Už jen nepatrné detaily: A od čeho je odvozeno, ak ne od nenulové výslední síly ?
a = F/m ...
buky 29.01.2021 15:41 Bydliště: Slovensko
418
6
108
buky napsal(a):https://www.freespace.sk/tema/1319-perpetuum-mobile/page/11/... raketa nezrýchľuje v smere výslednej sily rakety (g) ?
A můžeš použít i akcelerometer
0
0
buky 29.01.2021 16:26 Bydliště: Slovensko
418
6
108
Píďalka napsal(a):Emane, co to tvrdíš za "věci"? To jako podle tebe, sedíš-li na roztočeném řetízkáči, tě odstředivá síla táhne řekněme v arbitrární poloze 0° od sloupu řetízkáče ven, na 90° nikam, na 180° dovnitř ke sloupu...
Díky za podporu
To co tu E-man dovádí jsem zažil na jiném foru. Nakláněním akceleru v mobilu můžeš dosáhnou oscilaci i na povrchu. Když budeš ale v autě stŕídavě brzdit a zrychlovat, tak půjde o skutečné kladné - záporné zrychlení, které sám i pocítíš.
0
0
Adam 29.01.2021 17:01 Bydliště: Praha
5803
563
5846
Zase jsem jen nakoukl, nemám možnosti vás víc pročítat, ale zahlédl jsem tu něco kolem pojmu zrychlení...
Zrychlení je veličina, která není závislá na tom, zda se dané těleso pohybuje.
Vztah F = m . a je s tím plně sladěn,
protože stejně jako zrychlení nemusí ústit v pohyb (strnule stojím - pod vlivem gravitačního zrychlení a nehýbu se, avšak zrychlení g neustále působí, jen zde nemá možnost se projevit pohybem),
stejně tak i síla je jen "iniciátor", ale opět se vůbec nemusí projevit do pohybu.
Veličiny F a a jsou v jistém ohledu jedno a to samé...
Síla je vlastně sama o sobě jen strohé zrychlení - pouze navíc zohledněné množstvím hmoty tělesa...
Mnohé věci ve fyzice nemusejí dobře spínat "selskému rozumu", ale že je to takhle intuitivně "podivné", zkrátka má v celém tom komplexu svůj smysl a řád.
0
0
Správa fóra
Buky, způsobem jednání jsi porušoval pravidla fóra.
Na sdělení moderátora není povoleno reagovat prostřednictvím příspěvku v tematickém vlákně. Považujete-li za nutné zabývat se tímto moderátorským zákrokem, kontaktujte administrátora fóra prostřednictvím e-mailu admin@omforum.cz.
Film o rotaci předmětů ve stavu beztíže (anglicky)
v 9,58 minutě je zajímavý tím, že ukazuje převrácení planety (možná takzvaná biblická potopa světa) tak, že by se to tedy mohlo někdy i zopakovat. https://www.youtube.com/watch?v=1VPfZ_XzisU
p.s.....oživili jste si svoje znalosti???
...neumím si představit kolik dětí to zajímá...a následně využije tuto znalost v praktickém životě
0
3
Pafixa 15.04.2021 21:25 Bydliště: Masada
2311
134
2181
martin11 napsal(a):...perlička...vnučka 9. třída....do tohoto vlákna vhodné...
...toto se učí ..a .takto vám to učitel pošle v online vyučování
https://www.youtube.com/watch?v=TD-581sS11w
p.s.....oživili jste si...
No mně to přijde dobrý. Pro zvídavé kluky hodně dobrý.
Kdyby takhle kvalitní videospoty byly pro každý předmět tak proč ne.
Chápu, že to děvčata asi vůbec nezajímá a že to půjde jedním uchem tam a druhým ven. Ale to není problém toho spotu.
0
2
martin11 16.04.2021 17:22 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
Pafixa napsal(a):No mně to přijde dobrý. Pro zvídavé kluky hodně dobrý.
Kdyby takhle kvalitní videospoty byly pro každý předmět tak proč ne.
Chápu, že to děvčata asi vůbec nezajímá a že to půjde jedním uchem tam a druhým ven. Ale...
Hluboce s tebou souhlasím, osobně jsem to shlédl a velmi mě tato vyuka zaujala...ale jde o to co mají znát děti kterým je 14 roků. A pokud je dnes někdo zvídavý, určitě si to ve vlastním zájmu najde. Naše vnučka ani netuší, o čem je řeč - ani se jí nedivím....má výtvarné sklony a technika je jí naprosto cizí, že se nedivím, když se mě zeptá, jako k čemu jí to v životě bude.Můj osobní názor je, že by se na základní škole mělo učit něco jiného, nežli je třeba fyzika atomu...toto by se mělo učit na středních školách specializovaných nebo všeobecných /gympl/....ale to je na jinou diskuzi
0
1
Píďalka 16.04.2021 21:06 Bydliště: ČR
1379
446
1788
martin11 napsal(a):ale jde o to co mají znát děti kterým je 14 roků.
Hlavně by měly znát, co jsou v takových výukách empirická fakta a co teoretické představy akademických nemehel. Je to ohavný guláš z trochy hovězího (nepatrného procenta nepřímého pozorování) v kýblu srágor teoretické majdy opakovačů odsouhlasených kliché, takže de facto stejný sajrajt jako kecy strany a vlády, popřípadě Vatikánu, nebo Mohameda, jinými slovy čirá, ideologická indoktrinace.
Kdo se tohle naučí a přijme za skutečnost už nejspíš nikdy nenalezne příležitost skrz to prohlédnout a ani ho nenapadne, že to nejen může být, ale s největší pravděpodobností je zatím poslední z blábolů dusičů pravdy a brzda skutečného vědění, na které vyškolení pavědi doslova staví co? Na hlavu postavenou pyramidu sestavenou z Tarotů fantasmagorií prezentovaných za fyziku a astronomii a a a. Víra, víra a zase víra, vtlučená ať již rákoskou, nebo goeblsovskou metodou generacím příštím a nedej bože, nebo spíše nedej sebeopěvující koncil zasněných, dobře placených AlchemCacadu zrevidovat takzvaná základní fakta, která jsou drtivou většinou zase jen výpotky falešné fráternity mozků na lepidle.
Ahoj vsichni, take neco malo o fyzice a realite.. co si o tom mylsite ? Za absenci diakritiky se omlouvam, muj PC je Nemec a ja Slovak, ale i pres tenhle handycap jsem ochotny sem dat par prispevku k zamysleni.
0
1
martin11 23.04.2021 15:07 Bydliště: ...v garáži s Trabantem P 50 R
6832
109
3636
Zajímavé vlastnosti různých látek a prvků...doporučuji zhlédnout