Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Příspěvek umístěný v tematickém vlákně:    Volná energie   (str. 7)
 
E_man    Uživatel podléhá schvalovacímu režimu
03.04.2017 12:44
Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217 85 1825 
  Ilem napsal(a):    Jde o to, že v normálním kompresoru se minimalizuje škodlivý prostor. V dieslu to není úplně žádoucí, protože vzduch je to, co po ohřátí hořícím palivem následně koná práci. V kompresoru jsou zpětné ventily. V dieslu jsou ventily o

Znovu opakuji. Já jsem tuto diskusi začnul s cílem vysvětlit, jak by mohla fungovat vztlaková elektrárna, která ke své funkci potřebuje stlačený vzduch (minimálně 0.5atm pro 5-metrovou elektrárnu). Domnívám se, že vyrobit pro ní stlačený vzduch v kompresoru nejde, protože pro jeho výrobu v kompresoru vždy budeme potřebovat více energie, než nám ta elektrárna sama vyrobí (jinak bychom se pokoušeli o perpetuum!).
Jako možnost vidím pokusit se vyrobit stlačený vzduch (pro vztlakovou elektrárnu) odebráním energie z okolí (okolního vzduchu). Při jeho stlačení (byť musím dodat energii) se vzduch adiabatickým procesem nejen stlačí ale i zahřeje. Tímto teplem mohu vyhřívat jakousi stirlingovou komoru s přeháněčem, ale po ochlazení musím tento stlačený vzduch přivést zpět ke kompresoru, aby mi třeba v sousedním válci vykonal třeba na druhém pístu práci. Při této práci mi opět adiabatickým procesem (tentokrát rozpínáním plynu) nejen vykoná práci a vrátí velkou část energie spotřebovanou při stlačení, ale současně se i značně podchladí.
A právě tento pochlazený vzduch (o normálním tlaku) vedeme přes studenou část stirlingu, kde bude nasáván do jeho komory. Přehaněč v komoře stirlingu nám pak tento studený vzduch nažene do jeho teplé části kde se zahřátím rozepne a vytvoří tlakový ráz do zásobníku vzduchu. Když nám pak přeháněč tento ohřátý vzduch nažene do studené části komory, vznikne podtlak, kterým se opět nasaje studený vzduch do komory stirlingu.

Zrekapituluju.
Disel nám zde neslouží k výrobě stlačeného vzduchu pro vztlakovou elektrárnu, ale k přechodnému zvýšení teploty ve stlačeném vzduchu.
Po jeho ochlazení se velkou část energie potřebnou pro jeho stlačení vezmeme zpět.
Pro výrobu stlačeného vzduchu pro vztlakovou elektrárnu pak použijeme jen teplo a chlad, které nám vyrobil diesel motor.
Proto se domnívám, že použití diesel motoru alespoň se dvěma válci je výhodnější, než použití kompresoru, protože nám v jednom (a poměrně levně dostupném) mechanismu je schopno jak vyrobit horký vzduch jeho stlačením tak i studený vzduch jeho současným rozpínáním.
I když to připomíná tepelné čerpadlo, Ilem měl asi pravdu v tom, že pro vytápění to bude méně účinné, než tepelné čerpadlo založené na kondensačním principu (ještě mi chvíli potrvá to přesně spočítat).
My však při použití i toho značně podchlazeného vzduchu pro výrobu stlačeného vzduchu značně zvedneme účinnost celého procesu a ve spojení s tou vztlakovou elektrárnou bychom mohli celý ten cyklus uzavřít až po výrobu čisté elektrické energie.
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasyOznačit příspěvek
  Přejít na příspěvek do vlákna      

 
 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2025 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License