 | Píďalka 20.12.2017 09:20 Bydliště: ČR
|
| Jarin's napsal(a): Ano jsem nepozorný, protože by mě ani ve snu nenapadlo něco, co je technologicky nemožné a z toho celého pramení tvůj hluboký omyl. |
Nazdar Jarine.
Cituji ze svého předešlého příspěvku http://www.omforum.cz/p.php?idx=18911
"Co se týče běžných elektromotorů, jsou v podstatě všechny konstruovány podle jedné šablony a filosofie po celém světě. Konstrukce jader rotorů a statorů je nedovoluje převinout jinak, než je běžná praxe. Přinejmenším není v drážkách jader dostatečný prostor na silnější vodič při stejném počtu závitů.
U motorů lze změnou konstrukce jádra rotoru a statoru docílit toho, že přijmou extra průřez vodiče."
Jak vidíš, zase jen argumentuješ cosi, co jsem zde potvrdil, co se tu již zbytečně přetřásá dokola a co jsi minul. Je potřeba udělat jedinnou potřebnou změnu, a to, udělat extra objemu vinutí silnějším drátem při zachování počtu závitů extra prostor v drážkách rotorů a popřípadě kolem cívek statoru. Tím nabyde konstrukce motoru trochu na poloměru, ale masu jader není třeba měnit, protože proudová hustota klesne se zdvojeným průřezem drátu na polovinu, čímž klesne měrný odpor vinutí na polovinu, čímž lze stejným, danným počtem závitů pustit stejný proud při polovičním napětí, přičemž jsou zachovány i ampérzávity.
Jinak Ilem tu myšlenku pochopil a navrhnul převinout járda motoru 240V/3A. http://www.omforum.cz/p.php?idx=18922 Měl by sice zbytečně třikrát větší masu jader, než je potřeba, ale na pokusnictví by to mohlo stačit, zvláště pak přihlédneme-li k tomu, při větším poloměru se zvyšší krut a tím i výkon při danných otáčkách.
S laskavým pozdravem, Píďalka. |
|