ČR
|
| E_man napsal(a): Otáčky sice jsou úměrné frekvenci, ale frekvenci výkon motoru neřídíš (ne že nemůžeš, ale je to jiná kategorie problému). Výkon motoru je přímo úměrný (jen do povolené meze) zátěžovému momentu a tedy příkonu.
... |
Nazdar Emane.
Souhlas.
Je to stejné jako u spalovacího motoru. Jedeš po rovině a překonáváš ve 130km/h pouze valivý odpor gum, vnitřní tření motoru a převodů a odpor vzduchu. Přijde kopeček, a jen abys udržel rychlost, dupeš po plynu. Při danných otáčkách a HP jak nás učí fyzika, zvyšuješ krut přidáním paliva.
No a zpětně k elektromotorům, stejně tak se zvětšující se zátěží se zvyšují Ampéry, anžto Volty jsou cca konstantní. Zvyšuješ krut abys udržel otáčky.
Ani v jednom případě se však nevyhneš tomu, že:
"WIKI: Točivý moment u spalovacích motorů
Točivý moment je spolu s výkonem a maximálními otáčkami za minutu důležitým parametrem spalovacích motorů (týká se ale všech rotačních pohonných systémů, tedy všech točivých motorů všech typů a možných konstrukčních provedení)."
S laskavým pozdravem, Píďalka. |
|