| cimirek 17.06.2018 19:24 Bydliště: Střední Čechy
|
| Jiřka napsal(a): No, nejdřív asi šejky raní mrtvice, že maj po legraci.. ...
http://www.forbes.cz/ali-vs-frazier-cesko-vs-rusko-dalsi-sou...
https://www.youtube.com/watch?v=LSxPkyZOU7E |
No to je pěkné, že je snaha prosazovat "rádoby" ekologické trendy do dopravy, ALE...
mám k tomu pár "kacířských" poznámek.
Málo, nebo spíš vůbec se nemluví o tom, kde a z čeho se ta el. energie získá.
To potažmo platí i pro vodík, protože ten se vyrábí elektrolýzou. Pokud se mýlím, opravte mě.
No a v současné době známe pouze elektrárny na fosilní paliva, nebo jádro. Vítr, voda, slunce je jen "kapka v moři".
Fosilní paliva se předpokládá, že dojdou a jádro nechceme (je nebezpečné). Tak že CO?
Při masívním rozšíření, nebo úplné náhradě za elektro či vodíkomobily, bude třeba stavět nové a výkonnější elektrárny. Ty současné (alespoň v ČR) už většinou nemají do "penze" daleko.
U fosilních elektráren se zvýšená výroba a znečištění s tím spojené přesune do určité lokality, ale spaliny se rozptýlí stejně na zbytek území. Pravda je, že to bude více rozředěné a v podstatě to odlehčí hlavně velkým aglomeracím.
U jádra bude zase problém s vyhořelým palivem a pod.
No zkrátka není to tak jednoduché a výhodné, jak se může na první pohled jevit.
Obě verze elektro či vodíkomobilů, ale taky nebudou tak ekologické jak se může jevit. Složitější zařízení, častější výměna klíčových komponent. To se musí vyrobit, získat na to suroviny a energii.
Navíc přenos elektrorozvodné soustavy taky není bezeztrátový a docela by mě zajímalo, jestli je toto nějak rozumě propočítané, co vychází výhodněji.
Takže ??? Asi jediné rozumné řešení je neplýtvat, šetřit, méně jezdit a co nejméně převážet materiál i zboží, co nejvíce vyrábět v místech, nebo alespoň blízkém okolí největší spotřeby. Tím se omezí i nutné cestování za prací a pod. Když převážet, tak po železnici, po vodě ....
To je ale asi sci-fi - tuším. |
|