Naftová paliva, biopaliva, LPG, CNG, ethanol a další konvenční paliva
Str.: 1, 2, 3, 4, 5 Psát příspěvky můžete po přihlášení
Poslední příspěvek z předchozí strany:
Poota
Kdyby chodili na Omfórum, tak by to mohli dělat mnohem chytřeji a už dávno
https://www.omf...
Had 30.09.2022 11:03 Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1512
89
1465
Pro ty optimistický ekologi. Ještě jednou. Kdyby to bylo ekonomický i s dotacema, tak to již dávno jelo ve velkém, stejně jako solární energie. Takže zatím je to jeden ze spůsobů, ale zatím v praxi masově nenasaditelné, jen takové velké přání.
Ekonomika je zhruba taková: na výrobu jednoho litru paliva je potřeba od 1,6 do 2,8 kW
a k tomu započítejte provozní náklady firmy tj.:
mzdy, doprava materiálu na zpracování, cenu linky a její provozní náklady,
porovnání výrobní ceny:
ekologidká výroba cena mezi 20 až 60,- Kč/litr.
z ropy cena paliva někde kolem 13 až 17,- Kč/litr
martin11 01.10.2022 09:48 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6857
110
3650
eda64 napsal(a):LTO z odpadu --- https://dum.bazos.cz/inzerat/157667939/kvalitny-certifikovany-topny-olej.php
...jsem tam napsal dotaz...jsem zvědav co odpoví...
dotaz zněl: v jakých kamnech lze spalovat, jaká je výhřevnost, jak je řešena doprava do Čech a v jakých je to nádobách...
0
3
martin11 01.10.2022 09:53 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6857
110
3650
martin11 napsal(a):...jsem tam napsal dotaz...jsem zvědav co odpoví...
dotaz zněl: v jakých kamnech lze spalovat, jaká je výhřevnost, jak je řešena doprava do Čech a v jakých je to nádobách...
Had 02.10.2022 17:49 Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1512
89
1465
ourel napsal(a):Vypadá to, že to nebude jenom na topení......ale i na ježdění.
https://www.autozive.cz/nova-pohonna-hmota-by-se-v-budoucnu-mohla-vyrabet-z-plas...
Píšou topný olej, dnešní motory jen tak něco nevezmou. Ty tam jsou doby, že se jezdilo i na fritovací olej.
0
0
ourel 02.10.2022 17:58 Bydliště: Praha
717
80
1179
Had napsal(a):Píšou topný olej, dnešní motory jen tak něco nevezmou. Ty tam jsou doby, že se jezdilo i na fritovací olej.
Stačí ten odkaz otevřít: "Od roku 2023 se změní nabídky paliva. Na výběr bude nový typ vyrobený z plastů za atraktivně nízkou cenu" .... celý článek je o pohonných hmotách...to pwr.sk ze Slovenska je první vlaštovka. Mají různé frakce, některá je téměř shodná s motorovou naftou a je určena k pohonu motorů a kogeneračích jednotek, kde spalovací motor vyrábí teplo a elektřinu současně:
Problem by nemel byt ten, ze by na to nefachali motory, ale problem je v danove soustave a to konkretne spotrebni dani a DPH.
Je to stejne, jako se pokouset vozit topny olej z Rakouska do CR, SR, HU..
V podsatate i kdyby to bylo na topeni, nebo pohon elektrocentraly, nebo zavlahoveho cerpadla, jedna se tak trochu o kraceni dane.
A to nepisu o natankovani do motoroveho vozidla.
Predpokladam, ze nekdo kdo se vyzna v legislative, nam dokaze objasnit, co se muze stat, kdyz bychom natankovali LTO do nejake starsi dieselove potvory, ktere nevadi, ze to trocha muze vic kourit, ale by nam celnici odebrali trocha vzorky z nadrze a co by se pak asi mohlo stat.
........
Jinak kotle bivalentni, ktere spaluji v turbohoraku LTO, dokonce i z predehrevem paliva elektrickym, lze mimo nasi byvalou ohradu koupit, nijak se nelisi od beznych kotlu na zemni plyn, nebo na PB, aspon tedy vizazi ne.
Komin maji stejny koaxialni, podle vykonu prumer, vyrabi se obvykle od 15kW vyse a funguji skoro stejne, az na horak, ktery ma obv. zvlast motor (mimo ventilator) a tento motor dela kompresor a cerpadlo, ktere vstrikuje onen predehraty topny olej do viriveho vymenniku kotle.
Jedine rozdily naproti plynu jsou nutnost posezonniho cisteni predehrivaci nadrzky na olej, vymena filtru paliva, odkalovani, pokud je v palivu voda.
Nejsou ale uplne legalni tyto kotle, ponevac se pouzivali u nas zejmena pro spalovani smesi oleju filtrovanych (vyjetych motorovych) a take na spalovani motorove nafty, michane z rozstlinnymi oleji.
Tyto kotle jsou mirne hlucnejsi, jako bezne bivaletni kotle a nevyhodou je, mimo topnou sezonu, ze celkem dlouho trva, nez zacne tect tepla voda.
Ty novejsi, mivaji "tlacitko" na predehrev a zahajeni ohrevu vody na "pipnuti" pak jiz tepla voda tece ihned.
Pro cisteni zubu se to ale nevyplati zapinat, ono to taky trochu paliva sezere.
............
Kdo si chce hrat a nebude litovat nakup za 300 ecek, "kotel" se da koupit i z ciny.
Lze to pripojit paralelne pres ventily, na "hadice" primo ke kotli co mate doma.
Existuji i 30kW.
Jedine co to potrebuje, pokud se to pouziva na mene kvalitni palivo, dobrou filtraci pred cerpadlem paliva a nestydet se za to, ze topite alternativou.
Take to potrebuje 12, nebo 24V zdroj, co je velka vyhoda, pokud mame zahohovaci baterie, nebo solar, nebo skratka domaci cosi, kde mame i 12, nebo 24V, nebo pomoci DC DC cmenice z vyssiho napeti, lze napajet i tento cely zazrak.
Vysoka spotreba je jenom pri zapalovani, kdy se zhavi zhavice, toje pres 250W, ale provozni beh ceprpadla a turbiny slaovaci, je kolem 55W/100W, podle toho, jake je tam cerpadlo obehove vody.
..........
Na chatu, nebo boudu, pokud nemame silu na stipani dreva, lze pouzit i teplovzdusne typy.
Kdysi takove webasto, nebo eberspacher, stali kolem 1200 euro, 5kW.
Dnes lze z ciny dovezt to same, za zlomek ceny.
Pokud by cena toho alternativniho paliva, jakoby nafty topne, byla skutecne 0,5 eura litr, tak se tim vyplati topit vic, jak drevem.
0
5
martin11 05.10.2022 08:41 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6857
110
3650
martin11 napsal(a):...jsem tam napsal dotaz...jsem zvědav co odpoví...
dotaz zněl: v jakých kamnech lze spalovat, jaká je výhřevnost, jak je řešena doprava do Čech a v jakých je to nádobách...
martin11 napsal(a):...a jejich profil...
http://www.pwr.sk/?lang=en
...tak tři dny a odpověď žádná...
...snad nějaký kolega ze Slovenska poslat sem dotaz???
0
0
Had 17.11.2022 16:40 Bydliště: Tam kde hřmí stihačky
1512
89
1465
Vědci umí vyrobit letecké palivo a naftu ze slunce, CO2 a vody
Továrna je zatím ovšem pouze ve fázi pilotního projektu, tedy menšího testovacího zařízení. A účinnost první solární věže je podle studie také jen 4,1 procenta, přičemž vědci prý budou usilovat o překonání 20 procent.
Smíchání vody a nafty pomocí palivového aditiva eeFuel. Prý to jde i s benzínem.
Jinak ještě se moc neví, že nafta jde s vodou smíchat pomocí kavitace. Kavitační buben je tím procesem kavitace schopen smíchat jinak nesmísitelné kapaliny.
martin11 03.12.2022 19:07 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6857
110
3650
ourel napsal(a):Smíchání vody a nafty pomocí palivového aditiva eeFuel. Prý to jde i s benzínem.
Jinak ještě se moc neví, že nafta jde s vodou smíchat pomocí kavitace. Kavitační buben je tím procesem kavitace schopen smíchat...
...z toho mě běhá mráz po zádech....pumpaři mohou namixovat 25% vody do paliva a nikdo to nepozná ...zajímalo by mě, jak stabilní je takto vzniklá emulze....
...dále zajímavé info o kavitačním bubnu...
0
0
buky 04.12.2022 08:43 Bydliště: Slovensko
427
6
110
martin11 napsal(a):...z toho mě běhá mráz po zádech....pumpaři mohou namixovat 25% vody do paliva a nikdo to nepozná
Tohle mne ani moc nepřekvapuje všichni víme, že nafta nebo benzín už není to co bývalo. Pro mne je to alchimie za účelem astronomických zisků. Taky se mluví, ža když se pohonné hmoty převážejí v cisternách, tak se jednotlivé "ingredience" za jízdy promíchaj. Jednou se mi stalo, že jsem nemohl nastartovat chladnej motor. Pak když horko těžko za výdatného kouření chytlo, tak po zahřatí všechno OK. Asi to alchmisté nějak propískli.
0
1
buky 04.12.2022 08:49 Bydliště: Slovensko
427
6
110
Vstřikování vody s metanolom do sacího potrubí není nic nového, ale jen pro opakování:
Tak po slovenském projektu http://www.pwr.sk/ se rozjíždí podobný projekt i u nás,
v Čechách. Firma KD Chemiko staví pyrolízní linku v Králově Dvoře u Berouna a další vyrostou u Ostravy a Ústí n.L
Taky něco přispěju do mlýna, sice jsem elektronik, ale dělám resp. do nedávna jsem dělal i do motorismu, když jsem rozjížděl technologii Stan Meyera. Před testováním Joe Cell a plasmového spalování vody jsme se s kámošem snažili najít různé způsoby úspory paliva bez snížení výkonu motoru. Od nasávání vodní mlhy, přes vstřik vody, různé aditiva až po nasávání výparů paliva. Největší úspora byla u zplynovaného benzínu, motoru skutečně stačí pouhé výpary k provozu, jelikož je směs chudá, musel se dobře nastavit předstih, aby nedocházelo k detonačnímu spalování. Problém se ukázal v dávkování paliva do motoru na požádání, měli jsme vyrobený jednoduchý výparník se vstřikováním a výkon motoru se nám nepodařilo stabilizovat v rámci požadavků. Tato technologie je stará několik desítek let, nic nového pod sluncem. Jedná se o další utajení z důvodu úniku zisků ropných parchantů. Běžný motor z Felicie 1.3 je možné provozovat na plný výkon s úsporou 1/5 paliva, vhodné pro kogenerační jednotky