 | Adam 17.08.2016 08:28 Bydliště: Praha
|
| Sám poniklovaný magnet nemá menší sílu přítahu/odpuzu oproti lakovanému. Spíše naopak, poniklovaný magnet může navenek vykazovat pole mírně silnější oproti lakovanému. Problém není v tom, jakou ochrannou vrstvu magnet má, ale v tom, jaké druhotné jevy se pak v té ochranné vrstvě odehrávají. A jde vyloženě jen o případy, kdy jsou magnety navzájem v pohybu. V niklové ochraně se při vzájemném pohybu magnetů indukují proudy vytvářející vlastní pole, které se je vždy "vzdorovité" a v daném mechanizmu působí brzdně. V lakované ochranné vrstvě k indukování těchto proudů nedochází a tak se přídavné brždění nekoná. Jenže, jak jsem zmínil, zásadní je, s jakou vzájemnou rychlostí magnety pracují. Pokud nejde vyloženě o nějaký superrychlý mechanizmus, indukované proudy mohou být dost malé a jejich přítomnost ani nepoznáte.
Při skládání magnetů mají lakované kusy nevýhodu. Výsledné pole štosu se sice skládá úplně stejným způsobem jako poniklované (nebo kterékoliv jiné), ale lakované vrstvy představují pro magnetizmus jakési mezery, přes které se pole znatelně hůře vede (oproti feromagnetickému niklu). Výsledné pole tedy může být slabší než pole poskládané z úplně stejně velikých poniklovaných magnetů. S niklem (nebo s jiným feromagnetikem) se jednotlivá pole magnetů navzájem "propojují" mnohem snáze. |
|