Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Příspěvek umístěný v tematickém vlákně:    Bez přípojky   (str. 3)
 
Adam   
30.01.2016 21:35
Bydliště: Praha
6313 581 6084 
Líbí se mi, jak nakonec od striktních (nebo sktriktně podaných) vyjádřeních o tom, jestli je vzdělaní něco dobrého či špatného, vyvíjíte diskuzi k určitému závěru kompromisem.

Jako bývalý žák, jako bývalý kantor a jako aktuální otec si myslím, že značnou většinu klasického školského vzdělání lze považovat za obecně přínosnou. A to především kvůli tomu, že dotyčnému rozšiřuje obzory poměrně dost do široka. Co se ve škole nestihne, nebo na co školský systém zapomíná, nechť ho v tomto vedou rodiče. Pomohou mu informace přefiltrovat, doplnit, upřesnit. Ve školském systému jsou nakonec vyloženě špatné jen některé drobnější fáze či oblasti, které velmi neprospěšně žákovi podsouvají špatné způsoby uvažování. (Rádoby logické a rádoby racionální úvahy, které odrazují od "očí otevřených" - podobně jako přístup skupiny Sysifos apod.) Ale nucení dogmat většinou přichází až ve fázi, kdy už nejde úplně o děti a opět je na rodičích, aby pomohli tyhle tendence školství ohlídat a své náctileté "dítko" upozornit na to, ať to nebere až tak doslova.
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasyOznačit příspěvek
  Přejít na příspěvek do vlákna      

 
 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2025 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License