| Poota 25.09.2018 18:59 Bydliště: Praha
|
| Zvolna se začínám zanášet myšlénkou, že Z-motor není jedinou možnou cestou, jak efektivně využít pohyblivou desku místo pístu.
Stirling v modifikaci Alfa má několik cenných výhod, které by se zřejmě také daly využít.
Namátkou uvedu, že u ní mají obě ojnice společný klikový čep, což je velice milé zjednodušení konstrukce.
Další neméně milou a zjednodušující vlastností je to, že neobsahuje přeháněč takže odpadá nutnost řešit jeho pohybování - funkci přeháněče nahrazují oba písty či pohyblivé desky.
Za nevýhodu modifikace Alfa považuji nepříjemně dlouhý přepouštěcí kanál a také regenerátor, což obojí představuje mrtvý prostor snižující výkon.
Což o to, regenerátor stejně chci nahradit dvojicí ventilů, čímž se jaksi obloukem dostávám k původní Ericssonově konstrukci, která byla tak nějak smetena výrobně jednodušší konstrukcí páně Stirlingovou, takže se nezachoval ani jediný exemplář Ericssonova motoru a není vůbec jisté, zda byl kdy vyroben.
Vzhledem k tomu, že pohyblivé desky jsou kvůli těsnění ovládány "zvenku", tak není vůbec nutné aby byl přepouštěcí kanál tak dlouhý - čili nové konstrukci tím pádem už v cestě nic vážnějšího nestojí |
|