 | Adam 30.01.2016 21:35 Bydliště: Praha
|
| Líbí se mi, jak nakonec od striktních (nebo sktriktně podaných) vyjádřeních o tom, jestli je vzdělaní něco dobrého či špatného, vyvíjíte diskuzi k určitému závěru kompromisem.
Jako bývalý žák, jako bývalý kantor a jako aktuální otec si myslím, že značnou většinu klasického školského vzdělání lze považovat za obecně přínosnou. A to především kvůli tomu, že dotyčnému rozšiřuje obzory poměrně dost do široka. Co se ve škole nestihne, nebo na co školský systém zapomíná, nechť ho v tomto vedou rodiče. Pomohou mu informace přefiltrovat, doplnit, upřesnit. Ve školském systému jsou nakonec vyloženě špatné jen některé drobnější fáze či oblasti, které velmi neprospěšně žákovi podsouvají špatné způsoby uvažování. (Rádoby logické a rádoby racionální úvahy, které odrazují od "očí otevřených" - podobně jako přístup skupiny Sysifos apod.) Ale nucení dogmat většinou přichází až ve fázi, kdy už nejde úplně o děti a opět je na rodičích, aby pomohli tyhle tendence školství ohlídat a své náctileté "dítko" upozornit na to, ať to nebere až tak doslova. |
|