Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Baterie a další způsoby uchovávání energie     (str. 10 z 13)
Sekce: Elektro, stroje, dílna, výroba
   |   Rolovat dolů
  Str.: 1, ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  

Psát příspěvky můžete po přihlášení

Poslední příspěvek z předchozí strany:
E_man  4ks článků + USB-nabíječka (4ks současně) cca 14USD. Odkaz už přestal fungovat!

E_man    Schval. r.
04.04.2021 07:19
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 85 1825 
Tady je práce nadšence (v angličtině), který zde testuje a porovnává Li-ion baterie typu 18650 několika světových výrobců s čínskými bateriemi téhož typu.
Video je užitečné hlavně pro ty, kteří uvažují nad vlastnoručně sestavenými bateriemi pro elektrokolo.
Držte si klobouk, jízda začíná
https://www.youtube.com/watch?v=qMZuHMlRw_0
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
10.04.2021 15:05
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 85 1825 
Test další USB nabíjecí 9V Lithium Polymer Battery 9800mAh značka JUNGLA (China).
Po nabití na 9.06V se zátěží 100Ω.
Šlo první test baterie po prvním dobití.
Naměřená energie 1.54Wh
Naměřená proudová kapacita 172mAh

Hrůza, 172mAh proti inzerované kapacitě 9800mAh!!!
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
30.04.2021 15:42
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 85 1825 
Test 26650 LELS 5000mAh Li-50B
 
Předevčírem dorazily další dvě baterie Li-Ion 3.7V Made in Čajna.
Typ baterie (akumulátoru) 26650 LELS 5000mAh, váha 92g rozměry 26 x 70mm.
Po dobití obou na napětí 4.15V v nabíječce určené pro typ 18650 zapojeny do série (8.31V) a testovány vybíjením do odporu 5.6Ω.

Doba testu 8.31V/5.4V byla 4:08hod
Naměřená kapacita cca 5100mAh!!!
Naměřená energie cca 36Wh tj 18Wh/1baterii.

Cena 183Kč/2ks Viz odkaz https://www.aliexpress.com/item/1005001602502558.html
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

impuls   
10.05.2021 07:06

756 12 339 
Pájení nebo bodování ...a jiné -moje poznatky....nedokončené.
 
Velká móda baterie ,tak jsem jednu vykuchal v domění jak je citlivá na pájení aj nesmysly na You tube .Vyrobené bodovačky ,nastavitelné časy ,různé hroty a tak bych mohl pokračovat v nekonečném nesmyslném -propojování baterií .Zkoušel jsem pájet s Acipirinem a žádný problém ,úplný výsledek mnohem přijatelnější nejen co se týká Y ,ale i provedeného spoje (nezahřeje se na nějakou nebezpečnou teplotu a při rozdělání jsem zjistil ,že by muselo být jó prohřátí které by mohlo nějak byterii poškodit .Při znalosti pájení s 100 W pájkou (z dob totality)+ starého silnějšího Cu drátu (2,5 mm ) není co řeššit .To ,že někdo naboduje a pak cínem zalívá spoj je nepochopitelný postup ,protože cín neproteče a spoj bodům nepomůže .Mám dojem ,že jde o klasický podvod na lidi ze stran výrobců ,aby se co nejdříve baterie zničila ,protože v běžných strojích tyto rychle odcházejí i kdyby jste je dobíjely co nejvíc opatrně .Proto byly amatéry vloženy ochrany nejenom pro nabíjení (z číny )aj aby nové baterie vydržely .Nejnovější pokusy o uchování (neletování jsou o osvědčených držácích jak to bývá u rádií aj zařízeních .Pro větší Y letování snadnější a hlavně trvalejší ,co se týká propálených bodů + následné procínování -jsem na pochybách . Konstrukce není uprostřed C ,ale prášek zavinutý přes papír s Cu na druhé straně o nějakém kontaktu nelze hovořit . Takže nejde jen o vysichání ,ale i tuto záležitost nedořešení .Co se týká "nabíječů "hrůza děs ,používaná KURVÍTKA( promiňte mi ten výraz ,ale tak mi to bylo řečeno odborníkem který pouze po zkušenostech vyměňuje tyto nepodarky v záruce .Co nastane po záruce je otázkou kupujícího (většinou ) .No abych nebyl takovým pesimistou jsou již lidé kteří tyto zdroje vybaví různými doplňky ochrany takže jedeme dál -holt bude další obor -jak a čím zamezit shora uvedenému .Co se týká samotné baterie ,asi dlouho nevydrží i náplň neboť ta vysichá nebo přestane jeden z kontaktů takže další neodstranitelná závada ,jelikož zdroj toto nevyhodnotí a následné dobíjení jej poškodí .Holt výrobce nemá zájem o "spolehlivost ",ale prodejnost ,toto si nechejte raději pro sebe a pomlčte .Ti amatéři odstraní nejeden problém a pak dojde na kvalitnější (doufejme ) i BATERIE BEZ SPEŠL PLÍŠKŮ na bodování .Pak ještě následný elektronický obvod vykazuje NEPODAROK takže makejte vy co chcete vydělat nějakou tu korunku . já to řeším přímým drátem ze zdroje a baterie + další shromažďuji poznatky jak určitým K .....předcházet a protože jsem EMERITNÍ nechám na mladších a zkušenějších ať si mohou nepracně dobře vydělat bez HLUPÁKŮ neznalých obor jak jsem to mnohokrát musel zažít ve svém "pracovním " a nejenom v něm -úsilí .Výsledek PŘEŽIL JSEM .
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Merlin   
13.05.2021 22:42
Bydliště: Blava
42 69 
Neni bodovani, jako bodovani.
Problem je, ze kdyz bodovacka, nefunguje jako bodovacka, tak hrozi vybuch clanku stejne, jako pri neopatrnem letovani.
Ja se nebranim ani letovani clanku, ale lepsi je bodovani.
Pro niklove pasky, nebo dokonce Cu, pasky ale nelze pouzivat bodovani stridavym proudem, ale pouze stejnosmerne, bud kondenzatorove, nebo z diodovym usmernovacem.

Problem bodovani, ale spociva i v tom, ze opakovatelny bodovany spoj, pokus jsou hroty z ciste medi, dela problem. Problem spociva v tom, ze se do medenych hrotu, difunduje nikl, ktery vytvari odporovou slitinu, neco jako aplaka, ktera pak zpusobuje nekonzistentni bodovany spoj.
Hroty se musi neustale zabrusovat a cistit,
tomuto se da predchazet pouzitim specialni slitiny medi a zirkonu, takzvany zirkoniovy bronz, nebo beryloveho bronzu, nebo treba fosforoveho bronzu.
Takoveto hroty se uz nenatahuji niklem.
Je ale velky problem, sehnat zirkonovy bronz v podobe svarovaciho pridavneho dratu. Berylovy bronz temer vubec a fosforovy bronz jen nahodou, ze stareho tekegrafniho vedeni, nebo starych rozvodu vzdusnych vedeni elekrickych.

Pri letovani clanku, zase hrozi, ze prechodovy odpor pajeneho mista, bude vetsi, takze pri zatezi se clanek bude vice zahrivat v miste pajenem.
Pajeni musi byt provedeno peclive a nesmi tam byt moc te pajky.
idelani na zapajeni a propojovani clanku, je pouzit vytahnutou puncosku postribreneho opletu kabelu RG400 a pod.
Tato puncoska umoznuje opravdu dokonale vodivy spoj, da se pritlacit hrotem pajecky na kalisek clanku a neni tam velka dilatace vyplnena eutektickou slitinou pajky.
Problem je, ze i pri pajeni, je dobre mit na zreteli, zejmena u + kontaktu, ze pokud nei chranen samolepicim "koleckem" + clanku, velmi snadno, dojde ktomu, ze rozehraty vodic, se protavi pres okraj smrtovaci folie na clanku a falcovany okraj z izolaci, se dotkne + a je vyskratovano a na pruser zadelano.
...........
Dalsi problem clanku typu LiIon, pouzdrenych v ocelovem kalisku je ten, ze kdyz se najde clanek vybity pod minimalni napeti, nebo na nulu, da se sice "probudit" impulzem, nebo kratkym proudovym ozivovacim dotekem, nasledne nabit, ale hrozi tam stejne pruser.
Pruser je jakysi krpanik, ktery roste kdesi uvnitr kokonu mezi sepracni vrstvou a ceka na svou prilezitost.
Po nabiti a nekolika cyklech, zejmena pri nabijeni, se muze stat, ze clanek z niceho nic exploduje. Nepomuze ani plynova pojistka odpojovaci v +kontaktu, ponevac se jedna o vnitrni skrat a clanek z oblibou nevyfuci, ale bouchne.
Na toto je dobre myslet, zejmena pri pouzivani celovky a rucnich baterek.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

impuls   
13.05.2021 23:40

756 12 339 
Je dobré psát ,ale lepší vykuchat a s delšími zkouškami popisovat
 
V minulém pojednání jsem se snažil popisovat silnější baterie okolo 4V kde buď je nebo není napětí a chceme vyměnit pár článků (ne celou sadu .pak bychom museli připojit čínské hlídače na stav jednotlivých baterí což je velká výhoda .zahradní a dílenské stroje ji postrádají .Letování s Acilpirinem pokud umíme pájet nikdy neprohřeje dál než pájený spoj o kritickou hodnotu aby došlo k odpálení .Za nedopsaný izolační kroužek děkuji ,ale není mi jasné jak a čím bodovací spoj vyzkoušet . Moje zkušenosti (několikaleté s možnými i nemožnými pastami) skončila až s A ....nem nehledě na jeho pozdější neagresivnost .Možná se načichám a prskám ,ale vím ,že nic nenaruším ,proto jsem i vykuchal s demontáží baterii i se závažnými nedostatky kontaktů které zvětša zapřičiní její nefunkčnost (0 ,V napětí ) pak je třeba zvolit stejnou kapacitu všech a modlit se za výdrž " kontaktů " s + i - částí.Musí se brát jmenovitý Y při plném zatížení nebo ještě lepší -zakousnutí nebo neočekávané zátěži (krátkodobé).Při tomto se nejvíce odvaří jeden z článků neboť dodávaná případná "elektronika" selže a proto je nutné ji zcela nahradit jinou -jednodušší ,ale vyzkoušenou . Nač mi je taková elektronika -brzda ,když nevypne !!!????
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

minsc   
02.06.2021 21:09
Bydliště: Příbram
654 51 704 
Tak tohle sem nemůžu nedat:

https://ekonomickydenik.cz/kde-jsou-baterie-he3da-ani-8-mesicu-po-dokonceni-zavodu-je-nelze-sehnat/

https://www.youtube.com/watch?v=o01NpxlEagM

Pokud dokoukáte video až dokonce, zjistíte že je tam reklama na fórum
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Pafixa    Schval. r.
03.06.2021 21:21
Bydliště: Masada
2447 138 2251 
  minsc napsal(a):    Tak tohle sem nemůžu nedat: https://ekonomickydenik.cz/kde-jsou-baterie-he3da-ani-8-mesi... https://www.youtube.com/watch?v=o01NpxlEagM Pokud dokoukáte video až dokonce, zjistíte že je tam reklama...

Skvělé, autor tě cituje...a dává za pravdu.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
04.06.2021 12:51
Bydliště: Praha
6313 581 6083 
  minsc napsal(a):    ... Pokud dokoukáte video až dokonce, zjistíte že je tam reklama na fórum


 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

minsc   
13.06.2021 09:53
Bydliště: Příbram
654 51 704 
Na nedemokratické platformě youtube (jelikož mělo jen pár shlédnutí, na čí popud to asi bylo...) bylo video smazáno, nicméně se jede dál:
https://ekonomickydenik.cz/slaba-mista-baterii-he3da-technologie-pristup-k-investorum-i-minulost-zakladatelu/

https://www.bitchute.com/channel/ondrej-skoda/
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Adam   
18.06.2021 21:54
Bydliště: Praha
6313 581 6083 
Test li-ion 9V baterie s označením M-STAR 2800 mAh
 
Zde budu hodně stručný - baterie z AliEx., obsahující li-ion článek a řídicí obvod
s označením "M-STAR 9V 2800mAh" je prakticky úplně stejný shit jako mnou nedávno testovaná baterie "SHSEJA 1180mAh". Reálná kapacita kolem 160 mAh, takže pod klasickými NiMH 9V články.
Možná i stejný výrobek uvnitř, jen jiný přebal.
 
Přílohy jsou dostupné pouze pro přihlášené uživatele     |     Přihlásit     |     Registrovat 
 
Li-ion 9V baterie SHSEJA a M-STAR
Li-ion 9V baterie SHSEJA a M-STAR
(Dostupné jen pro přihlášené uživatele) 
 
Obrázky není povoleno jakkoli šířit bez souhlasu jejich autora, a to ani v jakékoli upravené formě
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

ourel   
08.07.2021 20:23
Bydliště: Praha
717 80 1179 
V Indii chystají hliníkové baterie, které tu před nedávnem zmínil Martin...

https://elektrickevozy.cz/clanky/indie-chce-nahradit-benzin-a-soucasne-li-ion-baterie-za-neco-jeste-lepsiho
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

E_man    Schval. r.
18.07.2021 20:16
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 85 1825 
Další test Li-ion Liitokala HG2 18650 3000mAh HNĚDÁ.
Dvě baterie v sérii, po vybití (na 5.4V) opět plně nabité na cca 4.2V (8.35V v sérii).
Vybíjené do odporu 5.6Ω.
Naměřená kapacita do poklesu na 5.4V je 2800mAh.
Jedná baterie má větší kapacitu (odhadem okolo 3000mAh), ale kvůli druhé, která má menší kapacitu (odhadem okolo 2600mAh) nemohla být první plně změřená, protože USB tester neumožňuje měřit pouze 1 baterii (pod 4V).
Při váze 47g/kus jde o poměrně dobré baterie za dobrou cenu značně převyšující vlastnosti stejných typů použitých v různém ručním nářadí (měřil jsem u dvou aku-vrtaček, tam mají přibližně poloviční kapacitu).
Při dvou kusech je cena okolo 150Kč/kus (včetně dopravy) viz https://www.aliexpress.com/item/32821524948.html

Ještě lepší se zdá byt typ 21700 LiitoKala Lii-48S 3.7V 4800mAh viz https://www.aliexpress.com/item/4001365742383.html
Neodolal jsem a hned jsem 3ks objednal a změřím.
Při váze cca 70g, kapacitě 4800mAh a ceně 121Kč/kus to jsou parametry víc než vynikající.
Počítám však, že to bude spíše kapacita okolo 4000mAh, což by stále bylo pro elektrokolo velmi dobré.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Merlin   
20.07.2021 07:52
Bydliště: Blava
42 69 
Pamatujte si jednu vec, je to temer axiom.
Levne clanky 18650, ktere se dodavaji jako ruzne "fire" prebalovane a prodavane v ruznych cinskych obchodech, jsou ruzne clanky, ruzne kvality, obvykle vyrazene z vyroby, pro spatne parametry, castokrat z velikou nadsazkou skutecne kapacity.
Nektere clanky jsou naprosty odpad, nektere serie, kdyz ma clovek stesti, se objevi ve velmi dobre kvalite, ale porat je to kocka v pytli.
Tyto clanky pochazi z obdobi "notebookoveho" mnohe maji dobrou kapacitu, ale jsou jiz hodne stare a maji castokrat veliky vnitrni odpor.
Na vysokoproude aplikace se absolutne nehodi.
Doba notebooku, ktere pouzivali clanky 18650, je jiz pryc.

Pozdeji, se jiz zacali objevovat "fire clanky" i z vybehu elektromobilu, ale nelze je bez mereni rozeznavat a je nutno se mit na pozoru.
.............
Renomovane clanky, jako treba Sony VTC5, VTC6, LG HG2, HE2, nebo samsung INR, atd..
Zejmena od distributora litokala, nebo pripadne od jinych, ale vyzkousenych prodejcu, jsou take odpad, ale velice kvalitni.
Pozor take na aliexpress, objevuji se casto i fake, zejmena u zadanyc clanku, HG2, VTC6, INR25R..
To je bohuzel casty omyl, ze levne clanky ofejkovane a prebalene, od neznamemeho prodejce, budou opravdu skutecne clanky deklarovane.
Zase naopak, clanky vybrate z baterie budouciho elektromobilu, nebo podobneho, deklarovane jako refubrished, obvykle jsou prave a skutecne originalni clanky, akorat to ma sve nevyhody.. vid poznamka nize.
............
Dobri prodejci, jako treba Nkon.nl se netaji tim, ze je to odpad a prodavaji i refubrished, tedy clanky vyndane z jiz seskladanych baterii.
Proc je to vlastne odpad?
Ponevac vsechny vysokovykonne clanky, ktere se objevuji za priznivou cenu, jsou vyrazene clanky z vyroby elektromobilnich baterii.
To ale neznamena, ze sou spatne, nebo uplne na houby.
Problem je, ze malokdo si uvedomuje, co znamena vyroba baterii pro elektromobily.
Vyrobci baterii, dodavaji prakticky desetitisicove serie clanku, mozna jednou i milionove serie, ktere se pred seskladanim a zapojenim do baterie z jednotlivych clanku, musi promerit, nektere dokonce i cyklovat.
Pokud nektere clanky z nejake serie vyroby, nemaji v dostatecnem poctu vyrobci na sklade, prakticky okamzite jdou tyto clanky na prodej, za srandovni cenu.
To ale neznamena, ze sou tyto clanky spatne, vadne, nebo poskozene, pouze to, ze nevesli do nejake serie vyroby.
Pokud by tyto clanky musel vyrobce odesilat na recyklaci (ktera se prakticky dodnes nedela prakticky nikde, ani se nevyplati) tak by na tom krute prodelal. Takze mnohokrat se stava, ze ty vyrazene serie clanku, uz jen v tisicovych seriich, koupi jiny vyrobce a sesklada z techto clanku levnejsi baterie do levnejsich elektromobilu, naradi a treba elektrokol a skutru a kdyz jeste z tohoto vzniknou nekolika sto kusove vybehove rady, objevuji se pak od prodejcu, jako je litokala, nebo podobni velkoprodejci kusovych clanku.
Vzhledem na prakticky absoltni spotrebu vsech vyrobenych vysokovykonnych clanku, ci uz 18650, 21700, 26650.. kterych vyrobu, prevysuje dopyt a spotreba, se techto clanku "levnych" nelze jednoduse koupit.
Kuprikladu starsi clanky, vykonovych serii IMR, puvodne od samsungu, nebo VTC4 od sony, ktere se neuplatnili v elektromobilech, se objevili jako prebalene, dokonce refubrished, jako clanky naradi bosch, makyta, nebo pozdeji i parkside. Jsou to dobre clanky, jen maji mensi kapacitu, prakticky polovicni, oproti modernejsim clankum.
treba prebalovany sanyo INR, ma kapacitu jenom nanejvys 1,8Ah (18650) a ma skladovany kolem 5 let. Proud do zateze mel kratkodobe deklarovany, pri kontrolovane teplote clanku, nebo baterie, kratkodobe az 50A.

Sony VTC5 z prvni serie, pri kontrolovane teplote baterie a clanku, az 100A kratkodobe. Bohuzel kapacitu mel "jenom" 2400mAh. pozdeji se vyskytovali VTC5 z kapacitou 2600mAh. Dodnes refubrished, nebo skladovane serie clanku, se vyskytuji jako "zlute" nitecore.
A zase nejsou to spatne clanky. Bez problemu dokazi fungovat na 400 cyklu, pri normalni pulzni zatezi 20A v elektronicke cigarete, tedy skutecne jeden rok a kousek. Pak jiz zacina stoupat opotrebenim vnitrni odpor a clanek se zahriva a zdanlive straci kapacitu, ale neni to tak, pouze cast energie se straci ohrevem. Do mene zravych aplikaci, kde se neprojevuje tak vyrazne vnitrni odpor, lze pouzivat tyto clanky az do uplneho utahani.

Takze na to si potreba vzdy spomenout, ze clanky prodavane jako "kusovky" jsou v podstate "odpad" nebo vybeh, ktery parametricky ma urcite anomalie, nebo nevesel v nejake mnohatisicove vyrobni serii, do vyroby a objevil se jako prebytek.

.....
Poznamka ohledem clanku vyndavanych z baterii a prodavanych jako kusovky, nebo smontovane, ale vyrazene z vyroby, bloky baterii z nabodovanymi mustky.
Je nejlevnejsi odpad, ktery se velmi tezko kupuje, zejmena v EU.
Aspon teda zatim se tezko kupuje, ale existuji prodejci, treba Nkon, ktery se neboji toto prodavat.
Clanky byvaji zaruceny original a je to nejlevneji mozny zdroj clanku, ktere pro domaci bastleni a reparaci, nebo stavbu baterii pro elektrokola a elektroskutry, lze sehnat.
castokrat cena jednotliveho clanku, pokud je osazeny v nejakem bloku, treba 15ks paralelne samsung INR18650 25R, nebo LG HE2, je pod 1 euro za kus.
Problem je, ze po rozdelani a odbrouseni, nebo ocisteni plosek po bodovani, nelze tyto clanky opetovne jednoduse bodovat, hrozi tam jiz mnoho problemu, takze je nutno tyto clanky opatrne letovat.
Nelze bodovat proto, ze plosky clanku, nejsou jiz rovne a bodovani nevytvori spolehlivy spoj.
Po obrouseni tenkeho plechu zejmena na kalisku, tedy - clanku, hrozi propaleni dna a strata hermeticnosti.
Castokrat pri neodbornem utrhavani bodovanych mustku, se urve na clanku kousek dna, nebo se urve plisek +. Neni to nic neobvykleho, dokonce se muze stat, ze i pri nevyssi mire opatrnosti, dojde pri bodovani clanku k vybuchu, ponevac se pri bodvani prohreje dno kalisku a dojde ku skratu uvnitr clanku.
Je to dan za velmi levne, ale velmi kvalitni clanky, kdy pracnost a nebezpeci po rozdelani a seskladani, se neda uplne vyloucit nejaky problem.

Pokud pocitame z temito problemy, udelame urcita opatreni, lze pak vyuzivat skutecny levny odpad, ktery nam prinasi doba silene eltrodebility a muze mit pro nas radu vyhod, ktere nam umozni vyuzivat vysokovykonne clanky za levne penize.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

ourel   
21.07.2021 01:05
Bydliště: Praha
717 80 1179 
  Merlin napsal(a):    Pokud pocitame z temito problemy, udelame urcita opatreni, lze pak vyuzivat skutecny levny odpad, ktery nam prinasi doba silene eltrodebility a muze mit pro nas radu vyhod, ktere nam umozni vyuzivat vysokovykonne clanky...

Taky fandím recyklaci, udržitelnému rozvoji a využívání odpadu, jako levných surovin.
Zřejmě je podobně uvažujících lidí víc a víc. Na bazoši občas vidím inzerát, že někdo sbírá a levně koupí vysloužilé baterie z notebooků.
Jeden takový týpek udělal z vysloužilých článků obří baterii pro svoji solární elektrárnu.
Popisuje, že bylo docela těžké tolik článků nashromáždit a chvíli to trvalo. Obvolával školy, úřady a různé instituce, jestli mu nechají vysloužilé baterie. Jak to dopadlo je vidět v těhle dvou dílech:

https://www.youtube.com/watch?v=PenPYwa00CA

https://www.youtube.com/watch?v=HCd2opk9APg
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Merlin   
21.07.2021 10:03
Bydliště: Blava
42 69 
Ano to je krasne, ale myslim, ze kdyz se spocita, kolik prace mu dalo sezbirat potrebny pocet clanku a kolik casu, dalo vytridit vsechny clanky, podle parametru, aby clustery budouci baterie, meli schodne parametry, je to uz nerentabilni.
Notebookove baterie nejsou prilis vhodne, ponevac se jedna o hodne starou generaci clanku, ktere maji vzhledem k datu vyroby, jiz relativne veliky vnitrni odpor. Ja vim, ze to ve velkem paralelnim razeni nevadi, pro cluster velike baterie, ale ono se to muze pak chovat vselijak.
Ja osobne vidim daleko lepsi potencial v bateriich elektromobilu, kde se pouzivaji clanky na vyssi proudy.
Zejmena tedy z doby "posledni" generace, po koronasvattcich minuleho roku.
Obvykle i hodne utahany elektromobil, ma ve sve baterii, pres 50% clanku ve vybornem stavu a baterie ma treba jen 10% clanku nevhodnych na nejakou domaci bastlenici. ale to sou jiz baterie vyrazene.
Pokud se najdou a ony se casem budou dat najit clanky primo z vyroby, ktere meli nejaky problem, pri skladani, tak nove clanky udelaji daleko lepsi sluzbu, jak clanky vyrazene.
Otazka je, zdali se vubec vyplati, delat domaci plnou bateriovou redundanci, nebo v nasich zemepisnych sirkach, zdali to vubec ma nejaky ekonomicky smysl.
....
Zde si dovolim zafabulovat.
Pokud vsechny tyto systemy se ukazi jako funkcni, diky snaze amateru a soukromych nadsencu (naivnich investoru), muze prijit doba, nebo se zcela realne dockame takove diktatury distribucnich spolecnosti, ze celou stabilitu site, prenesou na domacnosti a to ze vsemi naklady, ktere dnes obtizne cpou do faktur za odberne misto a musi porat vymyslet snizovani rezervovaneho vykonu, vyssi poplatky za straty v prenosove soustave a ruzne dalsi polozky, ktere kdo se rozhodne odebirat, musi zaplatit.
Pak jednoho dne, bude povinne mit doma zalozni system a starat se o jeho provoz, nebo si provoz pronajmout a platit jeste vice, za kontinualni dodavanou energii, ponevac je mozne, ze elektricka energie, bude vzhledem na diktat novodobe aristokracie, tedy eurobyrokracie v zasuvce jenom tehdy, pokud bude svitit slunicko, nebo foukat vitr.
Pozdeji jen tehdy, kdyz bude foukat hodne a bude hodne slunce a budou mit v Germanii nabito dostatecne mnoho elektromobilu.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
21.07.2021 13:29
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6857 110 3650 
  Merlin napsal(a):    Ano to je krasne, ale myslim, ze kdyz se spocita, kolik prace mu dalo sezbirat potrebny pocet clanku a kolik casu, dalo vytridit vsechny clanky, podle parametru, aby clustery budouci baterie, meli schodne parametry, je...

...starší článek o povinných nabíječkách v Anglii.....ale zaslechl jsem něco o tom, že v nových stavbách domů bude tato povinnost i u nás... ...ví o tom někdo něco blíže???

https://autobible.euro.cz/povinne-nabijecky/
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

Had   
21.07.2021 18:13
Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1512 89 1465 
  martin11 napsal(a):    ...starší článek o povinných nabíječkách v Anglii.....ale zaslechl jsem něco o tom, že v nových stavbách domů bude tato povinnost i u nás... ...ví o tom někdo něco blíže??? ...

On není problém nabíjecí stanice u nového domu. Cena stanice cca 30tis se v ceně nového domu cca 1,5mil (a více) zrtratí. Problém je rozvodná soustava. Není na to připravena a takle to zaplatí stavebník za dražší přípojku kvúli většímu přenášenému výkonu. Pěkně. Nehledě u nás už Brusel přijal směrnici rozvoje "zeleného šílenství" mynulý týden.
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

martin11    Schval. r.
10.08.2021 16:38
Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6857 110 3650 
Skladování energie v opuštěných dolech

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/britove-chteji-v-uhelne-sachte-okd-vyrabet-elektrinu-na-vzac/r~5a91c934f91611ebbc3f0cc47ab5f122/
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

ourel   
10.08.2021 19:12
Bydliště: Praha
717 80 1179 
První grafenové baterie na úsvitu
 
Začátek konce lithia ? Čínská firma získala patent, jak levněji vyrábět grafenové baterie.
Nabíjení v řádu jednotek minut....

https://www.novinky.cz/auto/clanek/cinane-slibuji-nabijeni-elektromobilu-v-radu-minut-uz-v-zari-40368626

https://fdrive.cz/clanky/ovladne-cina-svet-bateriemi-ktere-se-nabiji-za-8-minut-na-dojezd-800km-to-a-dalsi-temata-probereme-zive-od-16-hodin-ve-future-castu-7520

https://www.kurzy.cz/zpravy/604674-lithium-na-odpis-promeskalo-cesko-svoji-sanci/
 
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasy Označit příspěvek Zarážka - Až sem mám přečtenoCitovat a odpovědět

  Str.: 1, ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  

Psát příspěvky můžete po přihlášení

 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2025 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License