Hlavní přehled   |   Info a nápověda Přihlásit   |   Registrovat
 
 
Příspěvek umístěný v tematickém vlákně:    Využití příkonu indukčních strojů   (str. 8)
 
Píďalka   
19.12.2017 00:18
Bydliště: ČR
1379 446 1788 
  Jarin's napsal(a):    Patří to sem, tak jako zajímavost: https://www.flying-revue.cz/revolucni-letecky-elektromotor-o... 260kW při váze 52Kg. 5kW/kg, to je asi opravdu slušná hodnota. Je třeba ještě podotknout, že u tohoto...

Nazdar Jarine.
V letectví se běžně používá napětí 120 - 240V kvůli omezení váhy elektroinstalací. V tomto světle se mi 680V nejeví nijak úžasných. Navíc, letecké generátory obvykle běží při frekvencí 400Hz. Proč asi? Proč ta osminásobná frekvence oproti pozemnímu, evropskému standartu? Že by to mělo něco společného s tím, že frekvence má cosi společného s dodávkou energie za jednotku času při zachování VA? Že by přeci jen ta frekvence měla význam, alespoň pokud se nepoužijí asynchronní motory? Ale možná si jen šetří materiál na dvou extra ozubených kolečkách v převodovce, braje otáčky z leteckých motorů, které se řádově točí mezi 3000 až 40000 točkama, záleža na typu a hlavně průměru turbíny.

Jinak, Jarine, argumentovat proti tomu, jak by se cosi dalo dělat lépe tím, jak se to dělá, je nelogické, alespoň pro mne. To je jako přesvědčovat vynálezce motorové sekačky, že to přeci nejde a že tráva se odjakživa sekala kosou.

Chápu ale, že psychologicky je pro profíka stěží únosné se odpoutat od svých konvencí a naučeného. Chce to čas.

S laskavým pozdravem, Píďalka.
Zvláštní ocenění za úsilí nebo přínosPozitivní ohlasyOznačit příspěvek
  Přejít na příspěvek do vlákna      

 
 
Omforum.cz   |   Nápověda   |   Pravidla fóra   |   Podpořte chod fóra   |   Vytvořil: 2015-2024 Adam Benda
 
 
CC BY-NC-ND 3.0 CZ
Licence Creative Commons
Toto dílo podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 Česká republika License