E_man 27.12.2017 17:47 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
84
1820
Ono je to pro ty, aby nezlobili.
Pootuv Stirling se mi zda být smysluplnější.
0
0
martin11 27.12.2017 18:34 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
E_man napsal(a):Ono je to pro ty, aby nezlobili.
Pootuv Stirling se mi zda být smysluplnější.
...no to určitě, ale představ si, že mám osmiletýho vnuka a od mládí je třeba mladý stromek ohýbat...nežli by seděl u kompu a mydlil tam nesmyslné hry, tak hledám, čím ho "nakrmím"...a tohle je úžasnej nápad....z odpadu a funkční....jsem zvědav, jestli se nám to podaří....
0
0
E_man 27.12.2017 18:50 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
84
1820
Proti tomu žádný dišputát.
Já jich mám 8 od 9 dolů ale ten vodopád otázek jsem ještě nezažil.
Svoji "parketu" v jejich vývoji teprve hledám.
0
0
Poota 27.12.2017 20:33 Bydliště: Praha
9084
603
7585
E_man napsal(a):Pootuv Stirling se mi zda být smysluplnější.
Což o to, to mně taky - jenomže výroba se v mých podmínkách zatraceně vleče.
Rozpracovaný mám Stirling s ventily místo regenerátoru, hotový je zatím jenom přeháněč s ventily, dalo by se říct, že srdce celého motoru. Teoreticky je už vyřešená celková koncepce s docela žertovnými ojnicemi, připravený je alternátor se setrvačníkem.
Na parostirling mám zatím přichystanou většinu materiálu - jenže i jiné aktivity mi pohlcují potřebné člověkohodiny.
Moc psů zajícova smrt!
0
0
E_man 27.12.2017 20:35 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
84
1820
Aneb nejde sedět současně na dvou židlích (jako obr Koloděj).
0
0
Adam 05.02.2018 02:24 Bydliště: Praha
5809
563
5852
Narazil jsem na nějaká videa s docela povedenými Stirlingy.
Zvolna se začínám zanášet myšlénkou, že Z-motor není jedinou možnou cestou, jak efektivně využít pohyblivou desku místo pístu.
Stirling v modifikaci Alfa má několik cenných výhod, které by se zřejmě také daly využít.
Namátkou uvedu, že u ní mají obě ojnice společný klikový čep, což je velice milé zjednodušení konstrukce.
Další neméně milou a zjednodušující vlastností je to, že neobsahuje přeháněč takže odpadá nutnost řešit jeho pohybování - funkci přeháněče nahrazují oba písty či pohyblivé desky.
Za nevýhodu modifikace Alfa považuji nepříjemně dlouhý přepouštěcí kanál a také regenerátor, což obojí představuje mrtvý prostor snižující výkon.
Což o to, regenerátor stejně chci nahradit dvojicí ventilů, čímž se jaksi obloukem dostávám k původní Ericssonově konstrukci, která byla tak nějak smetena výrobně jednodušší konstrukcí páně Stirlingovou, takže se nezachoval ani jediný exemplář Ericssonova motoru a není vůbec jisté, zda byl kdy vyroben.
Vzhledem k tomu, že pohyblivé desky jsou kvůli těsnění ovládány "zvenku", tak není vůbec nutné aby byl přepouštěcí kanál tak dlouhý - čili nové konstrukci tím pádem už v cestě nic vážnějšího nestojí
0
2
Poota 14.10.2018 19:55 Bydliště: Praha
9084
603
7585
Poota napsal(a):... regenerátor stejně chci nahradit dvojicí ventilů, ...
Když už jsem v tom zjednodušování ...
... regenerátor se dá nahradit jedním obousměrným ventilem otevíraným dvakrát v každém cyklu ...
a když už to má být "moderní" ...
... ovládaným desmodromickým rozvodem ...
0
0
martin11 15.10.2018 08:50 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
Poota napsal(a):Když už jsem v tom zjednodušování ...
... regenerátor se dá nahradit jedním obousměrným ventilem otevíraným dvakrát v každém cyklu ...
a když už to má být "moderní" ...
... ovládaným desmodromickým...
...protože jsem nevěděl, co je "desmo"...
...tak pro všechny neznalé...vysvětlení zde...
Je to už strašné dávno, co jsem jezdil u Vojenských staveb. Měli jsme také těžké americké stroje "Michigan" a ty měly také nějaký takový "emerický" rozvod. Občas se potkám s mechanikem, který tenkrát na tom pracoval, tak se ho nezapomenu zeptat, ale myslím že to byl také tento způsob.
Měli jsme tam různé stroje, byl tam taky těžký stroj s dieselem dvoutaktem...
0
1
Poota 15.11.2018 23:11 Bydliště: Praha
9084
603
7585
Občas se ještě najde někdo kdo je ochoten vymyslet a taky realizovat něco nového - takže Stirling tak trochu jinak
E_man 16.11.2018 06:46 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
84
1820
V čase 1:03 tam probleskla myšlenka i mého "hvězdného" stirlinga s rotačním přeháněčem. Zatím se zdá že jsem jedinej, kdo se o její realizací pokouší, přestože tuto myšlenku považuju za nejúčinnější variantu mezi všemi stirlingy.
0
0
Poota 16.11.2018 11:10 Bydliště: Praha
9084
603
7585
E_man napsal(a):... tuto myšlenku považuju za nejúčinnější variantu mezi všemi stirlingy.
Každý z nás má svého favorita
Ten můj je prostý Stirling v Alfa variantě tak jaksi "naruby", čímž je docíleno větších teplosměnných ploch a zároveň i relativně snadné výroby v celkem libovolné velikosti.
Mou hlavní snahou je docílit chodu i při co nejmenším tepelném rozdílu, protože to je právě ta energie, které je k dispozici dostatek i zadarmo.
0
1
E_man 16.11.2018 11:24 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
84
1820
Poota napsal(a):Každý z nás má svého favorita
...….
Mou hlavní snahou je docílit chodu i při co nejmenším tepelném rozdílu, protože to je právě ta energie, které je k dispozici dostatek i zadarmo.
S tím nemohu jinak, než souhlasit.
V té mé variantě mohu při stejném objemu zástavby dosáhnout několikanásobně větší teplosměnné plochy proti tvé při vyšších otáčkách i větší plochy pracovních pístů.
Cesta je však zatím neprošlapaná.
0
0
Poota 16.11.2018 13:29 Bydliště: Praha
9084
603
7585
E_man napsal(a):Cesta je však zatím neprošlapaná.
Teoreticky už to mám hotové a doufám že tak někdy začátkem příštího roku bych už mohl začít tu svoji cestu zvolna prošlapávat i prakticky - a teprvá "hin se hukáže" ...
0
2
Poota 29.03.2019 23:32 Bydliště: Praha
9084
603
7585
K Ericssonovu motoru ještě několik informací:
vyroben a používán skutečně byl - zobrazeného typu bylo údajně vyrobeno kolem dvou tisíc kusů.
Zvnějšku není příliš patrné čím se liší od Stirlinga, protože rozdíl je hlavně uvnitř, což je dobře vidět na videu v odkazu
Ericssonův motor (Dostupné jen pro přihlášené uživatele)
Obrázky není povoleno jakkoli šířit bez souhlasu jejich autora, a to ani v jakékoli upravené formě
0
1
Poota 29.03.2019 23:58 Bydliště: Praha
9084
603
7585
A ještě jeden drobný "chyták" - motory Stirlingova systému vyráběla i firma Rider-Ericsson a to ve více typech i velikostech, převážně jako vodní pumpy.
Vzhledem k tomu, že míním vyrobit tepelný motor s vnějším spalováním a s ventilovým rozvodem, tak se můžu rozhodnout buď pro Stirlingův nebo Ericssonův tepelný cyklus, případně mohu relativně snadno vyzkoušet oba a rozhodnout se pro ten který bude výhodnější.
Osobně předpokládám, že jako nejvýhodnější se nakonec ukáže jakási kombinace či hybrid někde kolem pomezí obou cyklů - ale pochopitelně se můžu taky mýlit.