Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Příspěvek umístěný v tematickém vlákně:    Využití příkonu indukčních strojů   (str. 6)
 
Píďalka   
07.12.2017 18:56
Bydliště: ČR
1379 447 1792 
  E_man napsal(a):    Otáčky sice jsou úměrné frekvenci, ale frekvenci výkon motoru neřídíš (ne že nemůžeš, ale je to jiná kategorie problému). Výkon motoru je přímo úměrný (jen do povolené meze) zátěžovému momentu a tedy příkonu. ...

Nazdar Emane.

Souhlas.

Je to stejné jako u spalovacího motoru. Jedeš po rovině a překonáváš ve 130km/h pouze valivý odpor gum, vnitřní tření motoru a převodů a odpor vzduchu. Přijde kopeček, a jen abys udržel rychlost, dupeš po plynu. Při danných otáčkách a HP jak nás učí fyzika, zvyšuješ krut přidáním paliva.

No a zpětně k elektromotorům, stejně tak se zvětšující se zátěží se zvyšují Ampéry, anžto Volty jsou cca konstantní. Zvyšuješ krut abys udržel otáčky.

Ani v jednom případě se však nevyhneš tomu, že:

"WIKI: Točivý moment u spalovacích motorů

Točivý moment je spolu s výkonem a maximálními otáčkami za minutu důležitým parametrem spalovacích motorů (týká se ale všech rotačních pohonných systémů, tedy všech točivých motorů všech typů a možných konstrukčních provedení)."

S laskavým pozdravem, Píďalka.
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasyOznačit příspěvek
  Přejít na příspěvek do vlákna      

 
 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2025 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License