Jakékoliv metody volné energie odkudkoliv, jež nemají vlastní vlákno
Str.: 1, ... 4, 5, 6, 7, 8, ... 17 Psát příspěvky můžete po přihlášení
Poslední příspěvek z předchozí strany:
E_man
Práce je energie a té je okolo nás "hafo". Jenže je to energie na nízké energetické úro...
Poota 10.03.2017 15:31 Bydliště: Praha
9111
611
7688
E_man napsal(a):Citovat Teslu - mistra v používání resonančních obvodů a současně se jim vyhýbat mi připadá mírně řečeno "neprozřetelné".
Nemám pocit, že bych se rezonanci vyhýbal - možná Ti v Tepelných motorech unikl mnou navrhovaný "parostirling", který se mi zdá s touto debatou docela souviset; začíná příspěvkem http://www.omforum.cz/p.php?idx=7452
0
0
E_man 10.03.2017 17:05 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Spíše mi uniká k čemu mi to bude.
0
0
Poota 10.03.2017 17:14 Bydliště: Praha
9111
611
7688
Pokud nechceš využít změnu skupenství tak k ničemu - a můžeš to brát jenom jako příklad využití rezonance.
0
0
E_man 10.03.2017 17:54 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Možná ti uniklo, že tady od tohoto příspěvku http://www.omforum.cz/forum.php?t=210&str=4&info=14107#14107 se bavíme o vztlakové elektrárně, a snažím se ukázat, že by to nemusela být úplná fantasmagorie či perpetuum, jak si spousta fyziků na celém světě myslí (sledoval jsem i jiné diskuse na toto téma).
0
0
Samotný příspěvek lze zobrazit pomocí adresy: (Velmi spolehlivé a lze se pak spolehlivě dostat k příspěvku do příslušného tematického vlákna)
Otevřít příslušné tematické vlákno a narolovat na tento příspěvek lze pomocí adresy: (Ve výjimečných případech může fungovat s problémy)
Otevřít příslušné tematické vlákno na začátku lze pomocí adresy:
E_man 10.03.2017 19:13 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Ilem napsal(a):..... Přibližně v květnu budu rušit Xantii. Když si z toho budeš chtět vyndat motor, je tu možnost. Motor jede jako brus, ale postupně odchází všechno ostatní.
Ileme, třeba to využiju.
Ale nejdříve pár dotazů.
1. Kolik to má válců?
2. Jaký je zdvihový objem válce?
3. Jaké jsou otáčky na volnoběhu?
Dík.
0
0
Poota 10.03.2017 19:14 Bydliště: Praha
9111
611
7688
To mi úplně neuniklo, ale mám dojem, že se jedná nejvíc o problém kterak dostat nějak "levně" a bez větší námahy ten vzduch pod hladinu tak hluboko, aby byl schopen pohánět onen "páternoster" s dostatečným výkonem.
Množství vzduchu i potřebný tlak se dá dost snadno spočítat a odvodit i potřebný kompresor a jeho spotřebu. Nabyl jsem dojmu, že právě tu spotřebu se snažíš nějakým způsobem snížit.
Zatím ses upnul ke vzduchu, takže Ti nezbývá nic jiného než ho stlačovat a rozpínat, přičemž voda kolem páternosteru Ti neumožňuje nějak smysluplně pracovat i s teplotou toho vzduchu.
Moje idea vypadá tak, že existují i plyny, které jsou kapalné za teplot nižších, než je teplota té vody kolem páternosteru. Takovou kapalinu by mělo být relativně snadné dopravit bez nějakého zuřivého tlakování pod vstup do páternosteru. Teplota vody by měla kapalný plyn změnit na plynný, který by páternosterem měl pohybovat, nahoře se jímat a ochlazením opět zkondenzovat na kapalinu, která by se vlastní vahou vracela k čerpadlu.
Takže jakous takous spojitost zde přece jenom vidím.
0
0
E_man 10.03.2017 19:46 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Poota napsal(a):....problém kterak dostat nějak "levně" a bez větší námahy ten vzduch pod hladinu ....
...Zatím ses upnul ke vzduchu, takže Ti nezbývá nic jiného než ho stlačovat a rozpínat...
...Moje idea vypadá tak, že existují i plyny..
S tím vzduchem pracují i Germáni a řekl bych, že nad tím přemýšleli daleko více než zatím já.
Upnul jsem se na metodu stlačování - rozpínání, protože vidím poměrně relativně levný prostředek, pomocí kterého by to poměrně relativně šlo realizovat (viz třeba Ilemův diesel).
Že bych tam foukal nějaké jiné médium, které se mi navíc obohatí o vlhkost a že bych s tím chtěl pracovat? Do toho mě netahej.
0
0
Ilem 15.03.2017 10:14 Bydliště: Hradec Králové
451
67
525
E_man napsal(a):Ileme, třeba to využiju.
Ale nejdříve pár dotazů.
1. Kolik to má válců?
2. Jaký je zdvihový objem válce?
3. Jaké jsou otáčky na volnoběhu?
Dík.
1. čtyřválec,
2. celkový objem 2,1 l,
3. otáčky ve volnoběhu, pokud zrovna náhodou funguje snímač otáček, snímač plynového pedálu a snímač teploty...900. Když něco z toho nefunguje, což je často - skočí do nouzáku a má 1500.
To všechno by se dalo opravit, kvůli tomu bych ji nevyhazoval, horší je, že pod vstřikovacím čerpadlem musím mít přidělanou plechovku a každých 5 km ji vylít zpět do nádrže :-). jinak by za mnou byla cestička nafty. Cena čerpadla je několikanásobně vyšší, než zůstatková cena auta.
Budu si z toho brát turbo, hagusy a olejové čerpadlo, možná nějaké koule. zbytek bude k dispozici. Něco musí zůstat (kastle), abych to mohl ekologicky zlikvidovat.
0
0
Ilem 15.03.2017 10:28 Bydliště: Hradec Králové
451
67
525
Poota napsal(a):Vaše disputace se mi zdá stále silněji inklinovat k odkazu z příspěvku http://www.omforum.cz/p.php?idx=12035
mám pocit, že sice každý ze své strany, nicméně jdete oba k témuž.
Myslím, že ne.
Já směřuji ke kapalinovému pístu, který teoreticky přibližně 3x zvětšuje účinnost komprese. Jednak se dá velmi účinně chladit, takže nemá ztrátové teplo a jednak kompresor s kapalinovým pístem se dá snadno zkonstruovat tak, že nemá žádné "škodlivé prostory". Výsledkem by mělo být zvýšení COP tepelného čerpadla nejméně na dvojnásobek současných hodnot.... téměř na úroveň teoretické účinnosti Carnotova cyklu.
0
1
Poota 15.03.2017 11:36 Bydliště: Praha
9111
611
7688
Dobrá, zlepšuješ vlastnosti kompresoru, což je velice vítané.
S čím a jak bude ten lepší kompresor spolupracovat a čeho chceš docílit?
0
0
E_man 15.03.2017 13:29 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Ilem napsal(a):... Budu si z toho brát turbo, hagusy a olejové čerpadlo, možná nějaké koule. zbytek bude k dispozici. ...
Dík za info.
Bez toho olejového čerpadla je to asi nepoužitelné.
0
0
E_man 15.03.2017 17:10 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Ilem napsal(a):...
Já směřuji ke kapalinovému pístu, který teoreticky přibližně 3x zvětšuje účinnost komprese. ....
Nejsem si jist, jestli rozumím tvoji koncepci s použitím kapalinového pistu. Pochybuji však, že ti umožní vrátit mechanickou energii použitou na stlačení média.
0
0
Ilem 16.03.2017 08:51 Bydliště: Hradec Králové
451
67
525
E_man napsal(a):Dík za info.
Bez toho olejového čerpadla je to asi nepoužitelné.
Xantie mají olejová čerpadla dvě. Jedno na mazání motoru - to tam zůstane. A druhé na odpružení a seřizování výšky. To si chci nechat.
0
0
Ilem 16.03.2017 08:53 Bydliště: Hradec Králové
451
67
525
E_man napsal(a):Nejsem si jist, jestli rozumím tvoji koncepci s použitím kapalinového pistu. Pochybuji však, že ti umožní vrátit mechanickou energii použitou na stlačení média.
Právě proto jsem psal, že zatím nemám vyřešen kontinuální provoz, pouze cyklický.
0
0
Ilem 16.03.2017 09:19 Bydliště: Hradec Králové
451
67
525
Poota napsal(a):Dobrá, zlepšuješ vlastnosti kompresoru, což je velice vítané.
S čím a jak bude ten lepší kompresor spolupracovat a čeho chceš docílit?
Kompresor s kapalinovým (pravděpodobně olejovým pístem) může stlačovat libovolný plyn mnohem účinněji, než klasické kompresory. Stačí olejové čerpadlo, asi zubové, které dosahuje až 95% účinnost (oproti 25% účinnosti klasického kompresoru) a vhodná nádoba.
Chci dosáhnout vyšší účinnosti tepelného čerpadla.
Když počítám teoretickoý COP tepelného čerpadla podle Carnotova cyklu, dostávám se k číslu 8. Reálné TČ má COP 3,2. Zpomeňte na propagační letáky, které udávají COP 5. To platí při teplotě vstupního media 15 °C.
Teď by někdo mohl namítnout, že mi nevycházejí počty. Že když zvýším 3,8x účinnost kompresoru, dostanu se nad teoretickou účinnost TČ dle Carnota. Je to tím, že velká část ztrátového tepla kompresoru se stejně natlačí do oběhu, takže u TČ je skutečná účinnost o něco větší, než se udává u kompresorů, které se používají pouze ke stlačování vzduchu.
0
2
Ilem 16.03.2017 09:49 Bydliště: Hradec Králové
451
67
525
Vídím, že někdo nesledoval vývoj, tak malá rekapitulace.
E-man navrhoval tepelné čerpadlo bez skupenské změny. Snažil jsem se mu dokázat, že tím nic nezíská, pouze mu klesne objemová chladivost média přibližně na 1/100. Jinými slovy, bude muset stlačit 100x víc plynu, aby dosáhl srovnatelný výsledek.
A v závislosti na tom jsem zveřejnil svou myšlenku zvětšení účinnosti kompresoru TČ, která mi leží v hlavě už několik let, ale ještě nebyl čas to vyzkoušet. Jsem přesvědčen, že jen podstatným zvýšením účinnosti kompresoru se COP TČ může přiblížit teoretickému dle Carnota.
E_man 16.03.2017 16:08 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Ilem napsal(a):.. E-man navrhoval tepelné čerpadlo bez skupenské změny. Snažil jsem se mu dokázat, že tím nic nezíská, pouze mu klesne objemová chladivost média přibližně na 1/100. Jinými slovy, bude muset stlačit 100x víc plynu, aby dosáhl srovnateln
To ano, pokud nevyužiju možnosti, které mi poskytuje turbo diesel.
Turbo diesel pracuje s předstlačeným médiem (vzduchem) a budeme-li chtít něčeho dosáhnout, budeme muset s tím pracovat také. Ne však stejným způsobem jako naftou poháněný turbo diesel (ten spalováním nafty dosahuje vysokých teplot ve spalovacím prostoru), takže se na výstupu nemůže dostat do mínusových teplot spalin.
My nejen můžeme ale musíme použit primární okruh (turbo okruh) tj uzavřený okruh předstlačeného plynu cca 2-3bary(200-300PkPa), jinak by nám vlhkost vstupního vzduchu velmi brzo ucpala výstup z dieselu na úrovni třeba -100°C.
Pak již nejsme při stlačování plynu v dieselu na úrovní 1/100 jak uvádíš, ale na úrovni 1/50-30. A my vůbec nemusíme dosahovat zápalných teplot jako v dieselu tj. 600-800°C, ale stačí nám pohodlně teploty 150-200°C, což dále zlepšuje poměr na úroveň 1/20-30.
Zbytek je již jen chladný kalkul s objemem plynů skrz diesel přes otáčky a zdvihový objem a přestup tepla v primárním okruhu při teplotách pohybujících se pod -50°C.
To je však jen názor člověka, který s tím zatím nemá praktické zkušenosti a je třeba to ověřit v praxi.
0
1
Ilem 17.03.2017 15:55 Bydliště: Hradec Králové
451
67
525
No, myslím, že se nedomluvíme. Bylo by dobré si postavit nejdřív jedno klasické TČ, abys věděl, o čem to je. Já už jsem to udělal.
Ta skupenská změna je tam zcela zásadní. V pricipu to funguje i bez ní, ale je to takový slabý čajíček.
Pokud jsem Tě dobře pochopil, myslíš si, že vzduch zahřátý stlačením v dieslovém motru pošleš výfukovým ventilem dál, tam jej ochladíš, pak ho necháš expandovat, čímž se ještě více ochladí a sacím ventilem jej naženeš znovu do motoru. Co ti uniko, je to, že ve chvíli otevření výfukového ventilu bude vzduch expandovat do připojeného potrubí a tím se bude ochlazovat. Ve výsledku tedy není rozdíl, jestli tam máš dieslový motor, nebo klasický kompresor. Dieslový motor má tu nevýhodu, že je konstruován, jako motor, ne jako kompresor a z toho důvodu při použití na zamýšlený účel bude mít horší účinnost, než kompresor. Je to z toho důvodu, že v kompresoru je snaha minimalizovat tzv. škodlivé prostory. V dieslu jsou naopak potřeba, protože v tomto škodlivém prostoru je právě ten vzduch, který následně koná práci.
0
4
E_man 19.03.2017 18:01 Bydliště: Kde lišky dávají dobrou noc
2217
85
1825
Ilem napsal(a):...že vzduch zahřátý stlačením v dieslovém motru pošleš výfukovým ventilem dál, tam jej ochladíš, pak ho necháš expandovat, čímž se ještě více ochladí a sacím ventilem jej naženeš znovu do motoru. Co ti uniko, je to, že ve chv
Zatím jen názor. ale myslím že už zde děláš v chybu ve "virtuální animaci". Já ten stlačený plyn (přehnaný přes vysokotlaký výměník - tedy ochlazený o pár desítek °C) nechci pustit do výfukového potrubí, ale do válce dieselu kde mi vykoná práci při snížení svého tlaku (při zpětném pohybu pístu kdy se zvětšuje objem ve válci). Teprve tady se sníží teplota a takto značně podchlazený plyn je "přesunut" (nechci použit výraz "vytlačen") do výfukového potrubí.
Samozřejmě, že ten vysokotlaký plyn mi na pístu při jeho zpětném pohybu vykoná práci a ochladí se. Díky setrvačné hmotě klikovky, pístů a třeba i rotoru elektromotoru, kterým to budu pohánět překonám i podtlak, který mi na chvíli ve válci při zpětném pohybu vznikne.
Tím chci říci, že v žádném případě neexpanduji plyn do výfukového potrubí!!! ale do válce.